Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset, pidetään itsemme hyvässä kunnossa!

Vierailija
01.03.2024 |

Koska maailmanmeno on mitä on ja Suomenkin maalla on käyty sotia aika tiuhaan, on erittäin tärkeää, että olemme ääritilanteessa mahdollisimman kykeneväisiä. Tämä tarkoittaa lähtökohtaisesti hyvää kuntoa ja tervettä mieltä. Ja kukapa ei haluaisi olla hyvässä kunnossa jo ihan perusarjessaankin?

Vaikka puhuminen sodasta Suomen maaperällä voi tuntua lietsonnalta ja mahdottomalta ajatukselta, sitä se ei kuitenkaan ole. Se on yksi mahdollisuus monista, jota ei tule sulkea pois, eikä siltä pysty piiloutumaan kuin pakenemalla, menettäen samalla isänmaallisuutensa ja omat arvonsa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen mitä maailmassa alan puolustaa on Orpo, Purra, Stubb ja kumppanit. 

Tämä niin helvetisti.

Vierailija
42/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lääkitkää itsenne kaljalla heti tänään. Kaljaa juomalla kunto nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu lääkitkää itsenne kaljalla heti tänään. Kaljaa juomalla kunto nousee.

Itse olen täysin päihteetön ja myös savuton ja niin on suurin osa ystävistänikin.

Vierailija
44/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakostikin tulee pidettyä huolta itsestään kun kalja ja karkki on nykyään niin kallista

Vierailija
45/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin keskustelusta paistaa oletus, että aina ylipainoinen ihminen on äärimmäisen huonossa kunnossa. Toki todennäköisempää se on lihavalla kuin hoikalla, onhan se liikkuminen raskaampaa painavammalla ihmisellä.

Olin muutama vuosi sitten itse paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 80% oman ikäisistä naisista (omat huomiot lähipiirissä olevista) , vaikka olin sieltä lihavimmasta päästä. Siis jaksamisen ja fyysisen vahvuuden perusteella, koska niin kuin tässäkin huomaa niin perusoletus hoikka/normaalipainoinen= hyvässä kunnossa.

Harrastin liikuntaa aktiivisesti sekä arkiliikunnan määräni oli huipussaan (päivittäin keskimäärin 15tuhatta askelta yms.) Voin silloin erittäin hyvin sekä fyysisesti että henkisesti, vaikka ylimääräistä läskiä oli. Sitten taas tuli vastaan oletus minusta pelkän ylipainon takia yhdessä elämäni tärkeimmässä asiassa: että olen huonossa kunnossa, typerä ja niin vajavainen idiootti, että minun kanssa ei edes keskustella asioista joissa minulla olisi pitänyt olla itsemääräämisoikeus. 

Se oli murtumispiste minussa. Koko elämän sitä on joutunut tekemään tuplasti töitä asiassa kuin asiassa ylipainon takia, että ihmiset uskovat että olen yhtä kykeneväinen kuin muutkin (normaalipainoiset/hoikat). Mieli meni rikki, itsetunto mureni ja lopetin liikkumisen kokonaan. Tuntuu turhalta yrittää huolehtia itsestään, kun ihmiset aina tuomitsee kuitenkin ylipainon takia. 

En kiellä sitä faktaa, etteikö joukossamme ole varmasti myös oikeasti sellaisia ihmisiä jotka kirjaimellisesti istuvat sohvalla kaiken vapaa-ajan, ajavat autolla 500 metrin matkankin ja syövät huonoa ravintoa. Kuitenkin monella ylipainoisella on muitakin syitä ylipainon taustalla, kuin tämä stereotypia tai jopa joku sairaus (kuten minulla!).

Anteeksi pitkä tarina, yritin pitää sen kuitenkin niin lyhyenä kuin pystyin.

Vierailija
46/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä pätkääkään muiden olettamuksista. Saa kukin kuvitella ihan mitä lystää.

Vierailija
47/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn hyvässä kunnossa, koska tykkään nostella puntteja. Isänmaallisuutta minussa ei ole tippaakaan, minkään yhteisen takia en tätä tee. Korkeintaan tulevan vaimoni iloksi, jos joskus sellaisen tapaan.

Vierailija
48/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään yllä myös kanssaihmisten tervettä mieltä! Eli ei kiusaamista, ei haukkumista, ei negatiivisuutta somessa!!

Just näin. Haukkuminen ja kiusaaminen on epäisänmaallista, koska se hajottaa ja jakaa kansaa. Jos on eri mieltä jostain, sen voi sanoa sivistyneestikin.

Vierailija
49/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykuntoa on hyvä olla, ihan sama miltä näyttää. Nyt ei ole enää niin liukasta, joten olen palannut treenaamaan sitä.

Vierailija
50/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetkö sotaan suomalaisten takia?

Vierailija
51/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii.  Lihavan läskin on hankala piiloutua.  Totta törisit. 

Suomalaiset naiset on kusessa :D  No, nehän varmaan toppahousujen toimesta laitetaan ensin hyötykäyttöön ja sitten vasta mmmm. Siinäpä sitten kelpaa niitä iloisten pelihetkien etnistä värinää tuovia neppeneegersejä huutaa apuun. Suomalaisia miehiä ainakaan ei kiinnosta. Niin makaat kuin ronkit rusinoita pullista. Oppivatpahan olemaan.

Vierailija
52/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Treenaaminen alkoi kun ekat ohjukset olivat ilmassa Ukrainan suuntaan. Tai no ainahan mä oon treenannut, mutta nyt lähti se vähäinenkin vyötäröläskiys ja on kyllä kivaa olla vahva. 💪🏻

Nainen laihdutti ja nyt on mielestään vahva 🤣😆

Olen mies ja tehnyt useita vuosia erittäin fyysistä työtä. Koko elämäni harrastanut kamppailulajeja, sekä muuta liikunnallista toimintaa. Äskenkin venyttelin ja kuntoilin noin tunnin ajan, samalla Stubbin virkaanastujaisia seuratessa.

Toki jos vähätellä osaat, niin voit tulla koska vaan ottamaan pienet sparrauksen kanssani ja todeta, että puhutko asiaa vai et. 😎

Vierailija
53/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... eiku...

Vierailija
54/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelykuntoa on hyvä olla, ihan sama miltä näyttää. Nyt ei ole enää niin liukasta, joten olen palannut treenaamaan sitä.

Täällä on ihan jäässä lähes kaikki tiet, mutta muuten oon kanssasi samaa mieltä. 

Vierailija
55/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetkö sotaan suomalaisten takia?

Pääasiassa Suomen luonnon ja kulttuurin vuoksi. Suomalaiset ihmiset tulevat siinä jälkijunassa, mutta toki taistelen sitten samalla heidänkin puolesta.

Miksipä myöskään pahuudelle (hyökkääjälle) antaisi vapaat lonkerot tarttua ja vallata lisää alaa maailmasta? Sotilaalla kun voi olla monta puolustettavaa asiaa.

Vierailija
56/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on iso riski kaikenlaisille sairauksille ja se ei ole merkki hyvästä kunnosta. Jos havaitsee itse olevansa ylipainoinen niin silloin viimeistään pitäisi lisätä liikuntaa ja terveellisempää ruokavaliota pitäisi syödä jättäen herkut pois.

Vierailija
57/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella minkälainen meidän huoltovarmuus olisi, jos suurin osa sodan ajan siviilitehtäviin joutuvista koostuisi ylipainoisista... Toivotaan että palstan lihavatkin ymmärtävät tilanteen, että heidän liikakilonsa ovat kaikkien suomalaisten harteilla.

Ei niinkään ne liikakilot siviilitehtävissä haittaisi, mutta uusavuttomuus ja kädettömyys haittaisivat, siihen lisäksi kauhea valitus ihan kaikesta.

Vierailija
58/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan maratoonia juoksemaan ja loikkimaan koko kansan uuden presidentin kanssa.

Vierailija
59/59 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella minkälainen meidän huoltovarmuus olisi, jos suurin osa sodan ajan siviilitehtäviin joutuvista koostuisi ylipainoisista... Toivotaan että palstan lihavatkin ymmärtävät tilanteen, että heidän liikakilonsa ovat kaikkien suomalaisten harteilla.

Ei niinkään ne liikakilot siviilitehtävissä haittaisi, mutta uusavuttomuus ja kädettömyys haittaisivat, siihen lisäksi kauhea valitus ihan kaikesta.

Niinpä. Parasta saada ensiksi päänuppi kondikseen ja oppia tulemaan asiallisesti toimeen muitten kanssa, vaikkei aina oltaisikaan samaa mieltä asioista. Auttaa varmaan paremmin jaksamiseen ja yleiseen hyvinvointiin, kuin pari liikakiloa. Tietysti jos kevennettäviä kiloja on kymmenittäin, niin sitten tulisi ehkä tehdä asialle jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän