~*~*~ENSKATTARET TIISTAINA~*~*~
ja tässäpä vielälinkki maanantain juttuihin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9336999&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (16)
Vai oli se SIRU nähnyt musta oikein unta. Toivottavasti oli enneuni :D Ja sulla tosiaan eräpäivä tänään! Saas nähdä, tuleeko Tiiti vielä tämän päivän aikana, vai erääntyykö lähetys :) Suppareita liuta sinne!
En tänäänkään ole menossa töihin, kun verenpaine on edelleen koholla. Hain eilen mun vanhempien luota sellaisen kunnollisen verenpainemittarin, että voisin mittailla kotosalla. Parempi varmaan ottaa iisisti nyt, en kuitenkaan halua raskausmyrkytystä tai mitään. Tietty täällä toivotaan, että tuo paineiden nousu viittaisi synnytykseen (niinkuin terkkakin vihjaili) mutta ihan yhtä hyvin se voi olla merkki kehittyvästä myrkytyksestä enkä halua ottaa mitään riskejä.
Missäs yökukkujat AURORA ja POPPIS?
Palaillaanpa myöhemmin uudestaan.
Han ja Rumpali 37+6
Johan oli ollut Mammiksella painajainen =) miten meni eka yö uudessa kodissa?
Aliina, aika ikävän paiseen olet saanut riesaksesi! Toivotaan et siitä tasaantuu, eikä enää tule kiusaksi =)
Masumamma, kivoja uutisia oli sinulla lääkäristä...eipä nuo mitat sun muut arviot kerro kaikkea....ja eikös ole tosiaan kivempi pyöräyttää vähän pienempi kaveri maailmaan =) kuin jättiläistä!
Kyllä toi ulkoilu on poikaa! Sieltä saa sellaista energiaa että...mä kun jo luulin, ettei kunto palaudu millään ennen synnytystä =) Hippis on taas enemmän aktivoitunut, varsinkin iltaisin möyrii niin kovin, et sitten nukkumaan mennessä masu on ihan kipiä =)
Ukko oli eilen aika liikkis, ku soitin sit sille päivällä ja ei vastannut heti. Hetken päästä soittaa mulle ja kun kerron asiani, niin sanoo et en saa tollai säikyttää..et toinen jo luuli, et nyt se on sitten lähtö ja sillee =) kyllä huomaa, et ukko alkaa olee jo vähän varpaillaan...ehkä mä en sittenkään ole se puolisko joka hermoilee, ku h-hetki on käsillä =))
tiistain jatkot
mykis ja hippis 37+3
Masu-mammalla oli ollut kiva lääkäri Kättärillä! :) Hyvä että tutkivat noin tarkasti ja pitävät huolta sekä sinusta mammasta että vauvasta. Kovasti jaksuja vaan sinne! Tiedän tunteen noiden maalausten suhteen! Itse sain kyllä vielä maalattua paljonkin viime lauantaina, mutta kyllä on ollut kädet vähän kipeänä sen jälkeen.. Ei kun pistät muut vaan hommiin ja huolehdit siitä ruoka- ja juomapolitiikasta, niin mäkin tein muuton tiimellyksessä sunnuntaina! :)
Titin juniori on saanut työnimen! :)
Sirulle onnea uusista kymmenluvuista! Kovasti näyttää sille että teille parin vkon sisään on nyytti tulossa.. :))) Ihanaa!
Han lepäilee nyt sitten ja ottaa iisisti kotona ettei tosiaan ne verenpaineet kohoile liiaksi.. Hyvä kun sulla on kotona mittari!
Mykis ¿ pettymykseni oli SUURI kun ei jäätykään yöksi vielä uuteen kotiin.. :¿( yhyy No, sinänsä ihan ymmärrettävästä syystä. Ei saatu sänkyä kasattua kun puuttui yksi työkalu! Aina jotain vastaavaa käy! Oishan siellä voinut patjoilla nukkua, mutta mun piti joka tapauksessa sitten hakea vielä vaatteita yms tavaroita vanhempien luota, joten päätettiin että nukutaan sit ens yö KOTONA! Ja tulihan eilen täydelliset naiset jota ei VOI missata! ;) Siis uudessa kodissa ei ole vielä digiboxia, joten siellä ei voi katsella noita mun höpösarjoja.. Illalla siis uusi yritys! :)
Ulkoilua haluaisin harrastaa enemmänkin.. Eilen lähdin tarkoituksella lounasaikaan hakemaan hedelmiä kaupasta, jotta saan edes 10min verran happea. Oli NIIN ihana ilmakin, pakkasta ja aurinkoa! Tänään näyttää ihan ällöttävälle taas tuolla ulkona..
Kun mä sen hurjan 8kg pojan synnytin unessani, sen jäljiltä ei oo Tiitiäinen kovin liikkunut.. oon ollut vähän huolissani kun yleensä hänellä on ahkerat iltajumpat ja eilen ei kuulunut yhtään mitään vaikka koputtelin ja juttelin. No, jos hän ei tänä iltana aktivoidu niin täytyy sitten huomenna vasta murehtia..
Nyt on jatkettava hommia. Katsoin just kalenterista että 33 työpäivää jäljellä! :) Eikä ole vielä edes seuraajaa valittu.. huoh. No, ei oo mun migreeni. ;)
Voikaa hyvin!
Mammis + Tiitiäinen 28+4
[color=0000CD]Tiistai, tiistai..Jokohan tänään ois se päivä?! Pöh. =) Mä olin ihan pettynyt kun Aurora ei ollut avaamassa yöpinoa..en sitten tajunnut itse sitä avata =D
Sirulla on 40 täynnä! Ei VOI mennä enää kauan! =) Noh..korkeintaan se 2 viikkoa!
Larskun vauva-arki kuulosti ihanalta..Mua jänskättää millanen huutaja räpsystä kehittyy, mutta kai se on pärjättävä sellasenkin kanssa =)
Aliinalla kans 40 täynnä! Ja paise kukkii..voi kökkö!! =/ Jospa sekin siitä helpottaa kun saa vauvelin pois painamasta! Tsemppiä loppuaikaan! =)
Han: toivottavasti se paine johtuu tosiaan lähestyvästä koitoksesta! =) Mulla vähän kutisi massu eilen ja kun oli vielä vähän turvotusta niin aloin kans miettiin sitä pahempaa vaihtoehtoa..Onneks on torstaina neuvola..
Mykis: mä en enää uskalla soittaa miehelle ollenkaan kun se vastaa aina niin toiveikkaasti ' tuleeko se?!' . =D Pitää vaan odottaa kunnes saan soittaa sen oikean hälytyssoiton ja lähetellä vaan tekstareita..=)
Mammis pääseekin vasta tänä iltana sinne uuteen kotiin..Mutta eihän se yks päivä enää siinä mitään haittaa? =)
Iida-linneako naposteli makeaa? Hitto mä oon nyt vaan makoillu soffalla ja vedelly karkkeja..Kannattaa varmaan kasvattaa räpsyä vielä mahdollisimman isoksi näin loppusuoralla, häh?!?!? =D Mutta kun ei voi mitään itselleen! =)
Pää on taas ihan tyhjä..Anoppi tulee iltapäivällä kahville eli vois yhden ylimääräisen siivouksen tässä suorittaa..=)
Mukavaa päivää kaikille ja suppareita meille loppupääläisille! =)
t. poppis ja räpsy rv38+6
Miten nää päivät voi yhtäkkiä mennä näin hitaasti. Mulla menee hermot kun odotan vaan kokoajan edes pintä merkkiä että synnytys olis lähellä . Taidan olla vähän malttamaton. Mä haluaisin jo päästä hoitamaan omaa pikkuista.
Sirulla on eräpäivä. Toivottavasti ei enää mee kauan. Supistuksia paljon sinne. Mua jännittää jo kovasti sun puolesta :)
Hanillakin on jo lupaavia merkkejä tulevasta. Miten ihmeessä jaksat vieläkin siellä harjottelussa. Taidat olla aika pirteä tapaus. Mulla on niin kipeet nivuset että kävely tekee tuskaa.
Masu-mamma. Poju ultrattiin kanssa viikolla 30+3 auto onnettomuuden jälkeen ja painoarvio oli sillon 1600 g. Toivottavasti teillä on kaikki siellä hyvin.
Mykis oli päässy ulkoilun makuun. Se tekis kyllä varmaa hyvää. Mulla rajottuu noi ulkoilut tohon lähi kauppaan kun kävely tekee niin kipeetä.
Kyselit muuten joku päivä niistä kestovaippan imuista. Mä oon kanssa ommellu vanhoista froteepyyhkeistä. Niin mun miehen siskot neuvo, ne on oikeen vanhoja kestovaippakonkareita. Ja sitten kun tarvitaan enemmän imua niin kuulemma se joku hamppu kangas on tosi hyvä.
Meillä on kanssa poju ollu hirveen aktiivinen iltasin jo yli viikon verran. Kuulukohan se jotenki tähän ajankohtaan. Ihan tuskallista yrittää mennä nukkumaan kun vatsanahkaa venytetään oikeen olantakaa.
Mamman-alulle paljon onnea uuteen kotiin. Toivottavasti tänään onnistuu jo yöpyminen :)
Poppis. Toi karkin syönti sohvalla kuulostaa tosi tutulta. En kanssa oo paljon muuta jaksanu tehdä. No pääasia että jaksaa kotihommat tehdä kerran päivässä. Mä en kestä kattella paskasta kämppää.
Mulla muuten viimeviikolla yhtenä iltana kanssa alamasu kutisi ihan hirveesti ja ihmettelin sitä ittekseni. Seuraavana aamuna satuin kattomaan peilistä niin yön aikana alamasu oli revenny ihan täyteen raskausarpia. Kyllä masensi, mutta vaan hetkellisesti, kun mun mies sitten mua piristi että se on vaan muisto sitten joskus tästä odotuksesta.
Asumis- gallup. Me asutaan tällä hetkellä vielä vuokralla semmosessa luhtitalossa mutta vuoden päästä ajateltiin ostaa oma talo jostain landelta Tampereen läheltä. Haaveillaan että pihasta löytyis vanha navetta mistä vois tehdä ison autotallin . Mun miehellä on kaks vanhaa jenkkiä ja mulla on yks ja ne kaikki on vuokratalleissa tällä hetkellä. Saatais kaikki autot omaan pihaan niin niitä olis helpompi rempata.
Omaan napaan ei kuulu mitää kummallisempaa. Neuvolassa viime torstaina oli kaikki hyvin. Aamuöisin supistelee välillä aika kipeesti edelleenki. Olen jo vähän yrittänyt puhua pojulle että saa tulla ulos jo jos siltä tuntuu :)
Nyt on pakko tehdä jotain hyödyllistä. Suppareita kaikille jotka niitä kaipaa ja muuten kaikille hyvää päivän jatkoa.
Hermione ja poju rv 37+5
[color=#69CB34]
Jaahas, vasta tiistai ja mä odotan jo viikonloppua. Lähettäkääs nyt kaikki mulle vähän jotain henkäyksiä, että saisin lopputyön ja muut työprojektit valmiiksi ennen sitä helmikuun loppua. On se kumma, että kotona riittää energiaa ties mihin siivouksiin, ompeluihin ja neulomisiin, mutta tietokoneen näpyttely (kun työasioista on kyse¿) on ihan ylivoimaisen uuvuttavaa. Tai lähinnä keskittyminen, koita tässä sitten miettiä jotain piirilevyn vaurioitumista lämpösyklauksessa kun samaan aikaan mahassa hikataan ja heitetään kuperkeikkaa :)
[b]Siru ja Aliina[/b], onnea nelikymppisestä ja HUS HUS! Lähettelen täältä synnytyspölyjä, niin pääsette hommiin. Ja samat sanat myös muille loppulaisille! Koska [b]Poppis[/b] sun mies olikaan Ruotsissa? Tällä viikolla päivän tai pari? Mä vähän jännään sun puolesta, sun ei sit tarvii! :)
[b]Mammis[/b] pääsee vihdoin omaan uuteen kotiin, ihanaa!
Asumisgallupia oli ollut. Kaikkien kodit kuulostaa niin ihanalta, että mä oon vähän kade. Me asutaan vielä 50 neliöisessä opiskelija-asunnossa, n. 15 min Helsingin keskustasta. Vielä on pari vuotta sikahalpaa asumisaikaa jäljellä, mutta omaa kotia aiotaan kyllä piakkoin alkaa etsiä, kunhan vaan keksitään mistä! Varmaan jostain Hki-Hämeenlinna ¿suunnalta, on sitten järkevät (ja mahdollisimman ruuhkattomat!) työmatkat molemmilla. Haaveissa on joku asuntomessutyylinen omakotitalo pienellä pihalla tai isompi rivarin pätkä.
[b]Meriheppa[/b] oli miettinyt vaunuja. Meillä tärkeimmät kriteerit olivat keveys, helppo kasaus ja pieni koko. Tämä siksi, että asutaan tokassa kerroksessa (ei hissiä) ja rattaita pitää mahtua säilyttämään omassa eteisessä, kun mitään vaunuvarastoa ei talossa ole. Kuitenkin haluttiin sen verran tukevat rattaat, että pärjää kelissä kuin kelissä (ei siis mitään sateenvarjorattaita). Ja himoshoppailijana arvostin myös kääntyviä etupyöriä, pääsee paremmin kurvailemaan pitkin kauppoja :). Ja kaikkiin näihin toiveisiin vastasi Emmaljunga City Jet, johon hankittiin erillinen citykoppa pikkuvauvalle. Toi koppa oli mun mielestä kätevämpi kuin ratasosa + kantokassi, koska joudun tosiaan roudailemaan noita rattaita aina portaissa. Pääsee helpomalla, kun on runko toisessa kädessä ja koppa toisessa, ei tarvii kanniskella vielä lisäksi sitä ratasosaa. Tulipas hehkutettua, mutta kyllä sietää ollakin hyvät, kun maksoivat julmetusti. Yhteenvetona siis: kannattaa miettiä omia tarpeita ja sitä, mitkä kriteerit tuntuu tärkeimmiltä ja mistä voi vähän tinkiäkin. Ja sellaisen hyvän vinkin sain kaverilta, että kannattaa ostaa mahdolliset lisävarusteet samalla kerralla rattaiden kanssa. Värit kuulemma vaihtuvat vuosittain, he olivat joutuneet tilaamaan lämpöpussin valmistajalta (toimitusaika 2 kk), jotta saivat saman värisen kuin ratasosa.
[b]Masumammalla[/b] oli kivoja uutisia, mukava lääkäri ja kauniinväriset seinät. Tiedän kyllä tuon turhautumisen tunteen, odotan jo sitä aikaa, kun voin taas kantaa kauppakassit ilman supisteluja tai laittaa itse mappeja jakkaralla seisten yläkaappiin¿
Mutta missäs on [b]Aurora[/b]? Heti ilmoittautumaan, yleensä olet niin aktiivipalstailija että tässähän iskee huoli, kun vuorokautta on kulunut kohta 14 h eikä naisesta kuulu mitään ;)
[b]Mykis[/b] oli nauttinut ulkoilusta, se kyllä tosiaan virkistää kehoa ja mieltä. Mäkin oon yrittänyt vähän käydä kääntymässä ulkona töitten jälkeen, vapaapäivinä ehtii/jaksaa paremmin.
Juups, nyt kyllä otan itseäni niskasta kiinni ja alan kirjoittaa sitä dippatyötä. Mukavaa lopputiistaita kaikille!
Kesis, 28+4
Aikas vähän täällä pinoa kertynyt... ja oli jotenkin joo tosi hassua kun AURORA ei ole avannut pinoa! On tottunut näkemään nimen heti ensi tuimaan ylimpänä kun tänne saapastelee... huhuu siis Aurora? Missä olet? :)
JUSHKAKOHAN oli (vai JUSKA - sorry mä oon teistä jokus vähän sekaisin! :) joka aikaisemmin kyseli ja päivitteli noita lonkka- ja kylkikipuja. Mulla oli kans niitä juilimisia silloin n 12-20 viikoilla. Veikkaisin venymiskipuja. Pariin kertaan kun oikein kunnolla kismittelin aamusta tuntui kun olis kyljet ja nivuset revenneet... no, onneks se menee äkkiä ohi, mutta tuntuu vähän ikävältä.
VIIPULI, en mäkään ota yhtään selvää miten päin juniori on tuolla masussa. Joskus potkut tuntuu kylkiluiden alapuolella ja ihan vakiopotkupaikka on oikealla puolella navan vieressä :) Mä oonkin sanonut miehelle että siellä on pojalla joka ilta maalipotkutreenit menossa kun se jysii ihan samaan paikkaan, eikä meinaa väsyä millään. Sitkeä sissi!
Kommentoinpa itsekin vielä noihin vaunujuttuihin. Me päädyttiin nyt niihin Emmaljungan Duo Edge Compeihin + ostetaan pehmeä kantokassi mukaan joka menee vauva-ajan. Olin tulla jo hulluksi tuossa vaunuviidakossa! On tietty niin yksilöllistä mitä kukin arvostaa. Mutta noissa vaunuissa oli meille tärkeät jutut ja toivottavasti on ok valinta. Senhän näkee sitten kun huomaa että joku puuttuu kun kaverilla on sellainen kätevä... :)
SIRULLA pyörähti 40 viikoille. Onneksi olkoon! :) Eikun suppareita sinne ja ässiä hihaan!
MYKIS, teillä ukko jo hermoilee... =) Meilläkin mies oli hyppiä seinille vkl:na kun se oli jossakin menossa, ja lähdin sillä välin kävelee ja jätin puhelimen lataukseen. Se oli tullut kotiin ja soittanut tietysti ja ihmetellyt missä oon kun auto on pihassa ja puhelin kotona. Mä lähdin vielä sellaiselle metsäreitille mitä en ole aikaismmin kiertänyt ja olin itseasiassa eksyä joten mulla meni melkein 2h ulkoillessa. Mies oli kuulemma ollut soittamassa jo palokuntaa ja poliiseja mun perään kun oli ollut niin huolissaan... musta se oli aika söpöä! Vannotti mulle heti, että tästä lähin en lähde ilman puhelinta postilaatikkoa pidemmälle :)
MAMMIS, koita vähän tökkiä Tiitiäistä kylkeen ja vedä vaikka suklaata nassuun niin eiköhän vaavi siitä ala aktivoitua... :) Mulla tuo makea tuntuu pojalle toimivan hyvänä aktivoijana jos on ollut vähän hiljaista.
POPPIS - nytkö vasta sä olet sen sohvailu-karkkeilun aloittanut? ;) Mulla se vaihde on ollut päällä jo Joulusta... vaikka nyt oon kyllä vähän rajoittanut etten tee tuosta poitsusta ihan michelin-ukkoa. Tosin äsken tuossa leivoin kinuskisulkaakakun kun kavereita tulee illalla kyläilee, ja kiskoin kuormasta tietenkin puolet siitä päälle levitettävästä suklaamössöstä suoraan....ugh. Nyt on ihan äklökäklö olo... :/
HERMIONE, tuli mieleen kun mainitsit tuon onnettomuuden, onko sulla kaikki paikat ok ja palautuneet tärähdyksestä? Muistelen, että mainitsit aikaisemmin niistä alaselän kivuista (vai oliko joku muu....) ja mietit silloin miten synnytys onnistuu.
KESIKSELLE tsempityksiä lopputyöhön! :) Nyt kun jaksaa rutistaa niin on varmasti kiva jäädä äippärille kun tietää että on hommat tehtynä.
No, takaisin köökkiin katkisvuokaa väsäämään. Sitten onkin illaks sapuskat tehty. Vielä pitäis imurin varteen tarttua... plaah. Se on yks asia maailmassa jota ilman olisin aikas paljon onnellisempi! Ehkä palkkaan sen kotisiivoojan jossakin vaiheessa kun tuntuu joskus niin ylivoimaiselta tuo siivoaminen, eritoten imurointi.
Tiistaita enskat!
Leenis & jr 27+6
[color=4169E1] Ääh ja puuh...masu on ihan täynnä! Söin juuri ison lautasellisen kinkkukiusausta ja jälkkäriksi jätskiä! Oli kyllä hyvää, mutta olisi voinut syödä vähän pienemmän annoksen:)
Sirulla olisi sitten tänään laskettu aika! Onnea! Jospa se teidän tiiti pian sieltä maailmaan haluaisi putkahtaa:)
Han: Harmillista, että verenpaine on siellä alkanut nousta. Toivottavasti ei tosiaan raskausmyrkytystä pukkaa päälle, vaan nousu olisi merkki synnytyksen lähenemisestä:)!
Mykis: Jep, ulkoilu kyllä piristää aina ihmeesti! Pitäisi varmaan itsekin tässä kohta ulos nokkansa suunnata, vaikka siellä tuo keli taas vähän onkin huono ja liukas.
Mammis: Teidän Tiitiäisellä ollut hiljaisempi ilta eilen...jospa pikkuinen vaan keräilee siellä voimia, jotta jaksaa taas oikein kunnolla potkiskella ja jumppailla:)!
Poppikselle ja anopille mukavaa kahvitteluhetkeä!
Hermione: Voin vaan kuvitella, että raskauden loppuvaiheessa päivät vain matelevat ja koko ajan yrittää bongailla jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä! Tsemppiä ja suppareita!
Täältä tulee Kesikselle iiiiiiiiiso tsempityshenkäys! Toivottavasti saat pian lopputyösi ja työprojektisi valmiiksi! Mulla oli kanssa tarkoituksena, että olisin nyt ennen Piksun syntymää yrittänyt saada gradua taas edes hieman eteenpäin, mutta jotenkin sen teko on vaan jäänyt ihan täysin... Ei vaan motivaatio ja jaksaminen riitä tällä hetkellä pohtimaan niin " älyllisiä" juttuja:)
Leenis: Hyviin vaunuihin olette varmasti päätyneet! Lähettelen kovasti energiaa imurointiin! Siivoaminen on sitten välillä niiiiin tylsää, mutta siisti koti on kyllä kaiken sen vaivan arvoinen:) Taidan olla joku poikkeustapaus, mutta jos pitäisi valita kotihommista se vähiten kamalin, niin valitsisin juuri imuroinnin...on jotenkin mukava kuunnella, kun roskat ja murut rapisevat letkussa;) Taidan tosiaan olla outolintu, myönnetään!
Oma napa: Harjoitussupparit (kivuttomat) ovat alkaneet nostaa päätään tässä masussa. Eilenkin masu kovettui oikein kunnolla ja useampaan kertaan, kun olin menossa nukkumaan ja makoilin sängyssä...outoa. Toivottavasti nuo kovettumiset eivät vielä saa muutoksia aikaan kohdunsuulla. Piksuliini liikkuu edelleen ahkerasti ja se saa hymyn tämän mamman huulille:) Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka on ihan pihalla vauvelin asennoista... Eipähän sillä niin hirmuisesti mitään merkitystä ole vielä tässä vaiheessa tietääkään, onko vauva pää alaspäin, ylöspäin vai poikittain:) Hauska mietiskellä vaan kaikenlaista!
Pirteää tiistaita kaikille!!!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 31+1 ~ ♥ ~ [/color]
VIIPULI, et tosiaan ole ainoa, joka ei pysty sanomaan, että miten päin tuo vauveli oikein köllii tuolla. Kyllä se nyt on jo melko selvä juttu, kun oikein tuntee pienet jalkapohjat puskemassa oikeaan kylkeen ja pieni luiseva pylly pullottaa tuossa keskellä. Mutta en varmaan ennen viikkoa 34 tai 35 pystynyt paikallistamaan tuon Rumpalin asemaa. Ja sulle oli alkanut tulla harjoitussuppareita. Älä huoli, mulla on tullut jo jostain viikosta 20 lähtien noita kivuttomia mahan kovettumisia eikä kohdunsuulla ollut tapahtunut yhtään mitään ennenkuin vasta tuossa viikon 35 jälkeen.
Tosiaan, melko hiljaista porukkaa tänään. Mitähän ne ihmiset puuhailee, onko niillä oikein elämäkin enskapalstan ulkopuolella?! :O Ennenkuulumatonta! :D
Tympii kun koko päivän tää vauva-lehden palsta on tökkinyt oikein huolella. Aina kun oon tullut lukemaan jotain niin pitää refreshata moneen kertaan.. Hermo on mennyt.. nyt vielä pikaviesti ennen kuin lähden kotiin! :)
Poppis ¿ juu, ei yks päivä nyt enää tässä konkurssissa tunnu missään.. :) Joten ihan hyvillä mielin menen tänään omaan kotiin ja jään kyllä nyt nukkumaan vaikka sängyt ei olisikaan kasassa..
Kesis vaan jaksaa dippatyötä vääntää.. Mun pitäis oikeesti tehdä vaikka mitä, mutta jotenkin on tänään puhti pois. Jos voisin vaikka pitää yhden lomapäivän PE, niin huomenna ja torstaina vois sit revittää ja tehdä ihan sikana töitä..
Leenis ¿ mä oonkin yleensä sit suklaalla ja kyljellään loikoilulla saanut jotain liikettä aikaiseksi, mutta jotenkin vaan nyt on alkanut tökkimään.. Eli siis se että vauvastahan tulee ihan sokerihiiri kun se syntyy kun mä joka ilta puputan vähän suklaata. ;) No ei vaiskaan, ehkä mä illalla testaan taas toimivaksi todettua konstia.
Viipuli oli päässyt jätskin makuun, nam! Kyllä mäkin taidan sitten täyttää uuden pakastimen tässä joku ilta kunhan kauppaan asti jaksan lähteä.. :) Suklaa Mövenpickiä, mangosorbettia yms. NAMINAMI!
Missä Aurora on??? HUHUU!!! Ilmoittautumaan..
Mukavaa iltaa kaikille, Mammis
Ja ihan ensiksi onnea Sirulle pyöreistä viikoista!! Nyt vaan lähettelen kovasti suppareita sinne, jospa saisitte sen nyytin suht ajallaan maailmaan *sup sup* =)
Han, mitenköhän sun harjoittelun kanssa käy. Pääsetköhän enää töihin lainkaan jos ne paineet kiusaa koko ajan. No, toivotaan parasta:=)
Poppis, oisit avannut vaan pinon!! Mä en KEHDANNUT taas avata, kun tuntuu et täällä yöllä yksikseni kirjoittelen aina. Joskus klo 03.00 aikoihin meinasin kirjoittaa, mut sit päätin odottaa aamuun:)
Mut Han, Kesis ja Leenis, mä lupaan avata ens " yön" pinon, jooko;=)
Ja Keskikselle lähetän ison *voimahalin* että jaksat vielä vähän aika puurtaa siellä!
Miehen työkuviot sotki kaiken ja mulla vasta huomenna se kontrolli nkl:lla. Sit taas selviää missä mennään:) Toi alaselän polttelu ja vihlominen vain voimistuu eikä Panadolista enää mitään apua. Öisin täällä tallustan ympäri kämppää ja koitan sinnitellä kivun kanssa. Miten ihmeessä jaksan 4 viikkoa vielä, kun alan olla jo nyt ihan loppu=( Just kun pitäis voida nauttia ja nukkua kun kohta alkaa yövalvomiset... *Plääh*
Nyt menen syömään jotain ja takaisin kyljelleen köllötelemään!
Aurora & Poitsu rv34+3
ainakin Mykis oli nauttinut ulkoilusta - miten ihmeessä tuolla liukkaassa pysyy pystyssä?! Mä oon tänään ollut sisätiloissa ihan suosiolla, kun aamulla roskapussia viedessäni oli jo työn ja tuskan takana että selvisin kaatumatta! Varovaisuutta, naiset :)
Sirulle onnea - tais tosiaan kymmenluku paukahtaa rikki viimeistä kertaa!
Hanin pitää nyt lepäillä, ja toivotaan että ei ole mitään vakavampaa nuo paineilut.
Mäkin mietin, että miten meni Mammiksen eka yö uudessa kodissa...mutta se on siis vasta edessä :) Romanttisia hetkiä!
Voi Kesis-parkaa kun on motivaatio hukassa - mä niiiiin muistan tuon tunteen! Vaikka työ on mielekästä ja mielenkiintoista, niin SILTI vaan se oma masu tuntuu vielä paljon mielenkiintoisemmalta! Vaan ei ole enää kauheasti aikaa sullakaan ä-lomaan - koita kestää :)
Huhhuh Leenistä minkäs teit! Multa tulee kyllä täydet sympatiat sun miehelle! Mä oon semmoinen hermoilija jos joku on vähänkin myöhässä jostain tai ei vastaa puhelimeen...aattelen heti että jotain on sattunut. Hyi hyi - enää et tee moisia katoamistemppuja!!!
Viipuli ja muutkin on pohdiskelleet vauvan asentoja. Mulla sama juttu, en osaa arvioida miten päin vauva on. Tai pää alaspäin se on ollut jo ainakin vkolta 25 asti (tuonkin tiedän vain siksi kun terkkari/ultra kertoi), mutta siis missä on pylly ja ja missä jalat...nyt ihan viime viikkoina vasta oon alkanut nuo erottamaan. Sitä olen ihmetellyt, kun tällä mun vauvalla on kuulemma jo pari viikkoa ollut pää kiinnittyneenä...kun luulin, että se tuntuis voimakkaana paineena ja muutenkin. Ei musta tunnu siltä, että se olis kiinnittynyt! Vai kuuluisko sitä ylipäätään tuntea jotenkin?!?
Hienoa, että Aurora löytyi! Ens yönä kehtaat sit taas avata pinon eiks jeh ;)
Tulispa mies jo töistä kotiin...pitkästyttää olla yksin. Ja sit olen taas sitä vastassa oven suussa ja hölötän suuna päänä...ja toinen on ihan väsynyt ja haluais olla hetken rauhassa! Vaan kyllä se tiesi naimisiin mentäessä, millaisen hölösuun nai - syyttäköön siis itseään :)
Taidanpa testata itkuhälytintä (byääääääbyäääääää).
Makkara 36+1
unohtui sanoa, että ootko kokeillut kaurapussia? Todnäk olet kokeillut kaikki keinot kun jo pidempään olet tuskaillut, mutta ajattelin silti varmuuden vuoksi vielä varmistaa :) Mulla tuo kaurapussi on osoittautunut ihan korvaamattomaksi avuksi sekä supistuksiin että selkäsärkyihin (tälläkin hetkellä istun lämmin kaurapussi selän ja sohvan selkänojan välissä)!
Makkara
Pikaisesti luin kyllä pinonkin läpi, mut tuntuu ett kaikki mihin piti sanoa jotakin kommentia häipyi taas kerran mielestä. Joten omaan napaan liittyvää tekstiä siis tulossa:
Kävin tänään siellä lääkärikontrollissa tarkastuttamassa kohdunsuun niinden suppareiden takia. Eilen taas vapailta töihin palattuani huomasin myös supistusten, tosin kivuttomien, palanneen. Ei onneksi sarjassa mutta nukkumaan käydessä kestoa meinasi olla lähemmäs minuutin. Ei mitenkään mukava tunne.
No, lääkäri mittaili ensin kohtua päältä päin ja naureskeli vaavin piiloutuvan asumuksineen jonnekin mun sisälle. (Massua kun ei ole päällepäin näkyvissä). Sit kuunneltiin sykettä ja siellähän se toisen sydän jyskytti taas niin kivasti. Seuraavaksi katsoi sit kohdunsuun tilanteen käsikopelolla ja tulos: kiinteä+täysin kiinni. Katsoi sit vielä emättimen kautta uä:llä (kuten viimeksikin). Sitpä pomppas..Viime kerralla uä:ssä kohdunkaulan pituus 4,1cm ja nyt melkein sentin lyhyempi!!! Sanoi kyllä, ett voi olla aivan normaalia saada hieman(?) eri tulos aina eri kerroilla. Mikä varmaan toisaalta pitääkin paikkaansa. Mut silti parin viikon päähän uusi kontrolli ja jos suunta edelleen pienenemään päin niin sit saikulle. Oli myös puhetta, ett jos supistukset lisääntyy niin nykäisen lekuria hihasta pyytääkseni saikkua.
Saishan tuo rimpula vielä muutaman viikon tai oikeastaan siis useamman kuukauden pysyä tuolla yksiössään..Tämän iltaa olen sitten töiden jälkeen vain ollut pitkällään ja käynyt vain syömässä. Ja täytynee nyt sit jatkaa tätä lepolinjaa koko pari viikkoa. Saa siis mies lenkittää nuo koiratkin, kun lenkillä(kin) supistuksia on tullut. Ikävää sinällään, kun yksi ystäväni makaa tällä hetkellä sairaalassa täydessä vuodelevossa, kun kohdunkaula on hävinnyt melkeistä kokonaan ja viikkoja vajaa 30..En todellakaan haluaisi samaan. Mut mitäpä sitä ei pienen eteen sit lopulta tekisi..
Joo, siis aika oma napaista tekstiä, mut jotenkin ajatukset pyörii vain nyt itsessä ja rimpulan hyvinvoinnissa.
-Ninca+Rimpula 22+4-
Siis ei koko päivänä mitään tekemistä,koko ajan vaan ootan et mies tulis kotiin..mut sit se o kumminki nii väsyny ettei se jaks kauaa pölistä mun kans ja menee nukkuu..ja mä vaan valvon näit öitä.. Mun äiti vaan käski nauttia näistä päivistä kun ei mitään tekemistä..
Mitenkäs muut? Saatteko päivänne kulumaan?
Mä oon alkanu lukea noita kirjaston kirjoja uudelleen,ei varmaan vähän ajan päästä enää ehdi ;)
Toukka ollut hieman hiljaa eilisestä asti.liikkeitä on kyllä tuntunut mutta vähemmän kuin normaalisti..Kai se toukkakin on välillä väsynyt :)
Mies oli ostanut jonkun turvakaukalon (meillä oli siis ennestäänkin jo ) Uusi on kuulemma tukevampi ja turvallisempi :)
Mä en kyllä jaksa oottaa että saan toukan syliin,mun oman :)
Jaaha,tarvii varmaan mennä laittamaan tuolle mun mussukalle ruokaa valmiiksi,hemmottelen sitä nyt kun vielä jaksan,kohta on hänen vuoronsa.
Ainiin,olen hirveän huono kommentoimaan muiden tekstejä vaikka ne joka päivä luenkin ja seuraan niitä..Yritän parantaa tapojani
Niina ja toukka 28+1
[color=FF00FF]Jaahas, se olis sitten tiistai jälleen, mulle se onkin viikon vaihto päivä=D Uusille kymmenille taas päästiin, toivottavasti en enää seuraaville pääse XD!!
Jaahas, josko sitä kattelis hieman tuota eilistä pinoa...
Hanilla alkaa oleen jännät paikat=) Josko sä oot sitten seuraava joka enska vauvan saa kainaloon =) Täälä ei kertakaikkiaan oo mitään, mikä edes pikkusen viittais synnytykseen, paitsi noi raskausviikot=)
Muista pitää meidät ajan tasalla!!
Mammiksella olikin ollu hurja uni XD Toivottavasti kukaan meistä ei ihan noin suurta vauvaa saa!! Niin ja onnea kovasti uuteen kotiin=)
Lisbetkin oli käynyt pitkästä aikaa:) Hyvinhän se sinäkin olet jo noita viikkoja onnistunu itsellesi haalimaan!
Serelle onnea asunnon etsintään!! Toivottavasti mieluisan löydätte pian ja pääsette omaan kotiin muuttamaan!
Larsku oli myös käynyt meitä morjestamassa. Hui, kuinka pojalla voi olla jo ikää ja vastahan sinäkin täälä kirjottelit=) Kuulostaa ihan unelma vauvalta tuo teidän eemeli =D
Viipulille sen verran, että minäkään en oikeastaan ole koko aikana hahmottanut miten päin tuo tiiti tuolla yksiössään majailee, kun liikkeitä on tuntunut molempiin kylkiin ja aina mihin milloinkin.. Nyt vasta ollut pari viikkoa suht samassa asennossa ja liikkeet tuntuu samassa paikassa.. Eikä ole kyllä aina neuvolan tätikään pystynyt sanomaan, miten päin se siellä majailee=)
Meillähän taitaa olla aliinan kanssa ihan sama LA.. en oo ennen huomannutkaan:) Mulla hieman hämää, kun jäänyt toi 17.1 LA:ksi tuonne esittelypinoon kun sain sen sillon menkkojen mukaan mutta neuvolasta ja ultrasta antoivat tuon 16.1 Noh, eipä tuolla ole minkään laista merkitystä.
Masu-mammalle sen verran, että minä kävin jyväskylässä ultrassa rv 30+6 ja painoarvio oli tuolloin 1400g eikä lääkäri tästä mitään sanonut tai ollut huolissaan.. sanoi vaan että sikiön koko vastaa raskausviikkoja. Höh, noh mene ja tiedä noistakin..
Monet oli noita vaunu juttuja miettinyt. Meillä ainakin vasta vaunu liikkeitä kierrelessä selvisi mitkä halutaan ja on parhaat meidän käyttö tarkoitusta varten. Kannattaa miettiä, että minkälaista käyttöä vaunuille on, tuleeko kaupunkiin vai maalle jne. Me valittiin Oran jovi airit. Ovat aikas isot, kovalla kantokopalla, pyörät on tosi leveet ja isot. Eivät ole ihan sieltä ketterimmästä päästä, mutta sopii meille vallan mainiosti. Myyjät ovat kyllä olleet suurena apuna noissa liikkeissä.. ainakin ne jotka esittelee kaikkia malleja tasapuolisesti eikä markkinoi vain sitä kalleinta vaunu merkkiä kaikilla hienouksilla=)
Mies jo eilen sanoi minulle, että hän niin toivoo, että tulis jo lähtö ja saatais oma nyytti maailmaan *liikkistä* Noh, näillä näkymin joutuu vielä hetken vartoilemaan, mutta eiköhän se miehen toive piakkoin toteudu!
Plaah, meillä kone ilmoitti, että toi turva juttu umpeutuu 30 päivän kuluttua, kai se on pakko mennä uutta ostamaan, ettei koneelle pääse pöpöjä=) Samalla reissulla pitäis menää katsastaan josko tohon meijän jääkaappiin sais uuden hyllyn, kun se lasi hylly halkes toissa päivänä=(
Joo, ei auta muutakun tarttua päivän askareisiin!
Mukavaa tiistaita kaikille
terkuin siru ja tiiti rv 40+0 Empä olis uskonu että näille viikoille joskus päästäis=)[/color]