Mihin kaupunkiin Suomessa kannattaisi muuttaa aloittamaan uusi elämä?
Mihin kaupunkiin Suomessa kannattaisi muuttaa aloittaakseen uusi elämä? Asun nyt Tampereella. Härmälänrannassa tarkemmin. Minusta täällä on rumaa ja ahdistavaa. Kaipaan kauneutta ja luontoa. Joku alle 200 000 asukkaan, vaikka sitten 100 000 asukkaankin kaupunki, voisi sopia minulle paremmin.
Itä-Suomeen en haluaisi muuttaa. Muutoin olisi kiva kuulla ehdotuksia. Arvostan myös kulttuuria. Ja sitä ettei olla ahdasmielisiä juntteja. Tai kauhean kovilla arvoilla maailmaa katsovia.
Kommentit (33)
Porihan se. 👍🏼
Ei ole ollenkaan niin paha kuin parjattu.
Katsopa tuubista Joonas Nordmanin Luukkone-sketsit Porisuhdeneuvojana.
Jep nämä olen katsonut :D tosi hauska tuo Porin "mainoskampanja". Ainaskin vastaavaa persoonallisuutta voisin sit tuoda lisää Poriin tullessani jos sinne päätyisin...
Itse olen elänyt: pikkukylä lapissa, Rovaniemi, Espoo, Vantaa, Järvenpää, Oulu, Kuusamo, Norjassakin pari vuotta.
Nykyään olen takaisin lapissa ja täältä en lähde kulumallakaan. Mutta itse sanoisin, että Turku tai Espoo. Löytyy kauniita asuinalueita, tekemistä ja luontoa, pääsee hyvin matkustamaan myös ulkomaille jne.
Tuulos!
Todella keskeinen sijainti, keskellä Tampere-Helsinki-Lahti-Turku jne. Tosi nättiä, peruspalvelut lähellä (Kauppakeskus Tuulonen) ja ihan keikkojakin mm. käärijä kesällä kun on tanssipaikka Kapakanmäki, jossa on tanssibändien lisäksi muutakin. Hämeenlinnassa sit 20km päässä teatterit yms. Järviä joka puolella ja hyvinhoidetut kaupungin rannat. Turvallinen koulu ja paras päiväkoti. Täällä on ihana yhteisöllinen tunnelma.
Lue lisää mitä kaikkea löytyy:
Tuulos.fi
Otsikon nähtyäni ajattelin heti, Tampere. Itse aloitin täällä uuden elämän ja rakastan tätä kaupunkia.
Joku ehdotti Hämeenlinnaa :D. Salli mun nauraa. Kaunis kaupunki, mutta ahdasmieliset pikkukylän ihmiset. Ei ikinä sinne.
Espoo tai Espoosta hieman edemmäksi kehyskuntiin.
Lähde pohjoiseen. Rovaniemi on kiva kaupunki, jos kestät kylmiä talvia, tai sitten Oulu.
Naantali, Hämeenlinna tai Porvoo.
Itse haikailen muuttoa Hämeenlinnaan, mutta olen jänishousu, en uskalla jättää pk-seutua, olen täällä syntynyt ja elänyt koko elämäni.
Kokeile lähteä suomesta pois.