Molempien pikkurillien ja kämmensyrjien puutuminen öisin
Herään lähes joka yö siihen että molemmat pikkurillit ja kämmensyrjät on puutueet yöllä täysin tunnottomiksi. Aivan kuin molemmista käsistä olisi leikattu palat pois.
Vaiva toistui aiemmin noin kerran viikossa kunnes viimeisen 2-3vkon ajan se on ollut melkein jokaöistä. Ja nimenomaan kummassakin kädessä.
Onko ideoita mistä tämä voisi johtua ja onko syytä käydä lääkärissä?
Kommentit (17)
Magnesium puutos ? Osta vaikka kurpitsansiemeniä ja syö niitä pari rkl per päivä vaikka puuron päällä , niin pääset vaivastasi . Auttaa myös heräilyyn .
Itellä ollut joskus tuota satunnaisesti. Poistunut itsestään, en pidä vakavana. Ajattelin sen olevan "litistynyt verisuoni" kun nukkuu väärässä asennossa.
Raudanpuutokselta kuulostaa. Samat oireet minulla aiemmin.
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Sauvakävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ja nopeasti. Voi olla vakavaa.
Esim, ylipaino ja diabetes
Ja kaikilta vastaajilta eri diagnoosi ja eri tropit 🙄.
Kännykän ja tietokoneen räplääminen aiheuttaa
Minulla se johtui siitä kun oli olkapäästä pinteessä.
Kyllä kannattaa mennä lääkäriin. Jos saa siis ajan ja jos suostuvat tutkimaan, tutkivat mm. onko kyseessä sellainen hermopinne, joka voi vaatia leikkausta. Tuosta mitkä kohdat ködestä tarkalleen puutuvat saavat vinkkiä mikä hermo missä saattaisi tuota aiheuttaa. Minulla öistä käsien puutumista tutkittiin joitain vuosia sitten, ihme kyllä, julkisella puolella kun sain lähetteen työterveydestä.
Ääreisverenkierron heikkenimen. Tarkista onko diabetes aluillaan
Hierojalle,mulla oli samaa ja hermopinne.
Minulla oli sama, kun olin 8:nnella kuulla raskaana. Pikkurilleistä alkoi, ja nopeasti puutuivat ja kipeytyivät koko kädet. Oma veikkaus on, että painon nousu ja turvotus umpeuttivat rannekanavat. Kädet palautuivat ennalleen heti, kun vauva oli syntynyt.
Neuvon lääkäriin, mutta myös laihdutusta ja turvotusta vähentävää ruokavaliota kannattaa kokeilla.
Lääkäriin ja nopeasti. Voi olla vakavaa.