Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia jos on työmarkkinatuella+toimeentulotuella että rahat on loppu aina loppukuusta?

Vierailija
01.03.2024 |

Mietin kun vanhempani elää noilla tuilla ja loppukuusta olen aina hänelle lainaillut rahaa. Kuulemma ei käytä päihteitä, velkaa ei ole, ja rahat menee vain ruokaan.  Mutta käyttääkö jotenkkin väärin noita rahoja, kun eikö noi pitäisi riittää elämiseen per kuukausi? Autoa hänellä ei myöskään ole, ei kotieläimiä, ei kalliita menoja, ei lääkitystä. (paitsi kela kyllä maksaa nekin)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei tunnu enää työmarkkinatuki ja toimeentulotuki riittävän koko kuukauden tarpeisiin. Vielä viitisen vuotta sitten riitti hyvin ja jäi hieman säästöönkin. Ruoan hinta ja asumisen kulut nousseet jyrkästi. Itse elän suhteellisen vaatimatonta elämää ja kulutustottumukset on pysyneet samoina. Varsinkin viimeisen vuoden aikana tilanne on kiristynyt entisestään.

Kauankos sulla on nyt jo takana muiden elätettävänä oloa?

Viitisen vuotta olen ollut nyt valtion elättinä. Toki olen tehnyt aikoinaan myös vaativaa asiantuntijatyötä. Kaksi maisterintutkintoa löytyy ja väitöskirja suunnitteilla. 

Vierailija
22/22 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kakaroiden asia puttua vanhempiensa elämään. 

t. Nestori Dilomokki

Mutta kun hän lainaa aina loppukuusta? Miksi ei saisi ihmetellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan