Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö ÄLÄ HÄIRITSE -tilaa kännykässä?

Vierailija
06.03.2024 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/c0c4c4e9-f14c-428b-baf0-f45b49efed2a

Mulla on se päällä nykyään aina! Ainoa joka pääsee 24/7 läpi on jo aikuinen lapseni. Mutta oli pakko ottaa tuo sulku päälle kun tuttavat soittivat ja vaativat huomiota aivan liikaa. Jouduin liian usein keskeyttämään oman kivan tekemiseni sillä että puhelin soi ja kuuntelin kaverin itsekästä marmatusta, valittamista, juoruilua enkä päässyt enää takaisin omaan flow'hun. Meni aivan yli ymmärryksen tämä tavoittelunhalu ja saatavilla olemisen tarve.

Tuossa jutussa kerrotaan hyvin että pääseminen takaisin keskittyneeseen vireeseen vie jopa 23 minuuttia. Haluatko ihan oikeasti vaatia huomiota kaveriltasi niin pitkän aikaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpäivä kännykkä on Älä häiritse-tilassa. Olen työssä, jossa ei saa käyttää omaa kännykkää työaikana.

Vierailija
2/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhan liiton mies, käytössä toiminnot:

Äänetön

Kokonaan suljettu

Puhelin pöydällä, katson sitten kun kerkeän, yleensä iltaisin.

Tällä toimintamallilla pärjätty siitä hetkestä kun ekan puhelimen sain 1995.

M41

Vierailija
4/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän tuttuja että pelästyn jos puhelin soi.

Vierailija
5/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelin on klo 20-06 välisenä aikana älä häiritse -moodissa (poikkeuksena iltatilaisuudet, joiden aikana ja jälkeen pidän hälyt päällä vielä noin tunnin tilaisuuden päättymisestä.)

Oma puhelin on aina periaatteessa päällä,uutta äänettömällä. Tekstareista ja puheluista tulee ilmoitus kelloon, mitään pikaviestimien pilinöitä en halua kuulla vaan luen ne silloin, kun tulee katsottua puhelinta muuten.

Vierailija
6/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen konsertissa tai teatterissa tai vastaavassa niin lentokonetila 

Muuten tilaisuuden mukaan. Volyymi pienellä tai isommalla.

Vierailija
7/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen käyttänyt sitä tai äänetöntä varmaan 20 vuotta. Nykyään puhelin on aina äänetön ja sovellusilmoituksia kelloon otan vastaan vain puheluista ja viesteistä. Se värähtää vähän kun joku kaipailee ja aika herkästi laitan kellonkin älä häiritse -tilaan. 

Poikkeuksena on omat vanhemmat ja lapseni, heidän puhelut tulee aina äänen kanssa kun eivät ikinä soittele turhia puheluita. 

Vierailija
8/8 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänettömänä enimmäkseen. Viesteissä ei ole ollut ääntä koskaan. En koskaan vastaa puhelimeen, jos ei ole aikaa jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan