Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat leivonnaiset?

Vierailija
06.03.2024 |

Onko itsetehtyjä vai kaupan hyllyiltä? Itse ostin erittäin herkullisia rähmäpullia k-marketista. 3,5e pussillinen 5kpl. Näitä menee kahveen kanssa yksi päivässä. Mites teillä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat. Niitä ei enää tehdä kun Antell lopetti konditoriopuolensa. Omenahyve ja Sacherkakku, aah (ei kukaan tee niin hyviä). Ja Runebergintortut. Ihan luksusta.

Vierailija
2/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä: mustikkapiirakka, vadelmajuustokakku, mutakakku, mangoleivokset, rusinapullat wienerit, hillomunkit. 656

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat, itsetehdyt korvapuustit, joissa aitoa voita ja paljon kanelia

Kaupan toscapullat, perunarieska, croissantit.

Vierailija
4/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä leivoksia on nykyään. Tykkäsin Pyymäen Leipomon kevyemmistä leivoksista, oli mansikkaleivos joskus ym. Sitten oli omenamarenkileivos ja joku kastike. Joillekin leivoksille tosiaan on kastike olemassa ja piirakoille.

5/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runebergintortut, sacherkakku, klassiset omenaleivokset, pariisinleivokset.

Noista kaikkia muita olen onnistuneesti tehnyt itse paitsi kahta viimeistä. Tosin omenaleivoksille löytyy netistä lupaavan oloisia reseptejä, joten ehkä jossain vaiheessa kokeilen.

Vierailija
6/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipullat, mutta ne on kalliita, ostan vain kun on päiväysalessa.

Vierailija
7/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin omenataskut. Lidlin vadelmadonitsit.

Sinuhen bebet.

Itse tehtynä oli joskus sacher-kakku ja kinuskikakku. En ole pitkään aikaan tehnyt itse kakkuja.

Vierailija
8/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäbebe!

Vierailija
9/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaleivos on erinomainen tuote. Harmi ettei niitä ole enää oikein missään. Macaronsit, juustokakut ym ovat vieneet hyllytilan.

Vierailija
10/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei enää saa, mutta neeperön suukko.

Vierailija
11/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Key lime pie.

Vierailija
12/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain konditorian tekemät lasketaan (joita itse en osaa tehdä), macaronsit, budapest-leivos (todella vaikea!), tuhatlehti (mille feuille), aleksanterinleivos, bebe (sekä mansikka että mokka tai pähkinä), omenalehti.

Tykkään myös Pyymäen leipomon "omenakimarasta". Syntisen hyvä leivos jossa todella paljon kermaa ja omenahilloa. Valitettavan kallis kyllä nykyään, ennen oli yksi kappale 2 euroa, nyt 1 kappale 3,25.

Vierailija
13/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoinen bebe on aivan ykkönen. 

Vierailija
14/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain konditorian tekemät lasketaan (joita itse en osaa tehdä), macaronsit, budapest-leivos (todella vaikea!), tuhatlehti (mille feuille), aleksanterinleivos, bebe (sekä mansikka että mokka tai pähkinä), omenalehti.

Tykkään myös Pyymäen leipomon "omenakimarasta". Syntisen hyvä leivos jossa todella paljon kermaa ja omenahilloa. Valitettavan kallis kyllä nykyään, ennen oli yksi kappale 2 euroa, nyt 1 kappale 3,25.

Kiva etten ole ainoa joka tykkää Aleksanterinleivoksesta.

Ollut pikkutytöstä lähtien ihan ykkösleivokseni. Vadelmahilloa, murenevaa mutta kosteaa pohjaa ja ihana kuorrute.

Pitäisi opetella tekemään itse, nähnyt kuvissa miten leipomo tekee niitä ison pellillisen sellaisena valtavana neliönä ja sitten viipaloi veitsellä moneen osaan.

Vierailija
15/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki maailman parasta keikauskakkua, tiikerinkakkua, ja raparperipiirakkaa.

Teki myös sellaisia ihania pikaleivoksia. 

En ole juuri hänen kuolemansa jälkeen kohta kahteenkymmeneen vuoteen paljon leivoksia syönyt, kun mitkään eivät vedä vertoja noille. Ehkä näissä on sama kuin vaikka viinissä, että mitä paremmin tunnelmakin o kohdallaan, sitä paremmalta myös viini maistuu.

Vierailija
16/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mousseleivonnaiset hyviä parhaimmillaan. En itse tee.

Vierailija
17/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Kanniston  Runebergin tortut, kun tuoteluettelossa luki aito rommi ym. mausteita, mutta olivat täysin mauttomia. Ei koskaan enää.

Vierailija
18/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napoleon-kakku,  ja mitä muita versioita siitä on myös.

Vierailija
19/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pullat ei oo oikeen mistään kotoisin. Itse tehdyt munkit on parhaita.

Vierailija
20/21 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kaupoissa oli vakiotuotteena aina banaanileivoksia. Sellainen kevyt kakkuosa ja banaanin muotoa muistuttava, sekä kuorrutus. Jotain täytettäkin oli välissä.

Tekeekö mikään leipomo näitä enää tai onko kellään reseptiä?