Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulutin taas tänään nolla euroa

Vierailija
07.03.2024 |

Aika vähällä sitä tulee toimeen. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin syödessä tehdä samanlaisen ketjun. En ole ostanut mitään päiväkausiin ja kaikki ruoka mitä kotona on, on punalaputettua Lidlin lihaa, pastaa, juustoa, mausteita jne. jotka pakastin pari viikkoa sitten.

Laskennallisesti ruokaan on mennyt viimeisen viikon aikana 19 euroa. En ole käyttänyt mitään maksullisia palveluita, ostanut kaupasta yhtään mitään, käynyt kahvilassa, leffassa, yhtään missään.

Yhteiskunta yrittää kuristaa hinnankorotuksilla minut kuoliaaksi, tämä on yksi tapa taistella vastaan. Ei yksinkertaisesti kuluta rahaa, niin sitä säästyy. Hyvin yksinkertainen kaava.

Ennen ei tarvinnut tehdä näin, mutta sähkö, bensa ja lämmitys nousivat liikaa ja lohkaisevat liian ison osan budjetista.

Vierailija
2/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Olin pitkällä lenkillä. Huomenna sitten kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei ole varaa mihinkään. 

Vierailija
4/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen erittäin pienituloinen mutta laskin että jos jatkan halpisruokalinjalla niin saan säästöön jopa tonnin vuoden lopussa. Itsekuria tämä vaatii mutta elämän prioriteetit ovat tulleet selkeäksi.

Ei ihminen oikeasti "tarvitse" juuri mitään muuta kuin katon pään päälle, vettä ja ruokaa. Muu on bonusta.

Joka väittää "tarvitsevansa" lomamatkoja, graavilohta tai milloin mitäkin huvitusta, sekoittaa halut tarpeisiin.

Vierailija
5/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tänään hyppynarun sekä kertakäyttö Ruokavateja.  

Vierailija
6/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas uutinen.  Käyn kaupassa 1-2krt viikossa.  Kyllä olen säästänyt.

Vierailija
7/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin syödessä tehdä samanlaisen ketjun. En ole ostanut mitään päiväkausiin ja kaikki ruoka mitä kotona on, on punalaputettua Lidlin lihaa, pastaa, juustoa, mausteita jne. jotka pakastin pari viikkoa sitten.

Laskennallisesti ruokaan on mennyt viimeisen viikon aikana 19 euroa. En ole käyttänyt mitään maksullisia palveluita, ostanut kaupasta yhtään mitään, käynyt kahvilassa, leffassa, yhtään missään.

Yhteiskunta yrittää kuristaa hinnankorotuksilla minut kuoliaaksi, tämä on yksi tapa taistella vastaan. Ei yksinkertaisesti kuluta rahaa, niin sitä säästyy. Hyvin yksinkertainen kaava.

Ennen ei tarvinnut tehdä näin, mutta sähkö, bensa ja lämmitys nousivat liikaa ja lohkaisevat liian ison osan budjetista.

Minulla menee melkein kaikki rahat vuokraan. Loput lääkkeisiin ja poliklinikkakäynteihin sekä opintolainan lyhennykseen. Ruokaan ei jää paljon mitään. "Ylimääräiseen" ei jää yhtään mitään. 

Vierailija
8/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tänään hyppynarun sekä kertakäyttö Ruokavateja.   Myös nippusiteitä.Maksaa 12 kruunua netiktä ja 59 kruunua Clas Olssonilla. 

Vierailija
9/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen erittäin pienituloinen mutta laskin että jos jatkan halpisruokalinjalla niin saan säästöön jopa tonnin vuoden lopussa. Itsekuria tämä vaatii mutta elämän prioriteetit ovat tulleet selkeäksi.

Ei ihminen oikeasti "tarvitse" juuri mitään muuta kuin katon pään päälle, vettä ja ruokaa. Muu on bonusta.

Joka väittää "tarvitsevansa" lomamatkoja, graavilohta tai milloin mitäkin huvitusta, sekoittaa halut tarpeisiin.

Mitä jos ei ole varaa sellaiseen ruokaan joka sopii omalle elimistölle? Sain pahan autoimmuunireaktion kun söin mitä halvalla sai. 

Vierailija
10/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin etelän matkat vuonna 2023. Yllätten olen edelleen elossa mutta pari tuhatta euroa rikkaampi.

Tarkoituksena olisi skipata tämäkin vuosi niin säästyy taas toiset pari tonnia. Onhan se joo ihan kivaa, mutta ei sen arvoista kun miettii, että sama summa arjessa vaatisi jotain kymmenen kuukauden pennin venyttelyä, sähkön hinnan pakkomielteistä seuraamista, nihkeilyä ruuan kanssa jne.

Aina on jotain josta voi nipistää pois kun kaikki kallistuu.

Vierailija
11/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuluttanut tänään noin 400 euroa ja vielä ehtii tehdä vaikka nettishoppailuja.

Vierailija
12/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei ole varaa sellaiseen ruokaan joka sopii omalle elimistölle? Sain pahan autoimmuunireaktion kun söin mitä halvalla sai. 

itse ainakin keliaakikkona joudun näpistämään gluteenittomia tuotteita koska ne ovat aivan tajuttoman kalliita. ibs:n takia ei myöskään voi koko ajan syödä ketolla pelkkää lihaa ja kasviksia.

vehnää ja ruista syövä ei välttämättä ymmärrä että kaikki gluteenittomat tuotteet maksavat noin 2-4x enemmän kuin se vehnäversio.

jos tulot tippuvat esim. sairauden myötä, on kirjaimellisesti pakko varastaa jos haluaa pysyä elossa näillä hinnoilla. ruokajakeluun, hurstiin jne. ei gluteenittomia tuotteita koskaan tule.

Vierailija
13/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
14/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään? 217€ bruttopalkkaa ja -5€ bensaa työmatkalla.

Vierailija
15/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuluttanut tänään noin 400 euroa ja vielä ehtii tehdä vaikka nettishoppailuja.

Toivottavasti ostit kotimaasta, niin menee veroja joista saan ruokarahaa.

Vierailija
16/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tänään hyppynarun sekä kertakäyttö Ruokavateja.  

Mitä on kertakäyttö Ruokavadit?

Vierailija
17/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin etelän matkat vuonna 2023. Yllätten olen edelleen elossa mutta pari tuhatta euroa rikkaampi.

Tarkoituksena olisi skipata tämäkin vuosi niin säästyy taas toiset pari tonnia. Onhan se joo ihan kivaa, mutta ei sen arvoista kun miettii, että sama summa arjessa vaatisi jotain kymmenen kuukauden pennin venyttelyä, sähkön hinnan pakkomielteistä seuraamista, nihkeilyä ruuan kanssa jne.

Aina on jotain josta voi nipistää pois kun kaikki kallistuu.

Samoin. Tosin lopetin ne huonon palvelun takia, lentoyhtiöt ja matkanjärjestäjät pettivät aina jompikumpi, pahimmillaan molemmat. Mutta säästyypähän rahat.

Vierailija
18/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse ainakin keliaakikkona joudun näpistämään gluteenittomia tuotteita koska ne ovat aivan tajuttoman kalliita. ibs:n takia ei myöskään voi koko ajan syödä ketolla pelkkää lihaa ja kasviksia.

vehnää

Sen vuoksi en olekaan mennyt ruokajakeluun, kun ei siellä ole mitään sellaista mitä voisin syödä tulematta sairaaksi. 

Vierailija
19/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalinko haluat, ap? Punaisen maton ja torvisoittokunnan?

Vierailija
20/26 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisen elämästä on tekemällä tehty kurjaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä