Liian epäsiisti töihin
Kun ei ole vuosikausiin käynyt muualla kuin kaupassa ja lenkillä. Ei ole muita siistejä vaatteita kuin ulkovaatteet. Jos pääsisi työhaastatteluun? Tuskin otettaisiin. Kampaajalla en ole käynyt 10 vuoteen, meikkiä en käytä. Ei ole rahaa muihin vaatteisiin.
Silmälasitkin niin vanhat etten näe kunnolla. Kysyin niihin tukea mutta niin pieni ettei sillä pysty uusia käyttökelpoisia hankkimaan. Niin huono näkökyky jotta kehykset pitää olla kevyet ja lasit ohennetut. Painavista tulee särkyjä sekä nenään että korvien taakse.
Onnneksi sentään on varaa laadukkaisiin ulkovaatteisiin niin voi ulkoilla tunti tolkulla.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Näin talvella käytän verkkareita ja kesällä on parit muut vaihtoehdot. Ei ole rahaa uusiin vaatteisiin vaikka olen lihonut. Psykologi oli kirjoittanut omakantaan että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas ja vaatteet oli täysin puhtaat ja ehjät.
Psykologi rikkoo psykologien ammattieettisiä periaatteita ja luokkaa asiakkaan ihmisarvoa jos hän on kirjoittanut omakantaan, että näyttää "homssuiselta". Siitä kannattaisi tehdä kantelu psykologin esimiehelle tai valvovalle viranomaiselle.
Oletteko te mielenterveyspotilaita vai muuten vaan käynyt huono tuuri.
Harmittaa teidän puolesta. Eikö löydy mitään ihan oikeesti?
Kun saisitte jalan sen sopivan oven väliin.
Aloittakaa vapaaehtoistyöstä. Siellä saa myös kontakteja uusiin. Ja saa elämänsisältöä ja saa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset siististi vaikka poninhännälle niskaan.
Kirppikseltä joku siisti paita ja siistit housut.
ei maksa paljoakaan.
Ja sitten saat luteet ja syyhyn kaupan päälle. Joo, halpaa kuin saippua.
Ymmärrän aloittajaa, ymmärrän teitä montaa muutakin joilla menee noin surkeasti. En tiedä miten teitä voisi tukea. Tuntuu, että ette ole saaneet sitä tarvittavaa tukea, koska kyllähän tässä maassa töitä on. Se on harmilllista, että työntekijät ja työ eivät kohtaa.
se on oikeastaan ihan kummallista.
Nyt olisi aika vetää ruoto suoraksi ja luoda itselleen uskoa-leikata ne hiukset ja hankkia ne kunnon vaatteet. Ei siihen rahaa hirveästi tarvitse. Etsikää ne kanavat. etsikää.
Itsesääli on kaikkein turhin sääli. Toki itse on hyvä lohduttaa, mutta sinne ei kannata jäädä rypeemään ja miettimään että ei saa hiuksia puhtaiksi eikä leikattua eikä saa siistejä vaatteita. Älkääkä niitä muotijuttuja lukeko. Ihan tavallisilla vaatteilla pärjää kirppareilta saa sitä paitsi hyviä laadukkaita vaatteita, kun löytää vaan- Etsi.
ja jos sen bleiserin haluat, jota se joku siellä ehdotteli, niin niitä saa ilmaiseksi ja viidellä eurolla kirpputorilla. Niitä ei enää edes paljon käytetä. Se on ihan hauskaa vaate. rennosti vaan. Kyllä se siitä. Kaikkea hyvää.
tee itsellesi viisivuotissuunnitelma ja etene kohti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei maksa paljoakaan.
Näinhän se menee. Aina löytyy jokin tekosyy tai mukamas syy miksi ei. Etsi mielummin syitä, miksi KYLLÄ JA miten onnistuu. Tuo sinun asenteesi on ihan tuollainen marttyyripaska-asenne. Plöök.
Olen ostanut silmälasit Kelan maksusitoumuksella, vahvuudet molemmissa linsseissä yli -6 ja saivat kyllä siihen pakettiin taiottua linssien ohennuksetkin ja kehyksetkin oli kivat. Silmäasemalla tapahtui tämä.
Pyydä siis se maksusitoumus ja mene optikkoliikkeeseen kysymään mitä sillä saa, omalla rahalla ostettuna korvaus on kai alle 50 euroa, joten itse niitä ei kannata ostaa.
Mä tätä asennoitumisasiaa tätä ketjua lukiessani kovasti mieti.
Ja mietteeni tästä on, että HUHHUH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei maksa paljoakaan.
Niin ja rupeaa pierettämään ja saa ähkyn ja joutuu uimaan kylmässä vedessä ja saa naapurikseen tuuban soittajan ja rotat tulee vessanpöntöstä sisään. Aivan. Ei siis kannata. Ei kannata. EEEEIIIIII!!!!!
Ja sitten vielä syö sen saippuan ja halkee. Poks.
siis EI KANNATA.
Sinä AP, olet kyllä luonut itsestäsi ihan kummallisen kuvan itsellesi siellä oman pää sisällä. Ryhtiä ja menoks.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut silmälasit Kelan maksusitoumuksella, vahvuudet molemmissa linsseissä yli -6 ja saivat kyllä siihen pakettiin taiottua linssien ohennuksetkin ja kehyksetkin oli kivat. Silmäasemalla tapahtui tämä.
Pyydä siis se maksusitoumus ja mene optikkoliikkeeseen kysymään mitä sillä saa, omalla rahalla ostettuna korvaus on kai alle 50 euroa, joten itse niitä ei kannata ostaa.
Juu. kävin tästä keskustelemassa ja maksusitoumuksella olisi saanut vain muutaman isokokoisen painavan muovikehyksen eikä ohennuksia. Tälläisiä en pysty käyttämään.. Yhdet kerran oli ja kalvoivat nahankin rikki nenänvarresta ja korvan takaa.
Liity katujengiin, eipä aikaakaan kun sulla on muotikuteita kaapit täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo Sellpyn (esim.) bleisereiden hinnat liian kovia?
Kuka nykyään edes käyttää bleisereitä töissä? Tai no, on toki niitäkin työpaikkoja, mutta vähemmän, missä joku jakkupuku olisi tarpeellinen.
Tuolla näytti olevan hintoja 3 eurosta lähtien. Silmälaseihin voi pyytää vanhoihin pokiin uudet linssit, se laskee hintaa.
Tässä on kyse työhaastattelusta vasta.
Minä en käytä meikkiä ja hiukset ovat jotenkuten lenkillä kiinni, kunhan ovat pois silmiltä. Vaatteina verskat ja neulepaita, viileämmillä säillä vilkasukat. Minua ei ole koskaan kiinnostanut ulkonäkö, kunhan olen puhdas ja siisti ja vaatteet ovat ehjät. Töissä käyn, palkka yli mediaanin. Työtilanikin olen sisustanut viihtyisän kodin omaisesti, vietänhän siellä puolet valveillaoloajastani.
Linssit vanhoihin pokiin on kyllä se kallein vaihtoehto ainakin omalla kohdallani.
Aina kun uusin lasit, alan jo säästää uusiin. Ostan Specsaversin 2 yhden hinnalla, toiset vähän muodikkaammat omaksi ilokseni ja toiset mahdollisimman ajattomat, joilla kituutan mahdollisimman kauan, viimeksi 6 vuotta, sitten oli jo niin muuttunut näkökin.
On muuten omasta kokemuksesta totta, että hyväpalkkaisissa töissä saa olla aika rauhassa sen näköinen kuin on. Sitten joku myyjä tms. niin pitäisi olla meikattu ja hirveät vaatimukset hakuvideoineen.
Meillä oli yksi opettaja joka oli joka päivä samat vaatteet päällä ja yliopistolla proffa jonka tukka oli takussa, epätasaisesti leikattu, likaiset lököfarkut ja kerran t-paidassa jotain mistä en halunnut miettiä mitä se oli. Itse en todellakaan sen näköisenä mihinkään menisi ja toivon, että kukaan ei.
Oma kaverini palkattiin lukion opettajaksi pelkän hakemuksen ja puhelun perusteella, eli jos on oikeasti pula, ulkonäöllä ei ole väliä.
Mutta ymmärrän todella hyvin miltä tuntuu, kun haluaisi olla "siisti", mutta tuntuu, että on rääsyissä suunnilleen. Muut eivät katso sitä niin tarkasti. Itse olen rohkaissut kavereitani ja esim. lainannut jotain huivia. Ei muuta ulkonäköä ollenkaan, mutta se jo auttaa, että huomioi toisen tunteet ja sitten on haastattelussakin ehkä kiva kun on vaikka se kaverin huivi mukana :D
Rutkasti tsemppiä kaikille, riitätte ihan omina itsenänne oikeasti!
Haastatteluun sellaiset vaatteet, missä on kuitenkin mukava ja oma olo.
Tekisi ihan mieli halata ap:ta, kuulostat niin kaveriltani, mutta hän pääsi töihin pitkäaikaistyöttömyydestä (ja siinä on kyllä rahat tosi tiukilla), kyllä se on mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te mielenterveyspotilaita vai muuten vaan käynyt huono tuuri.
Harmittaa teidän puolesta. Eikö löydy mitään ihan oikeesti?
Kun saisitte jalan sen sopivan oven väliin.
Aloittakaa vapaaehtoistyöstä. Siellä saa myös kontakteja uusiin. Ja saa elämänsisältöä ja saa auttaa.
Ei vapaaehtoistyötä! Se voidaan katsoa, ettei voi ottaa työtä vastaan.
Hyvin huolehtii "hyvinvointivaltio" nimeltä Suomi omistaan, kun ei ole rahaa edes vaatteita ja kunnon ulkokenkiä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Linssit vanhoihin pokiin on kyllä se kallein vaihtoehto ainakin omalla kohdallani.
Aina kun uusin lasit, alan jo säästää uusiin. Ostan Specsaversin 2 yhden hinnalla, toiset vähän muodikkaammat omaksi ilokseni ja toiset mahdollisimman ajattomat, joilla kituutan mahdollisimman kauan, viimeksi 6 vuotta, sitten oli jo niin muuttunut näkökin.
Ihmettelen tätä kituuttamista kun netistä saa edullisesti silmälaseja. Ja saa muodikkaita kehyksiä sekä ohennettuja, laadukkaita linssejä niihin. Esim. titaanikehykset ja ohennetut moniteholinssit maksoivat n.230e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä kituuttamista kun netistä saa edullisesti silmälaseja. Ja saa muodikkaita kehyksiä sekä ohennettuja, laadukkaita linssejä niihin. Esim. titaanikehykset ja ohennetut moniteholinssit maksoivat n.230e.
230 muka edulliset. KELAn mielestä 50 riittää.
Ottakaa yhteyttä sinne HOPEen. Oikeesti.
Sieltä saa vaatteita ja muuta, jos ln noin heikosti asiat.
Tai Pelastusarmeijaan. Onhan noita. Etsikää.