Lue keskustelun säännöt.
kuinkahan kauan tätä jatkuu...
16.01.2007 |
meillä vauva nyt 6kk ja kuukauden verran heräillyt yöllä tiheään. syö joka yö kolme tai neljä kertaa. syöntien välissä ja ennen ja jälkeen herää parin minuutin välein huutamaan. rauhoittuu kun saa tutin. toisinaan vauva ei ole edes hereillä kunhan unissaan karjaisee ja jatkaa uniaan. olemme jo tosi väsyneitä tähän heräilyyn...syö kiinteitäkin jo ihan normaalisti ja yöheräilyt alkoivat jo ennen kuin kossi oppi liikkumaan. onko muilla vastaavaa ja kuinka kauan sitä kesti? muistan esikoisella olleen samantapaista ja lopulta siihen auttoin unikoulu, myöhemmällä iällä siis. Hampaiden tulosta ei vielä tietoa ja korvatkin tarkistetttu lääkärillä useaan kertaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä ihan sama juttu ja välillä minusta tuntuu aamuisin että olenko edes nukkunut viime yönä.Poika nukkuu meillä perhepedissä ja yömönkimiset,vääntyilut ja kääntyilyt,öninät,itkut ja syönnit ja höpötökset pitävät tätä äitiä hereillä.Omassa sängyssä tekee samaa sillä erotuksella että ei nukahda ollenkaan itsekseen,jos yöllä herää,joten siksikin nukutan vielä vieressä.
Ja noin kuukauden on meilläkin tätä jatkunut,sitä ennen iltaisin oli show,kun heppu ei malttanut käydä nukkumaan,joten odotellaan innoissamme että tulee vielä parempi aika.
Mutta olen ajatellut että pojan elämässä tapahtuu nyt niin paljon päivällä että ne vaan siirtyy sinne yöuniin,eiköhän tämä tästä kun taas mennään kk tai pari eteenpäin.Kateellisena katselen kun isä nukkuu levollisen näköisenä vieressä ja minä yritän saada heppua takaisin nukkumaan.Välillä olen vain kääntänyt kylkeä ja antanut jätkän möyhätä ihan issekseen,jossain vaiheessa hänkin on nukahtanut mutta yleensä saan kyllä silittää ja paijata pojan takaisin uneen.
Ihmeen hyvin sitä äiti jaksaakin silti päivällä olla hereillä vaikka siitä on jo puolivuotta,kun viimeeksi sai nukkua katkeamattomat yöunet tai kauemmin koska viime metreillä raskaana sitä heräsi tunnin-kahden välein karseaan pissihätään.
Oumai ja Iivo 6kk