Mikä olisi tunnelmallinen ja idyllinen ravintola treffeille Helsingissä?
Tuntuu että nykyään on pelkästään mukarentoja eli käytännössä hälyisiä bistroja, joissa ihmisiä lappaa edestakaisin lippis päässä. Ja pöydät ovat 20 cm päässä toisistaan, niin että viereisen pöydän keskusteluun on helppo osallistua.
Olisiko joku vähän rauhallisempi, jossa voisi keskittyä vain treffikumppaniin ja nauttia kiireettömästi hyvästä illallisesta?
Ajatuksena syödä 3-5 ruokalajin menu viineineen. Keittiön puolesta kaikki ranskalaisesta eksoottisiin maihin käy. Ei kuitenkaan olla nyt etsimässä turhaa ruokakikkailua vaan toiseen tutustuminen miellyttävässä ympäristössä on se juttu.
Hintatason puolesta Palace on ulkona vaihtoehdoista, mutta kaikki muut on mahdollisia.
Kommentit (49)
Helsingissä ikäni asustelleena ravintola- ja kulttuurikohteiden suurkuluttajana vaikea kyllä poimia vain yhtä vaihtoehtoa! Onko sijainnilla sen kummemmin väliä vai käykö pk-seutu kokonaisuutena? Jotkut "hidden gem" paikat nimittäin sijaitsevat mm. Espoossa.
Ranskalaisesta keittiöstä ehdottomasti oma ykkösvalinta on Hesburger, varsinkin majoneesin kera ranskalaiset maistuu oikein hyvälle. Jos jotain eksoottisempaa kaipaat, steissin s-marketin sushibuffassa on yleensä ihan hyvä valikoima. Luckiefunsin sushibuffet on myös oikein laadukas ja samalla voi maistaa myös muita eksoottisempia ruokalajeja, kuten nuudelia ja kanaa. Tai jopa riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elm
Ragu
Shelter
Olisiko joku noista hyvä?
Elmiä en tunne, mutta Ragu ja Shelter sopii tohon ap:n kuvaukseen. Samoin ainakin Wellamo ja Vinkkeli täällä mainituista ja Cafe Savoy on myös tosi kiva.
Olen eri, mutta Wellamo on ainakin erittäin hälyisä ja täynnä viikonloppuisin, Cafe Savoy samoin, siellä äskettäin kävin ja ruoka oli aivan super! Mutta jos viikonloppuna on tarkoitus treffata, niin Saslikin kabinetti on rauhallisin. Ehkä se näin Ukrainan tilanteen takia ei muutenkaan ole viikonloppuisinkaan täynnä? En ole aikoihin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin kanssa tulla kehumaan Lehtovaaraa mutta sama juttu mulla: En tiedä niistä kahden hengen pöydistä.
Millainen muuten on Kosmos nykyään?
Täyttä viikonloppuisin sielläkin. En ole ollut syömässä, mutta ohi kävelin äskettäin, kun menin Torniin kuoharille. Ap ei kertonut onko se viikonlopun päivä, silloin on kaikkialla paljon jengiä, joten rauhaa saa vain kabinetista. Mun tämän hetken suosikit on Bistro Bardot (miljöö ja ruoka) ja Cafe Savoy (ruoka). Mutta Saslik tuskin pettää, ruoka on perinteistä ja sitä on paljon.
Young hearts Töölössä. Hyvää ruokaa ja rauhallinen tila muutenkin.
Suuren riskin ottaa, kun nyt deittailee. Toisessa syyhyketjussa joku kertoi saaneensa syyhyn Tinder-panolta ja eilen oli uutisissa, että tippuritartunnat kaksinkertaistuneet. Jo kesällä oli kuppaa ja HIV:iä liikkeellä tilastollisesti enemmän kuin aiemmin. Kaikkien sukupuolitautien määrät on lisääntyneet.
Enempi miettisin sitä, että miten suojaudun niillä treffeillä. Ehkä Hazmat-puku, jonka päälle elmukelmua, suojavisiiri, pistonkestävät hanskat, kumisaappaat ja iso paketti kondomeja.
Kiitos ehdotuksista! Viikonpäivää ei ole vielä päätetty. Perjantai on todennäköisin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ehdotuksista! Viikonpäivää ei ole vielä päätetty. Perjantai on todennäköisin.
Millaista ihmistä viet treffeille? Minkä ikäinen jne. Kuinka hyvin tunnette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias itse ja deitti on 18-vuotias. Tinderissä tavattiin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Young hearts lienee sitten paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Melkein lastako tapailet?
Tuli inha olo, taidat olla rikas 🐽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tuosta tuli mieleen, kun matkustin business-luokassa kesällä, niin edessäni istui suurin piirtein tuollainen pariskunta, paitsi nainen ehkä 25, mies 45. Tyttö koetti mahdollisimman tarkasti pysyä erossa miehestä, joka yritti tarjota hänelle kuoharia ja keskustella kohteliaasti. Puolivälissä lentoa hän luovutti ja he istuivat hiljaa loppumatkan, olipa surullista. Tuli mieleen, että olisiko ollut ns. sokerideittailua. Tyttö oli täysin meikitön ja hyvin surullisen oloinen, mies koetti vielä lähestyä häntä matkalaukkuja odottaessa, nainen käänsi selkänsä hänelle ja meni omaan suuntaansa.
Mitä tuollaisesta mieskään saa, kun toinen niin selvästi inhoaa joka sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En nyt rikkaaksi kutsuisi itseäni. Deitti on tosiaan tyttäreni luokkalainen lukiossa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ehkä on älliä varmistaa, että on täysi-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ikäni asustelleena ravintola- ja kulttuurikohteiden suurkuluttajana vaikea kyllä poimia vain yhtä vaihtoehtoa! Onko sijainnilla sen kummemmin väliä vai käykö pk-seutu kokonaisuutena? Jotkut "hidden gem" paikat nimittäin sijaitsevat mm. Espoossa.
Ranskalaisesta keittiöstä ehdottomasti oma ykkösvalinta on Hesburger, varsinkin majoneesin kera ranskalaiset maistuu oikein hyvälle. Jos jotain eksoottisempaa kaipaat, steissin s-marketin sushibuffassa on yleensä ihan hyvä valikoima. Luckiefunsin sushibuffet on myös oikein laadukas ja samalla voi maistaa myös muita eksoottisempia ruokalajeja, kuten nuudelia ja kanaa. Tai jopa riisiä.
hidden gem, saanko nauraa? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En nyt rikkaaksi kutsuisi itseäni. Deitti on tosiaan tyttäreni luokkalainen lukiossa.
AP
Sellainen trolli tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sikapersusaasta se on, köyhä kirkonrotta. Taitaa olka oedariville kyseessä.
Ehdotan samaa, sieltä saa oman kabinetinkin, jos haluaa. Suosittelen jälkkäriksi Katariina Suuren uunijäätelöä, otan sen siellä aina.