Vanha arpi kipeä?
Olen tästä neuvolassa ja ultrissa puhunut, mutta en juuri ole vastausta ssanut... eli takana kaksi sektiota, nyt menossa 24. raskausvko. Tässä raskaudessa vanhojen arpien kohdalla kovaa, kouristavaa kipua eityisesti ponnistaessa, istumaan laskeutuessa ja ylös noustessa, aivastaessa... mietin vaan itse, että olisiko kohdun kunnosta kyse, mutta ei tähän tosiaan ole kukaan kantaa ottanut. Kohtalovotereita?
Kommentit (4)
Itse myös ajattelin että lienee paras menna suoraan äitipolille asian kanssa, olen siellä kyllä asiasta puhunut mutta kantaa eivät ole ottaneet. Mutta ei tällasita kyllä ole mulla aiemmin ollut, eikä ole liitoskipujakaan. Vähän tässä jänittää tietysti, kun masu on vielä kaiken lisäksi iso, liekö taas sellainen melkein 5kg vauveli kasvamassa... Kiitoksia sulle vastauksestasi ja onnea odotukseen!
minullakin on sectio takana ja uutta odottelen vkolla 14+2.
Ajattelin että voisiko nuo olla kiinnikekipuja, eli kun on leikattu haavan kohtaa jää kiinnikkeitä jotka venyy ja " paukkuu" .
Minullakin on ollut kipuja raskudessa, eteenkin ylösnoustessa, tuntuu juuri kouristuksen omainen kipu.Tosin minulla ne kivut tulevat mahan sivuille ja ylöspäin. Eivät läheltäkään haavaa. Luulisin että minulla kivut ovat kohdun kannattajalihasten jotka jotuvat venymään.
Lääkäri sanoi minulle etteivät ole vaarallisia, niin pitkään kun ne menee aika nopeasti ohitse...
Tietty jos kipu jatkuu pitempää on hyvä kysyä neuvoa viisaammilta, ja tässäkin tapauksessa, kannattaa kysyä.
Siis tuntuuko kipu itse haavassa vai haavan/ihon alapuolella?
t.sadetar eppu 14+2 ja tyttö03
Eli kipu on vanhan haavan kohdalla, itse epäilen että johtuu siitä, kun kohtu venyy vauhdilla eikä arpi anna myöten. Ensi viikolla olis lääkäri, jos en nyt sitten ennen sitä käy polilla asiaa selvittämässä. Mulla edellisen section jälkeen haava tulehtui pahasti ja paraneminen kesti pitkään, vaikuttanee asiaan myös... mutta yritetään pysyä kasassa!!
ja nyt Rv 33+, ei ole kylläkään kipuiluja arpien kohdalla ollut MUTTA, kun kävin tämän raskauden aikana äitipolilla siellä sanotiin, että pitää ottaa yhteyttä, jos kipuiluja tulisi. Aika huomattavilta kuulostaa nuo sinun kipusi, otahan asiaa vaan esille. Ultralla voi arpea tutkia.