Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian epäsiisti töihin

Vierailija
05.03.2024 |

Kun ei ole vuosikausiin käynyt muualla kuin kaupassa ja lenkillä. Ei ole muita siistejä vaatteita kuin ulkovaatteet. Jos pääsisi työhaastatteluun? Tuskin otettaisiin. Kampaajalla en ole käynyt 10 vuoteen, meikkiä en käytä. Ei ole rahaa muihin vaatteisiin. 

Silmälasitkin niin vanhat etten näe kunnolla. Kysyin niihin tukea mutta niin pieni ettei sillä pysty uusia käyttökelpoisia hankkimaan. Niin huono näkökyky jotta kehykset pitää olla kevyet ja lasit ohennetut. Painavista tulee särkyjä sekä nenään että korvien taakse.

Onnneksi sentään on varaa laadukkaisiin ulkovaatteisiin niin voi ulkoilla tunti tolkulla.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae se maksari niihin laseihin. Ohennus maksaa 50 euroa extraa omasta pussista.

Jätä ne ulkoiluvaatteet ostamatta ja hae jotain siistiä käytettyä. Tai osta kankaita ja ompele itse. Kirjastolla on ompelukone, jota voi käyttää, jos itsellä ei ole. Samoin sieltä saa kaavat, kun niillä on käsityölehtiä.

Tukan voi värjätä kympin kotivärillä ja pitää kiinni, niin näyttää siistiltä. Peitepuikko ja ripsari maksaa 3,49 eur kappale tokmannilla.

Parin kolmen kuukauden aikana jos sijoitat ulkonäköön 150-200 eur, niin johan näyttää freesimmältä.

Nämä kotivärit ja ripsarit on toki ok jos itse haluaa. Mutta jos kyseessä on pitkäaikaistyötön, nuokin on turha menoerä.

Kyllä ihmisen pitää kelvata töihin ilmankin. Itse olen aina "kelvannut" töihin ihan omilla nyt jo harmaantuvillakin hiuksilla. 

Vähän aikaa olin työttömänä ja jollain CV-kurssilla kerrottiin miten kannattaa käväistä vaikka kampaajalla ennen CV-kuvausta ja varalta ostaa työkengät (tarjoilija) ja asu, niin töihin pääsee ne, kellä ne on valmiina. Kyllä siellä moni pöyristyi vetäjän tietämättömyydestä, että nuokin varalta ostettavat kengät ja vaatteet on valtava erä koko tuloista. Jos tietäisi, että pääsee, niin silloin, mutta jos kuukaudesta toiseen tekee sitä ja tätä varalta "edullisesti", niin ei se tule edulliseksi. Jos on olevinaan työvoimapula, niin pitää riittää, että on puhdas ihminen puhtaissa vaatteissa. 

Vierailija
62/65 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut silmälasit Kelan maksusitoumuksella, vahvuudet molemmissa linsseissä yli -6 ja saivat kyllä siihen pakettiin taiottua linssien ohennuksetkin ja kehyksetkin oli kivat. Silmäasemalla tapahtui tämä.

Pyydä siis se maksusitoumus ja mene optikkoliikkeeseen kysymään mitä sillä saa, omalla rahalla ostettuna korvaus on kai alle 50 euroa, joten itse niitä ei kannata ostaa.

Juu. kävin tästä keskustelemassa ja maksusitoumuksella olisi saanut vain muutaman isokokoisen painavan muovikehyksen eikä ohennuksia. Tälläisiä en pysty käyttämään.. Yhdet kerran oli ja kalvoivat nahankin rikki nenänvarresta ja korvan takaa.

Mikä kauppa oli kyseessä? Kuulostaa kyllä selittelyltä mun korvaan tämä. Mistä lähtien muovi on ollut painavaa? Ja jos oikeasti on huono näkö ja ohennusta vaativat linssit, niin ei silloin voi mitään henkäyksenkeveitä ohuita metallikehyksiä ottaakaan, koska linssit näyttävät ihan törkeiltä niissä ohennuksista huolimatta. Käy nyt hyvänen aika sentään kysymässä muualtakin ja jos et saa ohennusta siihen pakettiin, niin kysy paljonko se tekee lisää hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantyyppinen ongelma.

Lisäksi olen "ohutihoinen" ja aina tummat silmänaluset. 

Aluksi työttömäksi joutuessani jaksoin yrittää pitää yllä jonkunlaista ulkonäköstandardia, mutta nyt pitkäaikaistyöttömänä ei vain ole mitenkään järkevää enää. Esimerkiksi lasit maksoivat jo yli kuukauden tuet, ei kehykset, vaan linssit.

En todellakaan edes mieti kampaajalla käyntiä, vaan tasoitan hiukseni itse ja laitan jollain nipsuttimella kiinni.

Kirpparilta hankin yleensäkin kaikki vaatteet tai kauppojen alerekkien alesta (nämä ovat usein edullisempia kuin tämän alueen kirppishinnat), kotona aina kotivaatteet, että olisi edes jotkut siistit mahdolliseen haastatteluun, mutta ovathan ne jo eittämättä vähän vanhantyyliset. 

Varalta on pari vanhaa jakkutakkia, joilla ilme siisitiytyy helpolla ja pitkähkö koru kaulaan. Lapset kyllä naureskelevat jakkujen tyylille, mutta ainahan aikuiset ovat lasten silmis

Silmälasit saa ilmaiseksi toimeentulotuen lisänä.

Vierailija
64/65 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut silmälasit Kelan maksusitoumuksella, vahvuudet molemmissa linsseissä yli -6 ja saivat kyllä siihen pakettiin taiottua linssien ohennuksetkin ja kehyksetkin oli kivat. Silmäasemalla tapahtui tämä.

Pyydä siis se maksusitoumus ja mene optikkoliikkeeseen kysymään mitä sillä saa, omalla rahalla ostettuna korvaus on kai alle 50 euroa, joten itse niitä ei kannata ostaa.

Juu. kävin tästä keskustelemassa ja maksusitoumuksella olisi saanut vain muutaman isokokoisen painavan muovikehyksen eikä ohennuksia. Tälläisiä en pysty käyttämään.. Yhdet kerran oli ja kalvoivat nahankin rikki nenänvarresta ja korvan takaa.

Mikä kauppa oli kyseessä? Kuulostaa kyllä selittelyltä mun korvaan tämä. Mistä lähtien muovi on ollut painavaa? Ja jos oikeasti on huono näkö ja ohennusta vaativat linssit, niin

En muista mikä liike oli . mutta sinne mihin sain maksusitoumuksen. Kehykset piti valita muutamasta mallista jotka kaikki olivat hyvin isoja. Isoihin kehyksiin tarvitaan isot linssit jotka sitä paksummat mitä isommat ja samalla painavat. Pieniin kehyksiin pienet kevyemmät linssit jotka myös ohuemmat sivusta. Muovi on painavampaa kuin esim titaani. Minulla pitäää olla esim nenätyynyt epäsymmetrisen nenän takia ja isot kehykset ottavat poskiin kiinni.

Vierailija
65/65 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki saa toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi