Ero ja lapset, riitaa hoidosta
Eli minulle ja miehelleni on tulossa ero. Olen menossa itse takaisin töihin kuukauden päästä, ja pienin lapsemme on juuri täyttänyt vuoden. Tuleva ex-mieheni tappelee siitä, että tätä pienintä ei laiteta päiväkotiin, vaan hän kyllä huolehtii lapsesta ja hoidosta aina silloin, kun minä olen töissä? En ymmärrä, miten ihmeessä hän voisi moisen muka järjestää! Hänen mukaansa veisin pienimmän aina hänelle, kun minulla on töitä, menen siis tekemään vajaa 30h viikkoa, en täyspäiväisesti vielä. Eikai lapsen isä voi kieltää laittamasta lasta päiväkotiin, vai voiko?? Ja me ollaan eroamassa, en todellakaan haluaisi hänen kanssaan joka päivä olla yhteyksissä ja sopia erikseen lasten viennit ja tuonnit?! Mielestäni kun lapset ovat minulla, minä huolehdin hoitojärjestelyistä (=päiväkoti) ja mies omalla vuorollaan huolehtii sitten itse parhaaksi näkemällään tavalla. Huoh.. Ei olla vielä mitään tapaamis/asumiskuvioita vielä saatu lyötyä lukkoon. En tiedä, mitä tehdä. Tarpeeksi raskas tilanne muutenkin.
Kommentit (27)
Ei ole provo. Isommat olleet päiväkodissa muutaman päivän viikossa, tämä ero ja töihinlähtö sen myötä tuli yllättäen, en ole jaksanut saati ehtinyt kaikkia yksityiskohtia miettiä ja järjestää. Lastenvalvojalle ollaan menossa, vaikka mies meinaa ettei tule, ja ettei mikään paperi häntä estä tapaamasta omia lapsiaan silloin kun haluaa. Että semmosta..
No onko tässä vielä kumpikaan hakenut omaa asuntoa tai mitään ratkaisuja eron suhteen tehnyt? Vähän turhan vauhdilla yrität nyt tehdä kaikkia muutoksia ilman että asioista on vielä sovittu mitään.
Mistähän se mies meinaa saada hoitajan kotiin ?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se mies meinaa saada hoitajan kotiin ?
No äiti tietysti tulee avutonta poikaa auttamaan. Niinhän se usein menee.
Vierailija kirjoitti:
No teette miehen kanssa sopimuksen, jonka mukaan hän hoitaa lapset (siis ihan kaikki, ei vain nuorinta!) ja saa korvaukseksi kotihoidontuen. Mies hakee lapset aamulla ja sinä haet lapset miehen luota töiden jälkeen. Miehelle ei tarvitse maksaa erikseen.
Mietin vaan että jos on riitainen ero niin mies voi esim. yhtäkkiä,sanoa että tänään ei sovi, että hoitaa lapsia, ja sitten ap miettii ennen töihin menoa minne saa sen yksivuotiaan työpäivän ajaksi hoitoon ?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teette miehen kanssa sopimuksen, jonka mukaan hän hoitaa lapset (siis ihan kaikki, ei vain nuorinta!) ja saa korvaukseksi kotihoidontuen. Mies hakee lapset aamulla ja sinä haet lapset miehen luota töiden jälkeen. Miehelle ei tarvitse maksaa erikseen.
Mietin vaan että jos on riitainen ero niin mies voi esim. yhtäkkiä,sanoa että tänään ei sovi, että hoitaa lapsia, ja sitten ap miettii ennen töihin menoa minne saa sen yksivuotiaan työpäivän ajaksi hoitoon ?!?
Tämä juuri. En ole voinut luottaa vuosikausiin, ei ikinä pidä sanaansa.
Minä muutan ensi viikolla, miehellä ei ole asuntoa. Olen hänelle muutaman hakemuksen tehnyt ja auttanut, kun ei itse saa aikaiseksi. Hänellä tulee kiire, kun parin viikon päästä kämppä pitää olla tyhjä, eikä hänellä ole edes asuntoa. Elämänhallinta täysin hukassa, ei ymmärrä ollenkaan. Aikuinen mies, saa alkaa pärjäämään. Minulla ollut neljä lasta, kohta vain kolme.
Kokeilkaa oikeaa kohtaamista.
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.