Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti voi oppia ranskan alkeet itsenäisesti??

Vierailija
03.03.2024 |

Ihan hyvä kielipää oli koulussa, nyt opiskelen itsenäisesti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa kuukaudessa ei kyllä ranskaa Duolingolla opi. Itsellä meni hyvä tovi (aloitin alkeista yliopistossa), ennen kuin olin jyvällä em. kielestä. Ääntäminen on oma lukunsa. Mutta varmaan tuollaisesta kurssista jotakin oppii. Opettajasta on apua kieliä opiskellessa, on vuorovaikutusta.

Vierailija
22/24 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelet 20 minuuttia tekstikirjojen kanssa ( joku jota esim käytetään yliopistoissa kielen peruskursseilla) kolme kertaa viikossa ja kuuntelet lisäksi tekstikappaleiden nauhoituksia (ei kestä kuin alle 10 min) parina päivänä viikossa,  2-3 kk riittää 3000 sanan sanavarastoon ja peruskielioppiin joka riittää kirjojen ja lehtien lukemiseen sanakirjan lisätuella. 

Olen tehnyt tuon toiselle romaaniselle kielelle. Unohda duoligohöpötykset ja opettele ensin lukemaan kirjoja ja rinnalla vähän myöhemmin kuuntelemaan.

En kyllä millään usko, että 20 minuuttia kolmena päivänä viikossa, lisättynä 2 x 10 minuutin nauhoituksilla eli yhteensä ainoastaan 1 tunti 20 minuuttia opiskelua viikossa, voi johtaa 3000 sanan sanavaraston saavuttamiseen kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Tuo tarkoittaa, että kahdessa kuukaudessa opiskelisit 10 h 40 min. Jotta oppisit 3000 sanaa tuossa ajassa, sun pitäisi oppia lähestulkoon 300 uutta sanaa tunnissa, plus kaikki kielioppirakenteet, lausumiset sun muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
24/24 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa kuukaudessa ei kyllä ranskaa Duolingolla opi. Itsellä meni hyvä tovi (aloitin alkeista yliopistossa), ennen kuin olin jyvällä em. kielestä. Ääntäminen on oma lukunsa. Mutta varmaan tuollaisesta kurssista jotakin oppii. Opettajasta on apua kieliä opiskellessa, on vuorovaikutusta.

Kyllä oppii, jos on vähäänkään kielipäätä.

Olen lukenut ranskaa n. 7 vuotta, eikä se nyt niiiiiin vaikea kieli ole. Joidenkin ihmisten identiteetti vaan perustuu sille, että he osaavat jotakin "tosi vaikeaa", ja muille toitotetaan kuinka vaikeaa se on.

Sama pätee pitkään matematiikkaan. Hiljattain oli tutkimus, jossa todettiin, että pitkää matematiikkaa oppii kaikki. Tarvitsee vain peppulihaksia. Jotkut harvat ovat niin lahjakkaita, että oppivat nopeasti, mutta suurin osa ihmisistä oppii silti, hitaammalla tahdilla, vaikkei olisi nk. lahjakkuutta matematiikassa.