Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat vanhemmat eronneet, miten perhejuhlat onnistuu?

Vierailija
28.02.2024 |

Meidän molempien vanhemmat on eronneet ja vanhemmilla on periaatteessa ihan ok välit. Suvussa ei ole vielä ollut mitään isompia juhlia, mutta meille syntyy vauva keväällä. Miten eronneiden vanhempien kanssa onnistuu esimerkiksi lapsenlapsen ristiäiset tai synttärit?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin kaikki ristiäisiin. Aikuiset ihmiset valitsevat itse pystyvätkö tulemaan paikalle. Aikuiset myös yleensä osaavat käyttäytyä toisten juhlissa.

Vierailija
2/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole perhettä enää. Älä kutsu eronneita/karanneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen ensimmäiset synttärit järjestin osissa. Veljeni oli aiemmin toiminut samaan tapaan. Mutta pian luovuin muiden miellyttämisestä. On kutsuttu kaikki koolle ja siinähän sitten ovat yrittäneet olla samassa tilassa. 

Vierailija
4/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiäisissä olivat samaan aikaan. Synttäreillä ei enää. Olin tosi vaivautunut kun vuosien jälkeen näkivät toisensa. 

Vierailija
5/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidätte juhlat ja isovanhemmat osaavat varmaan ihan itse päättää osallistumisestaan ja ymmärtänevät varmaankin että kyse on lapsenlapsen juhlista, ei heidän omista juhlistaan tai exien näkemisestä. Ei ole teidän asia alkaa järjestellä neljiä eri juhlia jokaiselle isovanhemmalle, johan siina lapsiparkakin menee sekaisin, että kenen nämä juhlat ovat, isovanhempienko juhlat??

Vierailija
6/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty se päätös että kaikki kutsutaan kerralla, ja jos joku ei osaa käyttäytyä, häntä ei kutsuta enää uudelleen.

Vierailija
7/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin se mnee jos sinne ei kutsu muita kuin sun vanhemmat, ei kummankaan muita sukulaisia. Mun ex kerto olleensa isoveljen pojan ylioppilasjuhlissa, joissa oli nihkeä tunnelma kun paikalla oli kummankin eronneen kaikki sukulaiset. Me ollaan exän kanssa vietetty erikseen ja luulen että jos saadaan lapsenlapsia ja lapset menee kuitenkin eka naimisiin, niin ei sinne kauheesti sukua kutsuta. Tai mä en ainakaan pyydä mun puolelta.

Vierailija
8/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisistä. Normaalit ihmiset osaa käyttäytyä keskenään ainakin niiden juhlien ajan.

Vierailija
9/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi stressata? Normaalit aikuiset osaa käyttäytyä vaikka olisivatkin eronneet. Tai jos eivät osaa niin sitten jäävät kotiin.

Vierailija
10/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvin se mnee jos sinne ei kutsu muita kuin sun vanhemmat, ei kummankaan muita sukulaisia. Mun ex kerto olleensa isoveljen pojan ylioppilasjuhlissa, joissa oli nihkeä tunnelma kun paikalla oli kummankin eronneen kaikki sukulaiset. Me ollaan exän kanssa vietetty erikseen ja luulen että jos saadaan lapsenlapsia ja lapset menee kuitenkin eka naimisiin, niin ei sinne kauheesti sukua kutsuta. Tai mä en ainakaan pyydä mun puolelta.

Mitä ihmettä sekoilet. Aikuisen ihmisen tukee osata käyttäytyä, oli eronnut tai ei.

Vierailija
11/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sit hauskaa, että on bonusmummoa ja bonustätiä bonussiskoa ja veljeä, bonusenoa ja bonusihmisiä tupa täynnä.

Vierailija
12/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kutsuttu isää perheineen perhejuhliin, äiti ja puolisonsa sekä sisko ovat tervetulleita. Ihan turha laittaa kohteliaisuuskutsua siksi, että "pitää" kutsua isoisä ristiäisiin pilaamaan tunnelma. Ei tarvitse! Jos ei olla läheisiä, niin ei olla läheisiä. Isä oli monta vuotta poissa elämästäni, en halua häntä juhliin mukaan.

Vierailija
13/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole. Joillakin eronneilla vanhemmilla on tosiaan ihan jäätävät välit ja sitten saattavat muutenkin olla sellaisia huomionhakuisia persoonia. En haluaisi iloisessa juhlassa ketään altistaa sellaiselle. Me ollaan itseasiassa pidetty aika monet juhlat "nuorempien" kesken, eli lasten juhliin on kutsuttu meidän vanhempien sisarukset perheineen ja siinä onkin jo parikymmentä henkilöä kasassa. Hankalat eronneet isovanhemmat on sitten kutsuttu juhlavastaanotolle ihan yksityistilaisuuteen juhlien lähipäivinä. Näin ei tarvitse muiden päivää ja kivoja juhlia pilata. 

Vierailija
14/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sekoilet. Aikuisen ihmisen tukee osata käyttäytyä, oli eronnut tai ei.

Niin sitä luulisi! Meillä rippijuhlissani aikoinaan äiti järjesti kaiken ja sitten isä kutsui sukunsa niihin juhliin vedoten siihen, että ei kai nyt lapselle kahta juhlaa tehdä. Isä ei edes ajatellut, että pitäisi maksaa puolet kuluista, koska hänhän on isä, tietenkin hän saa tulla lastaan juhlimaan. Onneksi tädit perheineen oli fiksumpia ja joivat kupillisen kahvia keksien sen jälkeen jonkun kiireen, lähtiessään pahoittelivat äidille, että eivät olisi tulleet näin jos olisivat tienneet, että Martti kutsui mitään kertomatta.

Vierailija
15/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon pyhästi, että omat lapset aikanaan järjestäisivät useat juhlat. Ei ole kyse siitä "osaako käyttäytyä". Voi olla tilanteita kuten meillä, että lasten toinen vanhempi uusine puolisoineen harjoittaa järjetöntä kiusantekoa, josta olemme saaneet kärsiä jo 10 vuotta. Kun lapset joskus viimein aikuistuvat en todella halua enää kuuna päivänä joutua sekuntiakaan kärsimään tämän pariskunnan touhuista. 

Vierailija
16/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyll lastenlasteni toiset isovanhemmat ovat ihan sovinnossa vaikka ovat eronneet.  Puolin ja toisin vähän katsovat toistensa peräänkin ja saattavat  esim toisen mökillä olla kahdestaankin.   Tai kyllä semmonen kinastelu joskus jatkuu mutta terä pois siitä.

Samoin veljeni ja ex vaimo sopivat samoihin paikkoihin.

Vierailija
17/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lähettää vain tilinumeron sukulaisille ja jättää koko juhlat järjestämättä. Vietissä tilinumero ja saa käydä kahveella kunhan aika sovitaan etukäteen. 😂

Vierailija
18/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kutsutaan kerralla ja kaikki ovat aina osanneet käyttäytyä. Näin on toimittu lapsen ristiäisistä alkaen, ja samalla systeemillä juhlittiin viime keväänä lapsen ylioppilasjuhlia. 

Vierailija
19/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat erosi, kun olin teini. Meni vuosia niin, että juhlat järjestettiin kahdessa osassa. Mun lakkiaisista alkoi ja loppui johonkin mun pojan 10+ synttäreihin. Alkuun syynä oli isän haluttomuus kohdata äitiä ja myöhemmin isän vaimo nr 2. Häihin toki kutsuttiin kaikki kerralla, mutta sitä isän vaimon kiukuttelua ei vaan jaksanut katsella muissa juhlissa. Miksi ihmeessä aikuinen nainen menee yksiin eronneen miehen kanssa, jos ei ymmärrä, että mukana tulee myös lapset ja niiden juhlat. Olisi edes ymmärtänyt jäädä pois juhlista, mutta piti tulla mukaan vahtimaan, ettei isä vaan heittäydy jutulle ex-anoppinsa kanssa.

Onneksi isä vaihtoi vielä kerran naista, tämän viimeisen saattoi kutsua samaan tilaan muiden ihmisten kanssa ja juhlissa oli juhlien tuntu, kun saatiin kaikki kerralla pöytään. 

Vierailija
20/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juhlineet aina kaikki yhdessä, mukana uudet puolisot ja heidän lapsiaankin, 1-2 juhlaa vuodessa. Ei meillä ole ongelmia, tuntuisi oudolta juhlia erikseen. Sitä paitsi, jos eksäni olisi valinnut idiootin jälkeeni, pelottaisi katsoa peiliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme