Työkaveri viestittelee kun olen lomalla
Ja puhuu työasioita. Kiva tässä lomalla aamukahvilla saada töistä informaatiota. Ingooraasin hänet ja swaippaan viestit sivuun.
Kommentit (35)
Meillä häirititään lomilla ja iltaisin . Vaikka arkistoin nämä työporukan ihmiset niin silti wa näyttää että " 1 viesti arkistoidussa ketjussa".
Aivan helvetin ärsyttävää.
Mulla on työaika 38.5 h viikko, siihen ei kuulu illat , viikonloput eikä lomat!
Mutta nämä taulapäät ei sitä tajua.
Vissiin niillä ei ole muuta elämää itsellään kun työ.
Kyllä mäkin saan työpaikan viestisovellukseen viestejä lomalla. Ihmiset laittaa silleen muistiin asioita, kun tulevat eteen. Eivät tarkoita, että pitäisi heti vastata. Eivätkä varmaan tarkoita, että edes näkisin viestejä. Työpuhelinta käytän vapaa-ajallakin, mutta meillä ei ole tapana laittaa oikeita (tai whatsapp) viestejä. Jos olisi tapana, mulla olisi varmaan henkilökohtainen puhelin työpuhelimen lisäksi.
Onko työkaveri nepsy? Tunnen samanlaisen henkilön, jolla adhd ja sitten vielä joku muu nepsydiagnoosi. Nainen käy ylikierroksilla jatkuvasti eikä mitkään soittokiellot häntä estä soittamasta. Tulee myös helposti hysteeriseksi.
Törkeintä oli kun mulla oli viikon loma ja tiistaina tulee viesti, että olisko huomenna työpäivä. Vastasin vaan, notta ens maanantaina seuraava vapaa aika. Oli vielä joku ihan olematon juttu eikä mikään kiireinen.
Tein osa-aikaisena paperitöitä eräässä projektissa, jonka projektipäällikkö oli yksi tumpelo. Muita työntekijöitä ei projektissa ollut. Minulla oli töitä tietty tuntimäärä kuukaudessa eikä ne ollut sidottu tiettyihin päiviin.
Jouduin leikkaukseen ja sain pari viikkoa sairauslomaa. Toisella viikolla minua kuulemma tarvittiin töihin välttämättä, joten hän haki minut autolla kotoa. Suostuin pitkin hampain, koska olin vielä kipeä. Se tärkeä työ oli osoitteen kirjoittaminen kirjekuoreen. Minulla meni reissuun toista tuntia, kun tyyppi oli melkein koko ajan tupakalla eikä kerennyt viemään minua takaisin kotiin.
Työpuhelin jää työpaikalle kun jään lomalle. Omaa numeroani en ole antanut kuin esimiehelle.
Nykyteknologia mahdollistaa useitakin tapoja estää ei toivotut viestit.
Oma valintasi selailla työkaverisi viestejä kun juot aamukahvia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin saan työpaikan viestisovellukseen viestejä lomalla. Ihmiset laittaa silleen muistiin asioita, kun tulevat eteen. Eivät tarkoita, että pitäisi heti vastata. Eivätkä varmaan tarkoita, että edes näkisin viestejä. Työpuhelinta käytän vapaa-ajallakin, mutta meillä ei ole tapana laittaa oikeita (tai whatsapp) viestejä. Jos olisi tapana, mulla olisi varmaan henkilökohtainen puhelin työpuhelimen lisäksi.
Et osaa sitten mykistää ilmoituksia?
Jotkut on tällaisia helvetin työhulluja että niitten koko elämä taitaa olla työ.
En lomailijalle työasioita ole muistaakseni tuonut koskaan esiin mutta joskus olen (itsekin jo vapaa-ajalla siis) laittanyt jonkun hassun videon WA-ryhmäämme. Työkaverit vastaavat todella lyhyesti, yleensä jollakin hymiöllä. Heiltä ei myöskään ryhmään tule koskaan mitään oma-aloitteisesti. Onpahan käynyt siis selväksi että heitä ei kiinnosta vapaalla olla missään väleissä, ainakaan minun kanssani. Eipä sitten väkisin. En sitten katsele minäkään töissä omalla tauollani kissasi, poikasi siskon koiran tai entisen anoppisi kukkien kuvia. Ei voisi vähempää kiinnostaa tuntemattomien kakarat, eläimet tai kukat. En jaksa myöskään kuunnella sitä tauotonta selitystä omaistensa asioista tai vanhempien hoitotoimenpiteistä. Jaksaisin ehkä jos se olisi vastavuoroista mutta niin kauan kun ei mun jutut kiinnosta niin ei kiinnosta minuakaan heidän.
Jätän aina työpuhelimen päivän päätteeksi ja lomilla työpaikalle ja oma puhelinnumeron on salainen eikä sitä saa tiedustelustakaan.Saan lomailla rauhassa.Loma ja illat viikonloput on palautumista varten, en aja itseäni loppuun .
Mitä hittoa. Ei työkavareille tarvitse vastata vapaapäivinä. Mä en todellakaan vastaa, saati lue viestejä. Mun puolesta työpaikka saa vaikka räjähtää kun olen lomalla, mulle ihan sama.