Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku saanut työpaikan masennuksesta huolimatta

Vierailija
27.02.2024 |

Haastatteluissa vaikea välttää kun kysyvät työttömyyden aukosta ja en osaa valehdella. Oletteko saanut töitä vaikka tämän kertoneet?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt takana pidempi pätkä töissä, vaikka kerroin masennuksestani heti haastattelussa. Olin tosin heti alkuun valmis maksimi tunteihin ja maksimi päiviin kuntouttavana työtoimintana ja työkokeiluna. Tein kaiken mitä ehdotettiin, ja toisinaan pyysin lisää tekemistä.

Niin epävarma omasta osaamisestani olen, että vaikka tänään kuuntelin ihan vuolaita kiitoksia, en kykene luottamaan, että kehut olivat rehelliset. Pitänee vissiin vielä tehdä töitä oman päänsä kanssa. Määräaikainen päättyy, mutta saatu palkka on kyllä tuntunut hyvältä, plus se miten paljon tuossa ehti oppia uutta.

Siis oletko samassa paikassa töissä ja ennen työtä teit kuntouttavaa ja työkokeilua siinä?

Vierailija
42/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut masentunut vuosikausiin mutta ei kiinnosta kyllä työllistyäkään. Takuuvarmasti jää työpaikka saamasta kun kysytään aukoista ja sanon "totuuden" :D

Ja syy miksi en halua töihin on työpaikkakiusaamisen aiheuttamat traumat ja burnout. Näistä turha ulista työkkärille tai millekään julkiseen terveydenhuoltoon. Vika ei ole minussa vaan muissa ihmisissä.

Kommenttisi paljastaa, että vika on todellakin sinussa eikä muissa. Sinä et tee mitään muuta kuin syyttelet toisia ja välttelet omaa vastuutasi.

Ei ole minun vikani jos työmaailma on mätä

Työmaailma ei ole mätä. Sinä edelleen vaan syyttelet muita, etkä ota mitään vastuuta omasta olostasi tai toiminnastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut masentunut vuosikausiin mutta ei kiinnosta kyllä työllistyäkään. Takuuvarmasti jää työpaikka saamasta kun kysytään aukoista ja sanon "totuuden" :D

Ja syy miksi en halua töihin on työpaikkakiusaamisen aiheuttamat traumat ja burnout. Näistä turha ulista työkkärille tai millekään julkiseen terveydenhuoltoon. Vika ei ole minussa vaan muissa ihmisissä.

Kommenttisi paljastaa, että vika on todellakin sinussa eikä muissa. Sinä et tee mitään muuta kuin syyttelet toisia ja välttelet omaa vastuutasi.

Työmaailma ei ole mätä. Sinä edelleen vaan syyttelet muita, etkä ota mitään vastuuta omasta olostasi tai toiminnastasi.

Nimenomaan otan vastuun siitä että voin hyvin kun olen työttömänä enkä muiden kiusattavana. Voin paremmin kuin vuosiin. Työ sairastutti kun joutui kiusatuksi ja lihoin sekä yöunet jäi lyhyeksi. Nyt olen liikunnan avulla saanut taas normaalipainon sekä nukun joka yö hyvin. 

Vierailija
44/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt takana pidempi pätkä töissä, vaikka kerroin masennuksestani heti haastattelussa. Olin tosin heti alkuun valmis maksimi tunteihin ja maksimi päiviin kuntouttavana työtoimintana ja työkokeiluna. Tein kaiken mitä ehdotettiin, ja toisinaan pyysin lisää tekemistä.

Niin epävarma omasta osaamisestani olen, että vaikka tänään kuuntelin ihan vuolaita kiitoksia, en kykene luottamaan, että kehut olivat rehelliset. Pitänee vissiin vielä tehdä töitä oman päänsä kanssa. Määräaikainen päättyy, mutta saatu palkka on kyllä tuntunut hyvältä, plus se miten paljon tuossa ehti oppia uutta.

Siis oletko samassa paikassa töissä ja ennen työtä teit kuntouttavaa ja työkokeilua siinä?

Jep, no on tässä se jippo, että kunnat ovat velvoitettuja tarjoamaan työllistymistä edistäviä palveluita, joihin työkokeilut ja kuntouttava kuuluvat. Varmaan sama olisi ollut mahdollista jollain työvalmennus pajallakin, tai säätiöllä. Pitää vain itse haluta edetä.

Vierailija
45/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmaailma ei ole mätä. Sinä edelleen vaan syyttelet muita, etkä ota mitään vastuuta omasta olostasi tai toiminnastasi

Nimenomaan otan vastuun siitä että voin hyvin kun olen työttömänä enkä muiden kiusattavana. Voin paremmin kuin vuosiin. Työ sairastutti kun joutui kiusatuksi ja lihoin sekä yöunet jäi lyhyeksi. Nyt olen liikunnan avulla saanut taas normaalipainon sekä nukun joka yö hyvin. 

Ei tuo ole mitään vastuunottoa ja -kantamista. Tuo on aivan päinvastaista toimintaa.

Vierailija
46/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut työtä, mutta en todellakaan hakiessani siitä asiasta avautunut. Enkä rekrytoisi itse ihmistä, joka avautuu masennuksestaan, lapsistaan tai muusta yksityisasiasta,

Vierailija
47/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, no on tässä se jippo, että kunnat ovat velvoitettuja tarjoamaan työllistymistä edistäviä palveluita,

Kysyin siksi koska mulla melkein samanlainen kokemus:) Olin ensin kuntouttavassa, siirryin työkokeiluun. Sitten olin palkkatuella ja lopuksi sain vakituisen pestin. Ja tein myöskin tosi ahkerasti kuntouttavasta asti hommia. 

Vierailija
48/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut työtä, mutta en todellakaan hakiessani siitä asiasta avautunut. Enkä rekrytoisi itse ihmistä, joka avautuu masennuksestaan, lapsistaan tai muusta yksityisasiasta,

No miksi rekrytoijat kysyvät tyhmiä kuten mikä tämä musta aukko täällä näin on? Itse aiheuttavat sen että ihminen avautuu asiasta koska kaikki eivät osaa vetää teatteria tuntemattoman edessä ja puhua supliikisti niinkin yksityisistä asioista kuin työttömyyden syyt.

Vierailija
49/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi rekrytoijat kysyvät tyhmiä kuten mikä tämä musta aukko täällä näin on? Itse aiheuttavat sen että ihminen avautuu asiasta koska kaikki eivät osaa vetää teatteria tuntemattoman edessä ja puhua supliikisti niinkin yksityisistä asioista kuin työttömyyden syyt.

Se on testi. Testaavat paineensietokykyä

Vierailija
50/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 23v ja jo silloin masentunut, kun hain kesätöihin, menin haastatteluun eri "minänä" - olin aktiivisempi ja sosiaalisempi, tenttasin pikemminkin haastattelijoita enemmän kuin he minua. CV ei ollut mitenkään erityinen muuta kuin kaksi suosittelijaa olin saanut parista edellisestä työpaikasta.

Sain kys. kesätyön ja myöhemmin minut vakinaistettiin ja täällä ollaan vieläkin. Ei minulla silloin ollut diagnoosia, mutta ihan tarpeeksi hyvin jo tiesin että ei ole mielenterveys normaali. Eivät kyselleet myöskään terveyden perään haastattelussa, mutta oli työhöntulotarkastus ja siinäkin käytiin vain fyysiset asiat läpi.

Vierailija
51/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ollut työtön kysymys pitäisi saada laittomaksi samalla tavalla kuin utelut raskautumisesta yms 

Vierailija
52/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen voi kuitata lyhyesti muutamalla lauseella. Esim. olin masentunut ja opiskelin => sanoin vain, että opiskelut venyivät, koska oli samaan aikaan paljon muuta elämässä. Olin työtön, masentunut ja läheiseni sairasti vakavasti => kerroin, että halusin pysyä lähellä sairastavaa läheistäni. Kaikki totta, mutta vei huomion pois OMASTA mt-ongelmastani. Ja joo, olen tehnyt nykyistä työtäni 7 vuotta ilman yhtään masennukseeni liittyvää sairaspoissaoloa.

Vierailija
53/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen voi kuitata lyhyesti muutamalla lauseella. Esim. olin masentunut ja opiskelin => sanoin vain, että opiskelut venyivät, koska oli samaan aikaan paljon muuta elämässä. Olin työtön, masentunut ja läheiseni sairasti vakavasti => kerroin, että halusin pysyä lähellä sairastavaa läheistäni. Kaikki totta, mutta vei huomion pois OMASTA mt-onge

Miksi ylipäätään sanoa että "masentunut ja opiskelin"  Pelkkä opiskelu riittää.  Tuo toinen taas tietty hyvää salahelinää.

Ei tarvitse sanoa pätkääkään siitä että on ollut joskus masentunut. Itse sanonut välillä että sairastin syöpää ja kyllä hiljeni. Rasittavaa kyselyä toisten menneisyydestä.

Vierailija
54/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen voi kuitata lyhyesti muutamalla lauseella. Esim. olin masentunut ja opiskelin => sanoin vain, että opiskelut venyivät, koska oli samaan aikaan paljon muuta elämässä. Olin työtön, masentunut ja läheiseni sairasti vakavasti => kerroin, että halusin pysyä lähellä sairastavaa läheistäni.

No mähän nimenomaan en sanonut, että olin masentunut ja opiskelin, vaan tuossa kirjoitin tänne oikean tilanteeni, jota en kertonut haastattelussa.

Vierailija
55/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäs olikin, luin väärin 

Vierailija
56/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle valmistuttuani on melkein revitty töihin, vaikka CV:ssä 15 vuoden aukko mielenterveysongelmien takia. Puhun haastatteluissa aina masennuksesta, vaikka kyseessä on psykoosisairaus. Joillakin aloilla varmaan turha haaveilla työpaikasta, jos on kauhea aukko työhistoriassa.