Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö enää ketään joka ei selaa vain somea? En kestä enää

Vierailija
07.03.2024 |

Ex puolison kanssa meni viime vuonna lopullisesti poikki ja syy oli hyvin pikälle Facebook. Olimme yhdessä 20 vuotta ja tämä face sun muut instat ilmestyi välillemme ainakin n.10v sitten. Mies piilotteli asiaa ties kuinka kauan ja moralisoi minulle kuinka tyhmiä tällaiset ovat. Sitten eräs hänen lauseensa kiinnitti huomioni ja aloin selamaan nettiä. Sieltähän löytyikin sitten miehen tykkäyksiä ja kehuja nuorten tyttöjen salikuville. Olin varma, että ero tuli jo silloin, mutta sitten ajattelin, että enpä arvosta enää miestäni, mutta kärvistellään nyt kun on aloitettu. Lopulta kaikki kaatui siihen, kun mies sekosi kaikista mahdollisuuksista mitä näitä kautta hänelle tuli.  Nyt olen ollut ihastunut erääseen mieheen jo tovin, mutta mies tuntuu olevan taas ihastuneempi facebookin selailuun kuin minun kanssani olemiseen. Peukalo näytti pysähtyvän joka "uikkarikuvan" kohdalla kun näin häntä viikonloppuna. En ymmärrä tätä. Tämäkin tapaus kehtasi siis selata faceansa minun seurassani muina miehinä. Itselläni ei ole ollut eikä kyllä tule mitään faceja tai instoja. Kuinka silloin voi tulla mitään sellaisen ihmisen kanssa, jolle tämä on jokapäiväinen pakkomielle? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea se varmaan on, nuoremmat elävät somessa. Ehkä täytyy kääntää katse varttuneempiin, heille some ei ole ehkä niin pakkomielle.

Vierailija
2/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen nimittäjä olet sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa ja ajattelin lopettaa myös vauva palstalla ajan viettämisen ja rupean urheilemaan.

Vierailija
4/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea se varmaan on, nuoremmat elävät somessa. Ehkä täytyy kääntää katse varttuneempiin, heille some ei ole ehkä niin pakkomielle.

No ei nämäkään mitään niin nuoria miehiä olleet. Ex mies on reilusti yli 50 vuotias ja tämä uusi ihastus 50 vuotias.

Ap.

Vierailija
5/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vi...... sairasta tämä nykymaailma kun kännykkä on liimattu käteen lähes kaikilla.

Vierailija
6/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Mieheni on vastustanut somen käyttöä eikä juuri ole roikkunut netissäkään. Tänä talvena olen opettanut hänet katsomaan Netflixiä ja yleareenaa sekä seuraamaan kissavideoita, rekkakuskeja ym. Konemiehiä ja -naisia. Tiktokkiskin nyt osaa katsoa.

Vierailija
7/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi.

Vierailija
8/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeavammaiset tuskin tajuavat mikä some on. Hanki semmoinen

Vierailija
9/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole facebookkia ollut enää vuosiin.

Vierailija
10/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sadan vuoden päästä kännykkä on siruna ihmisen aivoissa, eikä kaikki se tiedonhaku ja prosessointi näy ulospäin. Tämä nykyinen ulkoinen käyttöliittymä, joka altistaa niskakyhmyille ja narkomaanin kaltaiseen käytökseen on antiikkinen melko pian. Mutta ihmisaivot nopeutuvat tästä. Nuorista huomaa jo, että he tietävät ja prosessoivat paljon enemmän kuin me vanhemmat. Eli ei tässä ole pelkkää huonoa.

Vierailija
11/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin "nettiystäviin" (eli nuoriin somenaisiin) se pitkälti loppui minunkin suhteeni yli viisikymppiseen mieheen.

Vierailija
12/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti kuinka tyhmä pitää olla että on jossain naamakirjassa.

Vierailija
13/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vi...... sairasta tämä nykymaailma kun kännykkä on liimattu käteen lähes kaikilla.

Ei ole fiksuilla (joilla on myös normaalit käytöstavat.) Somekoukku ja puhelimen käyttäminen rauhoittavana tuttina alkaa olla aika ẁť-juttu vähän kuin tupakointi. Teinit tietysti erikseen koska ovat vielä ihan keskenkasvuisia.

Vierailija
14/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut uudelle miehelle että aika epäkohteliasta käytöstä uppoutua selailemaan jotain facea kun vietätte aikaa yhdessä. Vai totesitko suorilta törppö mikä törppö eikä maksa vaivaa, näin olisin varmaankin kyllä itse tehnyt.

Vierailija
15/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin "nettiystäviin" (eli nuoriin somenaisiin) se pitkälti loppui minunkin suhteeni yli viisikymppiseen mieheen.

Minun mies sekosi lopulta näihin tilattaviin nakukuviin ja Onlyfans sisältöihin. Mies kuvitteli ihan tosissaan, että nämä oli ihan vain hänelle tehtyjä tuotoksia. Ties paljonko laitti rahaa näihin naisiin. Se kun lähes 60v mies on noin lapsellinen ja kiinni nuorten naisten kuvien/videoiden tumputtamiselle, niin eläkööt sitten niiden kanssa. Edes tuntemani 20 vuotiaat miehet eivät ole noin vietävissä, vaan nauravat moiselle "sisällölle".

ap. 

Vierailija
16/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some se on tämäkin keskustelupalsta.

Vierailija
17/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä vielä. En tosiaan ymmärrä mikä niissä toisten kuvissa ja muissa päivityksissä kiinnostaa. Tiedän ihan fiksujakin ihmisiä, jotka jakavat kaiken someen. Yksi lääkärikin laittaa kaikki julkisena someen niin että joku pystyisi halutessaan selvittämään hänen kotiosoitteensa. 

Vierailija
18/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut uudelle miehelle että aika epäkohteliasta käytöstä uppoutua selailemaan jotain facea kun vietätte aikaa yhdessä. Vai totesitko suorilta törppö mikä törppö eikä maksa vaivaa, näin olisin varmaankin kyllä itse tehnyt.

Kokemuksesta tiedän että huomauttelu asiasta ei auta yhtään mitään. Eihän normaali ihminen selaa kännykkää, kun on treffeillä. Tulipa onneksi ilmi nyt, eikä 10v päästä... En todellakaan aijo nähdä enää. 

Ap.

Vierailija
19/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeavammaiset tuskin tajuavat mikä some on. Hanki semmoinen

Aika moni vaikeavammainen on ihan somevaukuttajakin. Mee tiiäkkö johonki kouluun tai jotain oppimaan vähän enemmän maailmasta.

Vierailija
20/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 41v. Facen poisti 6v sitten. Muita tilejä ei ole koskaan ollutkaan. Ei kaikki välitä somesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän