Onko normaalia, että dpo11 raskaustesti vielä negatiivinen? Voinko olla silti raskaana?
Raskauden yritys meneillään. Jonkin aikaa jo yritetty, haasteena on ainakin minun epäsäännöllinen kierto. Toiveet tämän kierron suhteen ovat korkealla, koska ovulaatio erottui selvästi sekä testissä että tuntemuksista, ja yhdynnät olivat juuri ennen sitä ja sen aikaan.
Tänään on dpo11 (päiviä ovulaation jälkeen 11) ja testasin jo raskaustestillä. Ihan puhdas nega, ei minkäänlaista heikkoakaan viivaa. Kuukautisteni pitäisi alkaa kolmen päivän kuluttua.
Suurin piirtein kaikissa keskusteluissa mitä olen lukenut, raskaana olleet ovat saaneet vähintään haamuviivoja jo tässä kohtaa. Moni jo dpo9 tai dpo10 jonkinlaisen haamun. Minulla ei testissä yhtään mitään, aivan vitivalkoinen.
Voinko yhä olla raskaana vai "pitäisikö" tässä kohtaa jo näkyä jotain? Millaisia kokemuksia teillä on? Tiedän, että virallinen suositeltu testauspäivä on kuukautisten poisjääntipäivä eli tästä vielä kolmisen päivää eteenpäin, mutta tuntuu että melkein kaikilla raskaus on näkynyt jo näillä päivillä millä nyt itse olen.
Onko kukaan saanut positiivista vasta myöhemmin ja tässä kohtaa olisi ollut vielä nega? Tiedän että tämä asia selviää odottamalla kuukauristen alkua, mutta jotenkin vaan toivoisin jotain vertaistukea ja toivon kipinää. On aika surkea fiilis, kun raskautta toivotaan niin kovasti ja tuntuu että se ei onnistu. Tässä kuussa vielä erityisodottavainen olo, koska yritys tuntui niin hyvältä ja onnistuneelta tässä kuussa.
LISÄÄN TÄHÄN VIELÄ KYSELYN ASIASTA!
Kommentit (12)
Mulla oli ovis kierron 12 päivä. Kierto kesti normaalisti 27 päivää. Positiivinen näkyi vasta kun kuukautiset oli 5 päivää myöhässä. Eli 20 päivää ovulaatiosta.. ja tein testejä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ovis kierron 12 päivä. Kierto kesti normaalisti 27 päivää. Positiivinen näkyi vasta kun kuukautiset oli 5 päivää myöhässä. Eli 20 päivää ovulaatiosta.. ja tein testejä joka päivä.
Kiitos, tämä antaa toivon kipinää :) Tuntuu että nettipalstoilla kauhean aikaisin ihmiset saaneet positiivisia, mutta onneksi voi näinkin olla! Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vielä tärppää
Kiitos <3 Ap
Itse sain poaitiivisen juurikin dpo11 mutta tämä on yksilöllistä! Onko sulla mitään oireita ap?
Mulla alkaa aina menkat dpo 12. Olen plussannut jokaisesta 11 raskaudesta dpo 9-10. Tuo kysymys montako päivää ennen menkkoja plussannut ei anna kovin hyvää tilastoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa aina menkat dpo 12. Olen plussannut jokaisesta 11 raskaudesta dpo 9-10. Tuo kysymys montako päivää ennen menkkoja plussannut ei anna kovin hyvää tilastoa.
Ja tällä siks tarkoitan että itse plussasin n. 2 päivää ennen menkkoja. Jollain toisella saattaa menkat alkaa dpo 15 niin päivät ei sillä tavalla ole verrannolliset.
Totta! Valitsin tuohon markkeriksi tuon "x päivää ennen menkkoja", koska olen nähnyt keskustelupalstoilla että joskus ihmiset raivostuivat tuosta dpo-termin käytöstä, että miksi pitää puhua jotain siansaksaa ja puhu niin että ymmärtää jne. 😅 Mutta olet oikeassa, että dpo tässä tapauksessa olisi informatiivisempi, koska kaikilla ei ole se keskimääräinen kierto. Ap
Joillain voi vielä kuukautisten alkupäivänä olla negatiivinen. Mutta sitten ei menkat tulekaan ja posi myöhemmin.