Kokemuksia kohdunrungon polyypeista?
Kertokaa jos on kokemuksia! Miten oireili ja kuinka pitkään? Minkä kokoinen polyyppi vai oliko monia? Minkä ikäinen olit?
Mulla gynekologi näki ultrassa yhden yli 2 cm kokoisen, joka ilmeisesti on aika iso, kun yleensä ne on pienempiä. Vasta parin kuukauden päästä pääsee sen poistoon, jolloin samalla otetaan myös näytteitä. Inhottavaa odotella :(
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei oireillut mitenkään, mitoiltaan oli arviolta 7x15mm. Polyyppi löytyi ultrassa ollessani 35-vuotias ja se poistettiin 4 vuotta myöhemmin ennen lapsettomuushoitoja. Poistossa löytyi vielä pienempi polyyppi munanjohtimen vierestä.
Kiitos vastauksesta!
Otettiinko siitä kuitenkin näyte silloin kun huomattiin? Mietin vaan kun käsittääkseni pelkällä ultralla ei kai näe onko ihan varmuudella polyyppi/hyvänlaatuinen.
Mulla löytyi kun aloin vuotamaan vaikka jo menopaussi ohitse. Pelkäsin kamalasti poistoa mutta se oli helppo ja todella nopea napsaisu vaan. Koepala siitä aina otetaan eikä jälkikäteen kuulunut mitään. Hyvin se menee eikä parissa kuukaudessa tapahdu pahemmin mitään kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oireillut mitenkään, mitoiltaan oli arviolta 7x15mm. Polyyppi löytyi ultrassa ollessani 35-vuotias ja se poistettiin 4 vuotta myöhemmin ennen lapsettomuushoitoja. Poistossa löytyi vielä pienempi polyyppi munanjohtimen vierestä.
Kiitos vastauksesta!
Otettiinko siitä kuitenkin näyte silloin kun huomattiin? Mietin vaan kun käsittääkseni pelkällä ultralla ei kai näe onko ihan varmuudella polyyppi/hyvänlaatuinen.
Ei otettu näytettä ultran perusteella vaan vasta poiston yhteydessä tutkittiin.
Alapää vuosi kuin seula, minkä takia menin gynelle. 3 cm polyyppi. Leikkaus sattui, mutta lääkäri oli empaattinen ja sain hyvät puudutukset. Sanoi, että voidaan lopettaa, jos tuntuu, etten milään kestä. Kestinhän minä kuitenkin!