Masennus vie elämän :(
Mä luulin että voitan sen. Jaksoin tsempata ja tehdä kaikkeni joitakin vuosia. Luulin että musta tulee "normaali". Vaan taas se vie. Ikää 32v, pitäisi olla elämäntilanne kunnossa, on ihana mies ja lapsi ja kaikkea. Tää vaan vetää mua pohjalle :( häviän taistelun.
Kommentit (6)
Se on juuri masennuksen tarkoitus lapsi hyvä. Luovu elämän kuvitelmasta ja saavut minun luokseni. Olet hyvällä tiellä.
t. Oikea Jeesus
Kamala sairaus kyllä. Paljon nuoria ihmisiä lähtenyt oman käden kautta sen takia. Ei ole hoitokeinoa.
I feel you itse olen ollut masentunut noin 10 vuotta. Kelan psykoterapia käyty ja suunnilleen vuoden ajan meni hyvin terapian loputtua. Sitten masennus hiipi hiljaa takaisin työuupumuksen kera. Terapian loputtua mietin, että entä jos masennus uusii. Päätin etten ala asiaa liiaksi miettimään. Minulla on puoliso (ainakin toistaiseksi) ja lapsia. Vakituinen työpaikka ja koti. Olen tällä hetkellä todella uupunut, olen osakuntoutustuella ja teen puolikasta työaikaa. Psykiatrian puolella keskusteluapu ja psykiatrin vastaanotot. Tämä sairaus on sieltä ja syvältä, koko elämä on pilalla. Ja varmasti myös perheenjäsenten elämä. Jotenkin tämä nykyinen elämäntilanne ruokkii masennustani, mutta ei ole jaksamista tehdä muutoksia. Raskasta on elää tämän sairauden kanssa, sitä ei voi ymmärtää sellainen ihminen, joka ei ole tätä itse kokenut.
Hae apua ja koita jaksaa. Oikeasti.
Itsellä takana yli 15 vuotta diagnosoituna vakava masennus ja use kerta suljetulla peruskoulusta lähtien.
Aika parantaa. Joka päivä vie lähemmäksi aikaa, kun kaikki on hyvin.
Tämä on tie, joka sinun on tarkoitus kulkea, jotta voit nousta vahvempana ja löytyy kyvyn olla onnellinen.
Itselläni maailmani muutti kiitollisuus harjoitukset. "Olen kiitollinen, että minulla on kahvinkeitin." Tuo lause muutti elämäni. Miksi olin kiitollinen kahvinkeittimestä? Pohdittuani hetken löysin useita syitä sille ja harjoiteltuani kiitollisuutta muutaman vuoden, tulee se nykyään luonnostaan.
Masennus on hengensalpaava ja sielun repivä sairaus, joka on pahempi kuin mikään, sillä siinä käännyt itseäsi vastaan.
Se kuitenkin suojaa, koska ulkomaailma ei kosketa niin kovaa.
Ole itsellesi armollinen. Olet rakkain asia ja tärkein koko maailmassa. Niin on tarkoitettu.
Jopa, kun olet sairas. Olet valtavan tärkeä ja rakastettava.
Voi oon niin pahoillani sun puolesta. Olen seurannut läheltä masentuneen elämää. Ainoa miten voin sua auttaa on se, että kehotan hakemaan apua. Läheiseni ei apua suostunut ottamaan vastaan ja tilanne pahenee koko ajan. Voimia sinulle!