Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ostamassa ensi viikon ruuat. Maksoi 150€.

Vierailija
01.03.2024 |

Ihan Prismassa kävin, missä yleensäkin. Mutta jos et ole huomannut, S-liike on nostanut monen tuotteen hintaa. Ainakin leikkeleiden, hedelmien, lihatuotteiden, juuston... Kyllä tuo S-liike pitää meteliä, kun jotain halpuuttaa, mutta hinnan nostot tapahtuu kaikessa hiljaisuudessa. 

Pari viikkoa sitten satuin käymään paikallisessa K-kaupassa. Meinasin lentää perseelleni, kun aloin katselemaan hintoja. EN RAASKINUT OSTAA MITÄÄN!!! 

Mutta joo, meikäläisen palkoilla joudun tekemään 1,5 päivää töitä, jotta saan viikon ruuat. Jossain mättää nyt pahasti. 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin ostamassa huomisen ruoat miehelleni ja minulle, maksoivat saman, tai oikeastaan hiukan enemmän, 164 €. 

Sama meillä, mutta me syömme hyvin, emme tyydy huonoon laatuun. 

Vierailija
22/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin ostamassa huomisen ruoat miehelleni ja minulle, maksoivat saman, tai oikeastaan hiukan enemmän, 164 €. 

Kaikilla ei ole varaa valita

Mutta olen innolla seurannut eräässä someryhmässä erään naisen kokeilua miten pitkään selviää kaupassa käymättä. Nyt on 40 päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 35e viikossa. Asun yksin.

Vierailija
24/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olen innolla seurannut eräässä someryhmässä erään naisen kokeilua miten pitkään selviää kaupassa käymättä. Nyt on 40 päivä. 

Mistä sille ruokaa sitten ilmestyy?

Vierailija
25/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Mulla maksoi 30 euroa. Olin varautunut 50 euroon, koska listalla oli kalliimpia asioita, mutta osan hinta oli laskenut ja osa oli tarjouksessa.

Vierailija
26/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee viikossa 40 euroa ruokaan.

Vierailija
27/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Me haettiin tänään Lidlistä viikon ruoat kahdelle aikuiselle ihmiselle ja isolle koiralle. Maksoi 80€. Sä et ilmeisesti vaan osaa.

No kerroppa millaisia ruokia te syötte, kuulostaa aika vähältä yhden ihmisen osuus viikon ruokakuluihin, jos kaikki päivän ateriat syödään tuolla rahalla?

Millaisia? No hyviä 😄 Okei, viime viikolla esimerkiksi uunitortilloja, kasvisgratiinia, spagettia, tomaattikastiketta ja jauhelihapihvejä, fetasalaattia, pestopastaa, lohkoperunoita, uunijuureksia, jauhelihakastiketta, palak paneeria. Itse en syö lihaa niin teen kasvisruoan niin sanotusti pohjaksi ja kylkeen sitten puolisolle lihaa/kanaa/kalaa. Ja joo, kaikki päivän ruoat on siinä kun ei kumpikaan syödä aamupalaa eikä lounasta, paitsi ukkokulta saattaa joskus harvoin h

No, anteeksi. Tarkoitukseni ei ollut leveillä. En vaan koskaan ole ymmärtänyt miksi pitäisi jatkuvasti olla syömässä. Kello kun herättää jotain 05.15 niin ei tod. tule mieleen alkamaan askarrella jotain aamupalaa, kahvia koneeseen ja liikenteeseen. Kummallakin meistä on työ missä ei ole mitään lounas- tai kahvitaukoja. Duuniin jälkeen kotona on aikaa syödä.

Vierailija
28/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen saatoin selvitä tuolla summalla. Nyt hinnat nousseet ja teinit syö älyttömästi. 200 eur menee viikossa, mies ja 2 teinipoikaa. Aikuiset syö myös työlounaat tästä.

Vierailija
29/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen halvalla ihmiset täällä syö. Voisi hieman enemmän avata montako kertaa päivässä syö, minkä kokoinen ihminen on kyseessä jne. 

Vierailija
30/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on kallista ja varsinkin punainen liha epäterveellistä. Kannattaa panostaa edullisiin ja terveellisempiin kasvisproteiinin lähteisiin, kuten linssit, pavut ym.

Vierailija
31/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on kallista ja varsinkin punainen liha epäterveellistä. Kannattaa panostaa edullisiin ja terveellisempiin kasvisproteiinin lähteisiin, kuten linssit, pavut ym.

Mikä tekee prosessoimattomasta punaisesta lihasta kohtuullisissa määrin epäterveellistä? Sisältää paremmin imeytyvää proteiinia ja hemirautaa kuin mitkään pavut. Pavuissa on enemmän hiilihydraatteja kuin proteiinia.

Vierailija
32/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet suomalaisista on ylipainoisia, voosi kaupassa enemmänkin jättää hyllyille...

Vierailija
33/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150€ riittää minulle ja kissalle kuukaudeksi.

Äiti täyttää pakkasen?

40e viikossa ei kukaan syö. Tai sitten syöt päivän toisen aterian jossain kuppilassa, unohdit vaan kertoa.

Joo kyl minäkin olen elänyt jauhopuurolla, pavuilla ja kananmunilla pari viikkoa kun ei ole ollut rahaa muuhun, mutta ei sitä kukaan loputtomiin tee. Eikä tarttekaan. Ilmaista ruokaa jaetaan kyllä.

Vierailija
34/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit ja pavut alkaa ällöttää viikossa. Ne nyt vaan on tympeitä ominaismaultaan. Sulavat melko huonosti.

Sit on ihanaa ostaa hyvää lihaa ja laittaa kunnollista ruokaa.

Vierailija
35/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 200€ vkl ruoat, jää kyllä jotain viikollekin ja mukana herkkuja, kuten mätiä, smetanaa, herkkujuustoa yms, ja kuivakaapin täydennystä (pastaa, tomaattimurskaa, tattari- ja grahamjauhoja)

Vierailija
36/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sille ruokaa sitten ilmestyy?

Aloitti kokeilun, koska on liiallinen kotivara. Ongelmalliseksi on kokenut tuoreen ruuan puuttumisen. Pakkasesta on saanut monelaista kesällä säilömäänsä myös. Lisäksi osaa esim. hapattamisen.

Vierailija
37/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee prosessoimattomasta punaisesta lihasta kohtuullisissa määrin epäterveellistä? Sisältää paremmin imeytyvää proteiinia ja hemirautaa kuin mitkään pavut. Pavuissa on enemmän hiilihydraatteja kuin proteiinia.

Suurin osa suomalaisista syö punaista lihaa reilusti enemmän kuin Maailman terveysjärjestö suosittelee, suositus on max 500g viikossa ja suomalainen keskivertokulutus n.1500 g viikossa. Sisältää suhteettoman paljon tyydyttynyttä rasvaa ja punainen liha yhdistetty kasvaneeseen syöpäriskiin, etenkin suolistosyövät. Punaisessa lihassa on paljon hemirautaa, joka saattaa edesauttaa soluvaurioita.

Vierailija
38/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä huomenna ostamaan tuoretta kalaa ja jättikatkaravunpyrstöjä, rapukakkuja ja jotain mätiä ehkä myös. Nam!

Vierailija
39/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssit ja pavut alkaa ällöttää viikossa. Ne nyt vaan on tympeitä ominaismaultaan. Sulavat melko huonosti.

Sit on ihanaa ostaa hyvää lihaa ja laittaa kunnollista ruokaa.

ja sitten, kun olet pitkään syönyt kasvisruokaa, tekee tuo liha sen huonon sulatuksen ja vatsakivut. Olen sekasyöjä, mutta pääsääntöisesti syön nykyään kasvisruokaa ja miesystäväni taas liharuokaa. Usein hänen luona viikonloppuna kärsin vatsavaivoista lihojen jälkeen ( en aio luopua, rakastan naudan ja härän ulkofileepihvejä)

Vierailija
40/64 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee tuo 150e ja enemmänkin viikossa näillä hinnoilla. Meilläkin tehdään ruoat itse ja tavallista kotiruokaa syödään ja silti siihen rahaa menee. Ravintolakäynnit on jo aikoja sitten lopettettu ja kerran kuussa haetaan jotain noutoruokaa. Joka kauppareissulla täydennetään tarjousten mukaan aina pakastinta ja perustarvikkeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi