Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa masennusta johon ei auta psykoterapia yhtään?

Vierailija
02.03.2024 |

Siis kun on tämä kiista että kummasta masennus johtuu, ajatusmaailmasta vai aivojen välittäjäaineiden epätasapainoista, niin onko olemassa masennusta johon ei auta yhtään ajatusmaailman muuttaminen psykoterapialla?

Kummasta se masennus oikein johtuu, niistä välittäjäaineista vai (kokemuksiin ja traumoihin yms. perustuvasta) ajatusmaailmasta? Vai onko niitä molemmanlaisia, 2 eri masennusta?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se terapia ei auta hetkessä, yleensä sen lisäksi on käytössä lääkitys.

Vierailija
2/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen tarkkoja syitä ei tunneta täysin, mutta tutkimusten mukaan masennus johtuu todennäköisesti biologisten, ympäristöön liittyvien ja psykologisten tekijöiden monimutkaisesta kokonaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melankolinen depressio on masennuksen alatyyppi, jossa ihmisen oireet ovat vakavia ja suurin apu on yleensä lääkkeistä tai sähköhoidosta.

Suurin osa masennusesta on atyyppista ja liittyy psykososiaalisiin ongelmiin, persoonallisuushäiriöihin ja kehityksellisiin traumoihin. Noissa psykoterapia paras, mutta ei sekään ihmeitä tekevä.

Vierailija
4/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus johtuu aina henkilökohtaisista syistä ja sitten se keho on kuitenkin oma juttunsa. Herätkää todelliseen elämään, ette kai te näin uunoja ole sentään?

Vierailija
5/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit life syndrome.

Vierailija
6/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut normaalisti kotiolosuhteissa psyykkisiä sekä persoonallisuushäiriöisiä moniongelmaisia joten he ovat vain ihmisiä joita välillä masentaa. Ei olla lääkkeitä tarvittu. :)

Vierailija
7/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shit life syndrome.

Jep eikä ehkä mikään ole koskaan hyvin? Asenteellisia asioita on paljon ja kyllä kuulemma masentaa ja on masentavaa seuraa todellakin.

Vierailija
8/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä todettu vaikea masennus. Kaikkea muuta olen yrittänyt paitsi sähköshokkihoitoa. Mikään ei auttanut. Lopulta jouduin eläkkeelle. Silloin vasta olotilani koheni. E i ole velvotteita koko ajan masentamassa kun ei niitä pysty täyttämään. 

En tunne enään oleva vajaa ja huono ihminen kun en kykene tuohon ja tuohon mitä multa odotettiin. Nyt pystyn jopa nauttimaan elämästäni.

Vierailija
9/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei ole sairaus mutta voi sitä sairaillakin olla. Kannattaa ottaa huomioon mitä kenenkin kohdalla se masennus on. Joitain masentaa aina kun taas esimerkiksi joku toinen on surullinen sekä mieli on aivan maassa. Sellaista se elämä sitten on.

Vierailija
10/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että minun skitsoaffektiiviseen häiriöön liittyviä masennusjaksoja voidaan terapialla poistaa täysin. Muihin asioihin olen saanut terapiaa ja se on vähentänyt painolastia, mutta ei sillä kaikkea mielialaoireilua voida poistaa. 

Vierailija
11/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut normaalisti kotiolosuhteissa psyykkisiä sekä persoonallisuushäiriöisiä moniongelmaisia joten he ovat vain ihmisiä joita välillä masentaa. Ei olla lääkkeitä tarvittu. :)

Tomppa väkisinmakaaminen ei tarkoita terapioimista

Vierailija
12/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köysi parantaa pahinmankin masennuksen hetkessä. 

Vierailija
13/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että minun skitsoaffektiiviseen häiriöön liittyviä masennusjaksoja voidaan terapialla poistaa täysin. Muihin asioihin olen saanut terapiaa ja se on vähentänyt painolastia, mutta ei sillä kaikkea mielialaoireilua voida poistaa. 

Ei voidakaan koska ne kuuluu siihen prosessiin kaikki osat ja ajan saatossa oireetkin lievenevät, sama se on kaikilla.

Vierailija
14/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on huuhaata, ei tiedettä. Sen sijaan on oikeasti todistettu että terapia ei auta vaan saa itsetuhoiseksi. 

Vierailija
15/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkoholista johtuva masennus ja raudanpuutteesta ja/tai deen puutteesta johtuva masennus ja "aivosumu".

Ihminen on kokonaisuus. Jos ei elimistö toimi kunnolla, ei toimi aivotkaan koska ne on vain yksi elin siinä kuin muutkin.

Vierailija
16/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottvasti et ole niillä puoskareilla ravannnut verorahoilla!!!

Vierailija
17/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomppa väkisinmakaaminen ei tarkoita terapioimista

Sinä nyt tökit väärään viestiin.

Vierailija
18/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köysi parantaa pahinmankin masennuksen hetkessä. 

Tai hyppy tuntemattomaan. Hehheh

Vierailija
19/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Antti Tuiskulla 30 kertaa ja paranin!

#naiset

Vierailija
20/79 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia on huuhaata, ei tiedettä. Sen sijaan on oikeasti todistettu että terapia ei auta vaan saa itsetuhoiseksi. 

Ei ole huuhaata vaan tiedettä ehdottomasti. Kun raivataan tietä sisimpään niin kyllähän sitä oireiluakin sitten tulee. Sanoitatte hienosti normaaleja asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä