Il testaa: vuorossa tonnikalat!
Yllättävää: keskihintainen, porvareiden parjaama S-ryhmän Rainbow voitti todella kalliin Ortiz-merkkituotteen, jossa hinta 66€/kg!
Ja yhtä yllättävää on, että Kaksi selkeästi muita "halvempaa" jäivät viimeiseksi.
Noin yleisesti tonnikala ei kyllä ole mitään halpaa opiskelijan hätävaraa, vaan pirun kallista purtavaa.
Varmasti kannattaisi ruveta tekemään itse kalasäilykkeitä, varsinkin jos pyytää vaikkapa muikkua. Ihan ostokalallakin tämä kannattaisi tarjouspäivinä.
Onko joku tehnyt itse kalasäilykkeitä? Hyviä reseptejä?
Kommentit (22)
En ole koskaan ostanut tonnikalaa lasipurkissa, vaan aina tölkissä. Uskaltaisiko kokeilla? Uhka, vai mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Siis ei itse voi tehdä kuin sellaisia kalasäilykkeitä jotka umpioidaan lasipurkkiin ja ne pitää säilyttää jääkaapissa jossa eivät hirveän pitkään säily.
Miksi vasta nyt kerroit! Ihan hyvin voi tehdä kalasäilykettä metallitölkkiin.
paljoan tonnikalaa käyttävänä sanon että S-kaupan tonnipalat on täynää kuraa eikä paloja nähnytkään. Lidl ja keskon tonnikalat sentään muistutaan tonnikalaa. Abba on hyvä mutta törkeen kallis.
IL testaa: kuinka syön eläinlajin maailmankartalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei itse voi tehdä kuin sellaisia kalasäilykkeitä jotka umpioidaan lasipurkkiin ja ne pitää säilyttää jääkaapissa jossa eivät hirveän pitkään säily.
Miksi vasta nyt kerroit! Ihan hyvin voi tehdä kalasäilykettä metallitölkkiin.
Onnea vaan sen kanssa sitten.
Abban tonnikala auringonkukkaöljyssä on paras, mutta puuttui testistä.
Vertailun tuotteet eivät ole oikein vertailukelpoisia.
Hinta pitäisi olla samassa sarjassa, kuten myös tuo käytettävä öljy.
Joskus tein itse muikku"sardiineja" tomaattikastikkeessa. Muikut huolella pestyihin lasipurkkeihin, maustettu tomaattikastike päälle ja oliivioljyä.
Purkki vähän vajaaksi ja uuniin vuokaan vesihauteeseen noin 100 asteeseen pariksi tunniksi korkki auki, muuten purkki poksahtaa helposti!
Poisottaessa purkki piripintaan öljyä ja vähän suolaa vielä päällimmäiseksi. Kansi kiinni.
Niin hyviä tuli, että ei kerinnyt testata säilyvyyttä. Tuli syötyä heti.
Se Rainbown 3-pack on ihan paras! Olen hamstrannut sitä pari pakettia kun ei tiedä milloin se katoaa kaupoista
Vierailija kirjoitti:
Se Rainbown 3-pack on ihan paras! Olen hamstrannut sitä pari pakettia kun ei tiedä milloin se katoaa kaupoista
Ettei vaan ole tismalleen sama tuote, kuin tuo kalliimpi Calvo.
Sama p eri tuotemerkillä private labelina samalta valmistajalta?
Ihan hyvä tonnikala, kivan pienessä tölkissä, helppo avatakin.
Tonnikalasta saa kätevästi hyviä ruokia - ja suht halvalla kuitenkin. Hyvä raaka-aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan ole tismalleen sama tuote, kuin tuo kalliimpi Calvo.
Sama p eri tuotemerkillä private labelina samalta valmistajalta?
Ihan hyvä tonnikala, kivan pienessä tölkissä, helppo avatakin.
En ole tuon kirjoittaja, mutta eri tuote kuin Calvo.Mnusta Calvo on vaaleampaa ja parempaa, mutta kalliimpaa, tuo3-pack. Rainbow paketin ostan yleensä, se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
Vaikein homma on kalastaa tonnikala Suomen vesistä.
Koska Iltapaska testaa kännikalat?
kokeilkaapa kotimaista 'luonnon kalaa' on hyvää ja ns. roskakaloista tehtyä. Palj on parempaa kuin nuo tonnarit. Käytetään samoin kuin tonnikalaakin.Saa ainakin sittarista, joskus oli prismoissakin mutta jokin aika sitten ei ainakaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ostanut tonnikalaa lasipurkissa, vaan aina tölkissä. Uskaltaisiko kokeilla? Uhka, vai mahdollisuus?
Joskus raaskin ostaa lasipurkissa olevaa tonnikalaa, ja on todella hyvää. Nytkin on kaksi purkkia kotivarana. Mulla on niitä LIdlin kausituotteena myytäviä.
Tonnikala aina öljyssä (tai chilikastikkeessa), Eikä mitään halpamerkkien kaloja vaan esim Pirkka on ollut hyvää,
Törkee testi, ei ollut sitä normaalia Abban tonnikalaa joka on minusta ainakin parasta tonnikalaa purkissa.
Lidlin tonnikala oli ennen todella hyvää. Sitten menivät muuttamaan sitä ja nykyään ikävän hiutaleista ja hinta tais samalla nousta. Hyvää tonnikalaa ei oikein nykyään enää saa vaikka ostais sitä kalliimpaakin🤔
Abba palat, tai Abba Yellowfin palat. Oma top 2.