Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö enää ketään joka ei selaa vain somea? En kestä enää

Vierailija
07.03.2024 |

Ex puolison kanssa meni viime vuonna lopullisesti poikki ja syy oli hyvin pikälle Facebook. Olimme yhdessä 20 vuotta ja tämä face sun muut instat ilmestyi välillemme ainakin n.10v sitten. Mies piilotteli asiaa ties kuinka kauan ja moralisoi minulle kuinka tyhmiä tällaiset ovat. Sitten eräs hänen lauseensa kiinnitti huomioni ja aloin selamaan nettiä. Sieltähän löytyikin sitten miehen tykkäyksiä ja kehuja nuorten tyttöjen salikuville. Olin varma, että ero tuli jo silloin, mutta sitten ajattelin, että enpä arvosta enää miestäni, mutta kärvistellään nyt kun on aloitettu. Lopulta kaikki kaatui siihen, kun mies sekosi kaikista mahdollisuuksista mitä näitä kautta hänelle tuli.  Nyt olen ollut ihastunut erääseen mieheen jo tovin, mutta mies tuntuu olevan taas ihastuneempi facebookin selailuun kuin minun kanssani olemiseen. Peukalo näytti pysähtyvän joka "uikkarikuvan" kohdalla kun näin häntä viikonloppuna. En ymmärrä tätä. Tämäkin tapaus kehtasi siis selata faceansa minun seurassani muina miehinä. Itselläni ei ole ollut eikä kyllä tule mitään faceja tai instoja. Kuinka silloin voi tulla mitään sellaisen ihmisen kanssa, jolle tämä on jokapäiväinen pakkomielle? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Facebookia ilmaisena verkkolevynä. Minulla on yksityisiä albumeita, eikä yhtään kaveria. En osallistu mihinkään, en tykkää mistään enkä vastaile mihinkään. Tämän verkkolevyvinkin sain ex-työkaverilta, rajattomasti ilmaista levytilaa nopealla yhteydellä.

Vierailija
22/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on 41v. Facen poisti 6v sitten. Muita tilejä ei ole koskaan ollutkaan. Ei kaikki välitä somesta. 

Muutaman vuoden päästä puolet suomen miehistä on yksineläviä ja sitten ihmetellään, että kuinka tässä nyt näin kävi.  Viisas mies sinulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa ja ajattelin lopettaa myös vauva palstalla ajan viettämisen ja rupean urheilemaan.

Sama. Itse vähensin siis jo rutkasti ruutuaikaani, mutta jotenkin sitä silti herkästi lipeää vielä tänne palstallekin vaikka tarkoitus oli nytkin vain lukaista sähköpostit ja uutisotsikot. Mutta nyt menen pois ja toivottavasti huomenna on parempi itsekuri enkä täällä edes käy.

Vierailija
24/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juteltiin työkaverin kanssa, että siinä vaiheessa kun työasioiden hoitoon aletaan tarvita Facebook, niin meidän on aika siirtyä sivuun. Jokin vapaa-ajan kanava näillä jo on. Tuli todettua marraskuussa, kun oli ollut sielä pikkujoulu kutsu....

Vierailija
25/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri juteltiin työkaverin kanssa, että siinä vaiheessa kun työasioiden hoitoon aletaan tarvita Facebook, niin meidän on aika siirtyä sivuun. Jokin vapaa-ajan kanava näillä jo on. Tuli todettua marraskuussa, kun oli ollut sielä pikkujoulu kutsu....

No firmapuolella on se Yammer yksi iso riesa sielläkin.

Vierailija
26/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä harmi miten monet ovat koukussa someen. Itsekin olin puhelinaddikti joten hommasin näppäinkännykän ja elämä on muuttunut valtavan paljon paremmaksi. Suosittelen!

Vierailija
27/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse en ole missään somessa (enkä ole ollutkaan) ja paria facesivua luen satunnaisesti neuleohjeiden takia mutta muuten ei kiinnosta. Täällä vauvalla tulee kyllä roikuttua vieläkin liikaa vaikka noiden uudistusten myötä palstasta tuli kummallinen eikä täällä enää niin jaksa olla.

Vaikea kyllä olisi ajatella parisuhdetta miehen kanssa joka olisi jatkuvasti nokka kiinni ruudussa ja uskon kyllä, että vastaavanlaisia somettomia on miehissäkin siinä missä meissä naisissakin. Sitä vaan en tiedä missä sitten voitaisiin kohdata koska ei niitä luontevia livetilanteitakaan oikein arjessa muodostu enää näin keski-iässä. Eikä kyllä juhlassakaan.

Vierailija
28/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex aina urputti mulle, jos olin yhtään kännykällä. Mä en ole edes mikään FB tai IG aktiivi, vaan ehkä 3-4 krt/vko kurkkaan, mitä tutuille kuuluu ja peukutan.

Kännykällä hoidin mm.:

- emailia

- luin hesaria/ylen uutisia

- hoidin asioita lapsen harrastusjoukkueen asioita WA-ryhmässä

- seurasin koulun Wilma-viestintää

- päivitin excelin kk budjettia, maksoin laskuja

- etsin tietoa erinäisistä asioista

- hoidin viranomaisasioita

- pidin yhteyttä ystäviini WA:lla.

jne jne.

Jos olisin lukenut työpäivän päätteeksi paperista Hesaria puoli tuntia, niin sehän olisi ollut hienoa. Jos taas luin samat otsikot kännykästä niin sain osakseni kauheaa paheksuntaa. 

Välillä toki saatan jumittua sohvan nurkkaan katsomaan youtubea tms. viihteenä. Mutta se on sallittua aina silloin tällöin kiireisen arjen keskellä. 

Vierailija
29/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, onhan netissä paljon hyvääkin, mutta jos se käyttö keskittyy naisten tuijotteluun niin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi