Tilillä 1,45€. Jääkaapissa kaksi makkaraa. Mitä ostaisit lähikaupasta?
Tyhjää on. Kaapissa ei ole kuivatuotteita paitsi vähän kaurahiutaleita. Jääkaapissa yksi kananmuna ja kaksi kpl grillimakkaraa. Ketsuppia aivan hitusen.
Ei ole voita, ei öljyjä. Ei siis ole edes tällaisia millä voisi soveltaa aterian kokonaisuuksia.
Sen sijaan tilillä on tuo määrä. Mietin nyt että syönkö makkarat ja vähän kaurapuuroa tänään vai pitäisikö käydä ostamassa jotain lisuketta.
Onneksi huomenna pääsee vähävaraisten puuroaamiaiselle, lounaalle ja ruokajakeluun.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaapissa riisiä, ananasta, linssejä, jauhoja, sipulikeitto, pieni pala kurkkua ja pieni omena. Voiko noista valmistaa mitään? Rasvat on melko vähissä. Noi ainekset ei oikein sovi yhteen niin en keksi mitä niistä tekis.
Eikös muuten riisin ja linssien yhdistelmä ollut jotenkin erityisen terveellinen, välttämättömät aminohapot yhdistettynä. Muuten en osaa kyllä auttaa. Linssit kaipaa ainakin mun makuun jotain tulisuutta, jota en osaa itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaapissa riisiä, ananasta, linssejä, jauhoja, sipulikeitto, pieni pala kurkkua ja pieni omena. Voiko noista valmistaa mitään? Rasvat on melko vähissä. Noi ainekset ei oikein sovi yhteen niin en keksi mitä niistä tekis.
Risotto ilmiselvästi. Ananas, linssit ja sipulikeittoa mausteeksi sopivat mukaan. Kurkkua ja omenan voit syödä erikseen.
Jauhoilla voi suurustaa osan sipulikeitosta, jotta saat toisenkin ruokalajin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risotto ilmiselvästi. Ananas, linssit ja sipulikeittoa mausteeksi sopivat mukaan. Kurkkua ja omenan voit syödä erikseen.
Jauhoilla voi suurustaa osan sipulikeitosta, jotta saat toisenkin ruokalajin.
Joo, ihan hyvä idea. Kiitti.
Vierailija kirjoitti:
Keität sipulikeiton ja sen kanssa paistat syötäväksi ohutleipää, rieskaa - millä nimellä nyt haluaakaan kutsua. Keitä riisi (osan voi laittaa sipulikeiton sekaan) ja käytä se omenan, appelsiinin ja kurkun kanssa salaatiksi.
Jos sinulla ei ole suolaakaan, nin laita ripaus sipulikeitosta rieskan mausteeksi.
Halpoja kaloreita sisältää myös maapähkinävoi. 650/100g. Sisältää hyvin myös rasvaa niin pysyy verensokeri tasaisempaa.
Punanen tai kuparinen, jääkin vielä muutama centti ja tölkistä lisää.
Mullapa on tilillä vain 0,15 euroa. Voitin!
Voisko joku lainata vähän et saisin röökii?
Tuossa tilanteessa järkevä ihminen menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku lainata vähän et saisin röökii?
Mene töihin niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu niin ei tarvitse kerjätä.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on tilillä vain 0,15 euroa. Voitin!
Mene töihin.
Kaljan voisit ostaa makkaroiden kyytipojaksi.
Lopettaisin internetyhteyden ja/tai puhelinliittymän.
Ostaisin perunapussin tai 3 pussia makaronia ja pilkkoisin makkaraa vähitellen sekaan niin pärjäät perj asti. Mäkin menen ruoka jakeluun huomenna.
Perunoita tai makaronia ja vaikka sipuli, porkkana tms. lisukkeeksi, saat paljon ruokaisamman mössön, josta riittää pariksi päiväksi kun keittelet isomman määrän.