Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ei statuksena oikeuta kaikenmaailman tukiin

Vierailija
05.03.2024 |

Yllättävän moni ei vaikuta tietävän, että kaikkiin muihin tukiin paitsi ansiopäivärahaan ja toimeentulotukeen vaikuttaa ruokakunnan yhteiset tulot, eikä esim. keskituloisen työssäkäyvän henkilö voi saada ylimääräisiä tukia. 

Minäkin tiedän tämän, vaikken ole koskaan noiden tarvitsijana ollutkaan. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakos kysyä, ap, mikä sinut ajoi tekemään tämän aloituksen?

Tuet pois niin alkaa työt maistua kommentit. Olin itse työttömänä valmistuttuani 2010 jonkin aikaa. Koska olin naimisissa jo silloin, en saanut puolison tulojen takia edes työmarkkinatukea, laki muuttui sen jälkeen kun olin työllistynyt. Ei auttanut kyllä työllistymisessä yhtään ja pääsin haastatteluihinkin ainoastaan oman alan töihin. Sain kyllä työpaikan vähän sattumien kautta, ensin määräaikaisen ja sen jälkeen pyydettiin nykyiseen. Lisäksi tulee paha mieli yhden sukulaisen puolesta, jolla on sellaisia sairauksia mitkä rajoittaa kaiken fyysisen työn mutta hänellä ei ole lahjakkuutta sellaiseen, mitä voisi tehdä etänä. On koetettu keksiä. Puhelinmyyjänkään työ ei sopinut, kun on kovin arka. Mutta hän ei saa toimeentulotukea, koska hänellä on säästöjä ja edullinen vuokra (350 euroa sisältäen sähkön ja veden pienessä puutaloyksiössä). 

Vierailija
22/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuet otettaisi pois, niin ei työnteko maistuisi yhtään sen enempää. Päinvastoin.

Se riippuu niin paljon persoonallisuudesta ja temperametista.

Vaikka tukia olisi saatavilla, niin on paljon kodittomia jotka ei edes hae tukia. Ei heitä voisi kiinnostaa ja ei ole jaksamista hakea tukia.

Eivät myöskään ole innokkaita menemään töihin.

Se on niin paljon kiinni ihmisestä. Meitä on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän työttömänä paremmin kuin monet työtä tekevät. Minulla ei ole velkaa. Nautin kun työtä tekevien rahat ei riitä.

Vierailija
24/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän työttömänä paremmin kuin monet työtä tekevät. Minulla ei ole velkaa. Nautin kun työtä tekevien rahat ei riitä.

Moni on tällä palstalla leuhkinut sillä, että voi katsoa satojen päivien ansiosidonnaisen lomaksi: rahaa tulee, olo on turvattu, eikä työpaikan hakemisella ole kiire. On oikein ihanaa päästä kuulemaan itkua siitä, että ansiosidonnainen porrastuu, pienenee, lyhenee ja loppuu ennen aikojaan.  :)

Vierailija
25/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on tällä palstalla leuhkinut sillä, että voi katsoa satojen päivien ansiosidonnaisen lomaksi: rahaa tulee, olo on turvattu, eikä työpaikan hakemisella ole kiire. On oikein ihanaa päästä kuulemaan itkua siitä, että ansiosidonnainen porrastuu, pienenee, lyhenee ja loppuu ennen aikojaan.  :)

Tervetuloa asumaan naapuriini. Mielenterveysongelmainen aikuinen poikani on usein kotilomalla tuetusta asumisyksiköstä ja itkee ahdistustaan. Hän pelkää nykyhallituksen leikkauksia. Meillä on aika huono äänieristys, joten naapurimme pääsevät kyllä nauttimaan tuosta itkusta. Poikani ei tosin saa työttömyysetuutta, kun ei ole työelämään päässyt mukaan. Itse sen sijaan olen jäänyt viime vappuna yli kuusikymppisenä työttömäksi, mutta en sentään itke kohtaloani ainakaan ääneen. Kyllä sekin harmittaa, että en pääse velvoitetyöhön nollaamaan ansiosidonnaisen laskuria.

Vierailija
26/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa asumaan naapuriini. Mielenterveysongelmainen aikuinen poikani on usein kotilomalla tuetusta asumisyksiköstä ja itkee ahdistustaan. Hän pelkää nykyhallituksen leikkauksia. Meillä on aika huono äänieristys, joten naapurimme pääsevät kyllä nauttimaan tuosta itkusta. Poikani ei tosin saa työttömyysetuutta, kun ei ole työelämään päässyt mukaan. Itse sen sijaa

En halua tulla teidän naapuriksenne, koska en siedä meteliä. Kirjoitukseni ei muutenkaan koske teitä, koska kumpikaan teistä ei leuhki ansiosidonnaisella. Kirjoitukseni koskee vain niitä, jotka ovat täällä solvanneet työttömiä ja rehvastelleet omalla, keksitylläkin, tilanteellaan. Viime aikoina heitä ei olekaan näkynyt.

Vierailija
27/28 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttaa myös ruokakunnan yhteiset tulot.

Vierailija
28/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi