Konkari unohtanut - IVF/ICSI aikatauluista kyse
Koitanpa kysäistä täällä, josko joku viitsisi jelppiä. Useampia icsejä on läpikäyty, mutta kun viimoisesta on hurahtanu pian kolme vuotta, niin on päässyt unohtumaan nuo aikataulut. Tässä kevättalven kuluessa olisi kai tarkoitus hoitoon lähteä, ja lomat pukkaa johonkin rakoon, eli sen vuoksi täytyy suunnitella, että koskas sitä aikaa varaisin... Eli missä kierron vaiheessa ne jarrut aloitettiin (vai vieläkö niitä tavataan käyttää?) ja miten kauan siitä noin suurinpiirtein kestää piikittelyyn ja itse punktioon? Yksilöllisestihän nämä tietty menee, riippuen monesta seikasta, mutta kertokaa jotain omia kuvioita, KIITOS PALJON!
Kommentit (3)
että nykyään lyhyt kaava on aikas yleinen. Ja ilmeisesti sitä käytetään ainakin tällaisissa tapauksissa jossa ei syytä lapsettomuuteen tiedetä. Eli ei ole hormoonitkaan kovin sekaisin.
Mulla ei sen enempää mietitty, koska halusinkin IVF:n yllättäen heti inssin perään, jollon pitkä kaava olis ollut myöhästä aloittaa. Eli meni lyhyen kaavan mukaan ja kaikki meni nappiin. Alotin siis piikittelyt muistaakseni kp3 ja punktio oli kp 12 ja siirto kp 14...tosi kivuton meininki kaikin puolin!
-Nea
Nea-80 sinulle vastauksestasi!
T. Pikkis
täällä itse itselleni, heh.
Olikin tuolla lapsettomuuspuolella juttua samasta asiasta, ilmeisesti viitisen viikkoa jarrusta punktioon, jos vain menkat tulee ajallaan. Muistelisin, että jarrun jälkeen mulla ei oo tahtonut tulla - eipä tietenkään silloin kerran kun oikein odottaa, muulloin kyllä kellolleen täti huristellut paikalle.
Lyhyen kaavan aikataulu näytti kivalta;) Mutta kiinnostaisi tietää millä perusteella itse kullekin on määrätty lyhyt/pitkä kaava? Onko ne todettu ihan yhtä tehokkaiksi? Tai minkälainen tuntuma on teillä, joilla kokeiltu molempia?
Asiat kyllä selviäis sitten taas klinikallakin, mutta juuri noiden aikataulujen vuoksi täällä koitan etukäteen laskelmoida. Meillä kun loppuu siittiöidenkin pakastussopimus tähän samaan syssyyn.