Onko 18€ hyvä tuntipalkka?
Kommentit (28)
Tuntipalkkani sairaanhoitajana on 18,04 € sisältäen yhden kokemuslisän.
Vierailija kirjoitti:
Opetan reilun 50 euron tuntipalkalla. Tärkeintä, että homma on mukavaa.
Onko tuo siis sinun oikea tuntipalkkasi, vai jätätkö laskematta kaiken valmistelutyön, mitä yhden tunnin opettaminen vaatii?
Heh heh, tuolla rahalla en käännä edes kylkeä sohvalla. Nytkin katon maksukanavia ja sossuraha juoksee. Olutta on.
Mulla 22e, alempi korkeakoulututkinto. Pidän aivan hyvänä palkkana
Upppppp.....
Kuten jo sanottu, riippuu monesta asiasta.
Oma peruspalkka 19€/h. Siihen lisät päälle niin keskimääräinen palkka on yli 20€/h. Työmatkaa on muutama kilometri ja paikkakunta on pieni tuppukylä. Näillä hintatasoilla palkka on hyvä ja sen saa helpolla. Esimerkiksi ylitöitä ei ole. 40h viikko 8h päivä. Tauot pois niin työaika on 7h 20min per päivä jos on säntillinen. Jos ei niin työaika vielä vähempi.
Vierailija kirjoitti:
Kesätöihin pääsin just 16€:n tuntipalkalla, kelpaa mulle
Jääkö 11,- nettoa käteen per tunti? Olisi 88,- netto päivässä, eli 20 päivässä 1760,- netto. Jollekin ei-oikein-siis-mitään-osaavalle ihan hyvä tulo. Oma eläkkeeni on kyllä reilusti enemmän, mutta olenkin pitänyt huolta koulutuksestani - myös äitiyslomalla käynyt kieli- ja tietokonekursseja - joten en kuulu näihin ei-mitään-osaaviin.
Olen nyt tehnyt 14 euron tuntipalkalla pimeitä töitä kolme viikkoa. Sain tänään palkan 1400 euroa käteen. Teen vielä 4-5 viikkoa töitä.
Näin se menee. Minä saan nyt 14€/h. En suostuisi menemään töihin 12€/h. 13€/h suostuisin, jos työ olisi helpompaa (kevyempää fyysisesti) kuin nykyinen.