Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnhakuilmoituksissa haetaan vain huippuosaajia? Onko tavan pulliaisen turha kuvitellakaan saavansa töitä?

Vierailija
06.03.2024 |

Kun olin pieni, sanottiin, että kun tosissaan yrittää, elämä kantaa.  Asioihin vakavasti suhtautuva saa työpaikan ja elämänhallinnan.  Eikö näin ole enää nykypäivänä?

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28: Kyllä meidän suvun kirjolaiset on ainakin hyvin pärjänneet matemaattisten alojen tutkijoina. Sinä olisit mielummin laittanut kortistoon? 

Kannattaa harjoitella lukutaitoa ja luetun ymmärtämisestä. Opit sitä kautta ymmärtämään mitä eroa on kirjolla olevalla ja työelämään soveltumattomalla. Nehän eivät aina ole sama asia, kuten voisit itsekin helposti omasta viestistäsi päätellä, jos ymmärtäisit lukemasi. 

Sinä itse kirjoitit, että sun mielestä autistit ei sovellu työelämään. Eihän ne tietenkään sinne minkään standardi hakuprosessin kautta päädy. Hyvin asiallista toi sun kommentointityylisi. 

Vierailija
62/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi, että vain ulkomaalaistaustaisia näkyy bussinkuljettajina ja siivoojina.  Onko suomalaisella työttömällä tosiaan varaa ja mahdollisuus kieltäytyä näistä työtehtävistä ja niihin annettavasta perehdytyksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoo että tuotantotyöntekijän homma on helppoa ja sopii kaikille.

Mutta en minä niihin hae koska vaatimuksia vaikka monenmoisia, hienoine sanoineen. Onko enää yksinkertaista työtä simppelille ihmiselle:(

Vierailija
64/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan huippuosaajaa minimi palkalla. Yritetään varmaan saada kuulostamaan hienommalta kuin mitä oikeasti on.

Vierailija
65/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28: Kyllä meidän suvun kirjolaiset on ainakin hyvin pärjänneet matemaattisten alojen tutkijoina. Sinä olisit mielummin laittanut kortistoon? 

Kannattaa harjoitella lukutaitoa ja luetun ymmärtämisestä. Opit sitä kautta ymmärtämään mitä eroa on kirjolla olevalla ja työelämään soveltumattomalla. Nehän eivät aina ole sama asia, kuten voisit itsekin helposti omasta viestistäsi päätellä, jos ymmärtäisit lukemasi. 

Sinä itse kirjoitit, että sun mielestä autistit ei sovellu työelämään. Eihän ne tietenkään sinne minkään standardi hakuprosessin kautta päädy. Hyvin asiallista toi sun kommentointityylisi. 

En kirjoittanut. Kirjoitin että on hyvä, jos työelämään soveltumattomat karsiutuvat jo hakuvaiheessa. Kannattaa ihan oikeasti harjoitella luetun ymmärtämistä. Se edistää myös työllistymistä, kun ei laita sanoja toiste suihin. 

Vierailija
66/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi, että vain ulkomaalaistaustaisia näkyy bussinkuljettajina ja siivoojina.  Onko suomalaisella työttömällä tosiaan varaa ja mahdollisuus kieltäytyä näistä työtehtävistä ja niihin annettavasta perehdytyksestä?

Olen hakenut kaikkiin kaupunkini avoimiin siivoustyöpaikkoihin. Kokemusta alan töistä +5 vuotta, kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun. 

Vierailija
67/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on. Helpompi ulista täällä, ettei saa töitä kuin hakeutua esim. siivoojaksi tai bussikuskiksi. 

Vierailija
68/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla pyramidihuijaus. Ennen kehotettiin hankkimaan koulutus. Nyt pitäisikin olla hyvät suhteet.

t. työtön tohtori

Vierailija
69/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hae töihin missä sanotaan että olethan tarkka, en ole kovin tarkka. Moni siivoustyö jää hakematta tämän vuoksi. Miksi hakea töihin mihin ei sovellu? :D

Vierailija
70/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana huippuosaajana olin liian vanha asiantuntijatehtäviin, missä vaadittiin mittavaa työkokemusta. 

Vein sitten huippuosaamiseni toiseen maahan, missä en ole edelleenkään liian vanha näin viiskymppisenä.

Vierailija
71/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on. Helpompi ulista täällä, ettei saa töitä kuin hakeutua esim. siivoojaksi tai bussikuskiksi. 

Sinä se tässä uliset, moni hakee siivoojan töitä mutta ne menevät muualta tulleille

Vierailija
72/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sanoo että tuotantotyöntekijän homma on helppoa ja sopii kaikille.

Mutta en minä niihin hae koska vaatimuksia vaikka monenmoisia, hienoine sanoineen. Onko enää yksinkertaista työtä simppelille ihmiselle:(

On niitä, mutta palkan maksun kanssa on vähän niin ja näin.

Vierailija
73/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla pyramidihuijaus. Ennen kehotettiin hankkimaan koulutus. Nyt pitäisikin olla hyvät suhteet.

t. työtön tohtori

Kehotan hakemaan töitä ulkomailta. Ei tarvitse edes suhteita.

Vierailija
74/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se tässä uliset, moni hakee siivoojan töitä mutta ne menevät muualta tulleille

Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti, kun sinulle kerrotaan totuus? Ei se minun syytäni ole, että sinulle ei työt kelpaa. 

Vierailija
75/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut kaikkiin kaupunkini avoimiin siivoustyöpaikkoihin. Kokemusta alan töistä +5 vuotta, kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun. 

Ikää yli 50v?

Vierailija
76/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. työtön tohtori

Työvoimapula oli yhden sortin pyramidihuijaus. Yritykset jätti vain palkkaamatta uutta kun  joku jäi eläkkeelle. Työt järjesteltiin jäljelle jääneiden kanssa tai automatisoitiin.

Vierailija
77/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti, kun sinulle kerrotaan totuus? Ei se minun syytäni ole, että sinulle ei työt kelpaa. 

Kelpaa työt mutta ei palkata, vaikka hakee ihan joka ikistä ns p*skaduunia. Vähemmästäkin menee hermot stna

Vierailija
78/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää yli 50v?

32

Vierailija
79/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dna:n mainosbanneri ulkona kertoo, että haluavat mutkattomia työntekijöitä? Mitä se sitten tarkoittaakaan.

Vierailija
80/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa työt mutta ei palkata, vaikka hakee ihan joka ikistä ns p*skaduunia. Vähemmästäkin menee hermo

Montaako puhelinmyyntipaikkaa oletkaan hakenut tällä viikolla? Niinpä. Et yhtään. Eli sinulle ei vain työt kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi