Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuiset lapset jäävätkin lapsuudenkotiinsa asumaan, voiko toimia?

Vierailija
06.03.2024 |

Ei siis maatilalla, vaan ihan tavallisessa asumisessa. Voiko tällainen kahden sukupolven aikuisten "soluasuminen"  onnistua? Millaiset pelisäännöt pitäisi olla? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen ja kaveri asuu yhä lapsuudenkodissa. On inhottavaa kuunnella, miten vanhemmat komentelevat häntä kuin uppiniskaista teiniä, jos kaveri vaikka puhuu minulle videopuhelua. Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan yksin asumista.

Vierailija
2/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parikymppinen ja kaveri asuu yhä lapsuudenkodissa. On inhottavaa kuunnella, miten vanhemmat komentelevat häntä kuin uppiniskaista teiniä, jos kaveri vaikka puhuu minulle videopuhelua. Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan yksin asumista.

Eli ainakin roolit pitää olla selvillä ja aikuisen lapsen itsenäisyyttä kunnioittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu moneltakaan. Miten seurustelut järjestyisi ym. Hyi kamala, jos olisi pitänyt vanhempien kanssa asua yhtään enempää kuin asuin. Vanhemmat jäkättämässä asioista, jotka aikuinen haluaisi tehdä omalla tavallaan. 

Vierailija
4/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Lähekkäin eri kodit tai talot ehkä jollain tavalla ok. Mikäli vanhempi ei ole kyttäri tai kontrollifriikki. Että on omaa elämää kaikilla.

Vierailija
5/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu moneltakaan. Miten seurustelut järjestyisi ym. Hyi kamala, jos olisi pitänyt vanhempien kanssa asua yhtään enempää kuin asuin. Vanhemmat jäkättämässä asioista, jotka aikuinen haluaisi tehdä omalla tavallaan. 

Eikä lapsi voi opetella omia tapoja

Vierailija
6/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppinen? Siis ihan lapsi vielä <3 Meidän 23v asuu kotona vielä tämän vuoden, ihan ollaan hyvissä ja tasapainoisissa väleissä eikä komennella aikuista. Yksin ehtii asua vielä myöhemminkin monta vuotta.

Vierailija
7/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, paitsi oikeasti isossa talossa. Esim kartanossa, jossa lapselle voidaan järjestää oma siipi/asunto/alue.

Meillä on yhdellä sukulaisperhellä kartano ja ainakin kaksi lasta perheineen asuu vanhan äitinsä kanssa kartanoa tällä tyylillä. Kolmas lapsi taitaa asua jossain kartanon mailla ja neljäs sitten kauempana. Mutta noilla on tilaa PALJON ja silti välillä riitoja.

Vierailija
8/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppinen? Siis ihan lapsi vielä <3 Meidän 23v asuu kotona vielä tämän vuoden, ihan ollaan hyvissä ja tasapainoisissa väleissä eikä komennella aikuista. Yksin ehtii asua vielä myöhemminkin monta vuotta.

Parikymppisiä ovat 20-29 -vuotiaat.

Kaveri on vanhempi kuin 23.

9/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä nk peräkammarinpoikia. Miksei voisi olla peräkammarintyttöjäkin. Kaiketi se onnistuu, jos asioista sovitaan. 

Vierailija
10/10 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on hyvä vaan ja etsii oman kodin, jollei vanhempien komentelu miellytä. Ei aikuisen ihmisen tarvitse norkoilla vanhempien nurkissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän