Olen työtön ja NII-IN tyytyväinen!
Juuri lämmitin saunaa ihanan kiireettömästi. Takassa tuli ja pitsataikina nousemassa. Suvun yhteisellä olen hiihtelemässä. Nauruutti kun radiossa joku opettaja juuri valitteli töihin paluuta hiihtolomalta, ei meillä täällä tuollaisia murheita🤭
Joululomalta hiihtolomille hiihtelee työtön, pääsiäislomalta kesälomille- ikuista lomaa elämä, ei tästä työelämään ole paluuta sellaisella joka vapauden makuun on päässyt!
Minullakin parisataa kiloa hirvenlihaa pakasteessa, marjoja toinen pakastin täynnä, kokonainen iso kaapillinen omia säilykkeitä ja kuivatuksia. Hirveän vähän menee rahaa ruokaan kun tykkään kalastaa ja leipoa.
Kovin kaukaiselta tuntuu ttöelämä- ihana tänäänkin viltteihin kääriytyä ja lukea kirjaa vaikka koko maaliskuinen kevätyö!
Nelikymppinen olen vasta, amk- ja yliopistotutkinnot minulla ja työtäkin olen tehnyt mutta nyt jo hyvän aikaa työttömyyttä takana. Minua ei omaisuuden niin kiinnosta, omistusasunnon kokisin taakaksi ja ihana auto ja vene minulla jo onkin, veljeni kanssa saunalautan aiomme tähän mökille ensi kesänä rakennella.
Työttömyys ihanaa. Stressiä ei ole. Ehtii lukea ja pitää itsestään huolta. Eläkeikäisenä olen terve ja vetreä kun liikun ja syön luonnonantimia- moni töissä itsensä kuluttaa loppuun ja hirveän stressin antaa elimistönsä turmella!
N40, akateeminen työtön 168/62, hiihtämisestä pitävä nyt mökkisaunansa lauteilla istuva ja tuosta saunalautasta haaveileva
Kommentit (14)
Ne yrittää kiusata mutta itse asiassa vapauttaa. Itse kärsivät loputtomasta raatamisesta, väsymyksestä ja terveyden menettämisestä. Hahaa!
Ei haittaa uhkailut, ikävät sanat, tuijottelut. On ihanaa määrätä oman elämänsä rytmi. Olla rauhassa luonnossa näkemättä ihmisiä, kuunnella tuulta ja keväällä lintujen laulua. Ei ole paineita minkään hankkimisesta eikä tarvitse kilpailla mistään. Oma elämä, olo niin rauhaisa.
Niin. Itse olen ollut työttömänä jo vuodesta 2011 asti. Tässä välissä kävin toki aliupseerikurssin, mutta töitä en ole itselleni löytänyt. Alkuun toimettomuus oli ihan mukavaa, mutta nyt pidemmän ajan toimettomana olleena antaisin vaikka pikkurillini siitä, että joku palkkaisi kaltaiseni pitkäaikaistyöttömän. Terkuin viikoittain 3-5 paikkaa hakeva, nykyisin jo syrjäytynyt "luuseri". Yhteiskunnan pyörittävien rattaiden ulkopuolella oleminen rappeuttaa mielen yllättävän nopeasti. Tiedättekö ne kaupan kassalla tärisevät ja sosiaalisia tilanteita jännittävät ihmiset? Aivan.
Eihän siinä mitään, jos et eläisi meidän muiden laskuun. Sinäkin nostat työttömyystukea, asumistukea jne. Joku nekin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään, jos et eläisi meidän muiden laskuun. Sinäkin nostat työttömyystukea, asumistukea jne. Joku nekin maksaa.
Jokainen tässä maailmassa elää jonkun toisen laskuun tavalla tai toisella. Joillekin vain työ ei ole itseisarvo jolla itsensä määrittelee. Tässä maailmassa ei ole kuin hyväksi käytettäviä ja hyväksi käyttäjiä. Ihmisistä 90% kuuluu ensimmäiseen mainituista.
Hyvä että olet onnellinen. Jatka samaan tyyliin.
Et kai ole vailla tukiaisia? Ainakaan minä en koe velvollisuutta kustantaa tuollaisten lomailua.
Taas tämä hirvenlihatyötön kokoomuksen puoluetoimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä hirvenlihatyötön kokoomuksen puoluetoimistolla.
Mitä se siellä tekee?
Minä en ole koskaan päässyt työelämään. Lukio ja kaksi ammattia sekä kolme lasta. Olin liki 40 kun aloin hakea töitä. Ei niitä koskaan löytynyt. Nyt kohta lähestyn eläkeikää.
Sama , sillä erolla että minulla on varaa kustantaa oma oloiluni, en lokkeile verorahoilla.
kulissielämä sairastuttaa parempi olla aito
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.