Sinä joka lennät, tunnetko milloinkaan lentohäpeää?
Onko lentäminen todellista ympäristötuhoa vai onko se ihmisoikeus?
Kommentit (63)
Mikä ihmisoikeus se on, että saa saastuttaa ilmastoa ja vieläpä monta kertaa vuodessa? Lentovero Suomeen ja heti !!
Syljetkö turistien päälle?
T. Ei autoa, mutta takka löytyy kyllä ja huhtikuun lento jo maksettu
Joudun työssäni matkustamaan lentäen melko paljon, joten en tunne siitä häpeää, koska joku muu tekisi samat työmatkat joka tapauksessa. Toki pyrin minimoimaan lentämistä silloin, kun se on mahdollista, ja toisinaan saatan yhdistää loma- tai vapaapäiviä työmatkaan, jotta ei tarvitsisi erikseen lentää lomalle. Työni tavoitteena on toisaalta kuitenkin vähentää Suomen hiilidioksidipäästöjä, joten lentomatkojeni kokonaisvaikutus isommassa mittakaavassa on toivottavasti negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Mulla ei ole eikä tule lapsia, se on suurempi ympäristöteko kuin perheellisten autottomuus ja lentämättömyys yhteensä.
Jokainen kyllä vastaa omista päästöistään. Ei vanhempiensa tai edes lapsiensa. Vaikka ei väestömäärä voikaan rajatta lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisoikeus se on, että saa saastuttaa ilmastoa ja vieläpä monta kertaa vuodessa? Lentovero Suomeen ja heti !!
Lentovero ei vähennä kovinkaan paljon lentämistä eikä hillitse ilmastonmuutosta, koska siitä kerätyt verotulot eivät mene nimenomaiseen tarkoitukseen. Esim. Ruotsissa ja Saksassa on käytössä lentovero, eikä se juurikaan ole vähentänyt lentämistä. Lentämisestä pitää tehdä ekologisempaa, mutta kieltää sitä ei voida. Lentäminen yleistyy koko ajan!
Tunnetko ap häpeää, kun teet näitä idioottialoituksia palstalle?
Mun yhden ihmisen toimet ei vaikuta maailmankaikkeuteen.
versus intian yms kansat.
Suomi on niin pieni kansa ettei pysty maailmaa parantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko häpeää, kun julkaiset näitä idioottikommentteja tänne? 😊
Vierailija kirjoitti:
Enpä juuri. Oon työtön ja on kiva trollata täällä kun muutakaan tekemistä ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä juuri. Oon työtön ja on kiva trollata täällä kun muutakaan tekemistä ei oo.
No sehän selittääkin kateuden lenteleviä ihmisiä kohtaan, työttömillä kun varaa korkeintaan tallinnan laivamatkaan.
En koskaan tunne häpeää.
Tälle vuodelle 3x menopaluu Italiaan, muuta ei ole vielä sovittu.
En polta, en meikkaa, en shoppaile, eikä ole kotieläimiäkään. Kasvatan itse osan ruuastani, teen kaikki ruuat itse.
En tunne. Perjantaina Teneriffalle 😎🛫
Suomalaisten lentäminen aiheuttaa 0,0005 % maapallon päästöistä. Eli ei, en tunne häpeää lentämisestäni. Enkä mistään muutakaan ilmaston takia. Meidän päästöt on niin pienet, ettei edes niiden nollaaminen vaikuta mihinkään.
Ootko AP kade lentäviä kohtaan? 😊
En todellakaan.
arki on hyvin vähäkuormittavaa, en harrasta muuta, kuin mitä luonto tarjoaa, kierrätän, elän minimalistina jne. Matkustaminen avaa silmät, joka krt.
Nyt on varattuna lennot Lontooseen, Lsppiin, Uuteen Serlantiin ja Lontooseen, uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lueppa tuosta edeltä, minkälaisen osuuden suomalaisten lentomatkustaminen aiheuttaa ja mieti sitä, onko sillä mitään merkitystä.
Ennen tunsin, mutta en enää. Marin on esimerkillään voimaannuttanut minut lentämään ilman omantunnontuskia useammalle lomalle vuoden mittaan.
En. Tuttavapiiri on onneksi myös lentomyönteistä porukkaa, joten kukaan ei arvostele. Työpaikalla reilu 100 ihmistä lentää kuukausittain, joten sielläkin voi hyvin vapaasti kertoa myös omista vapaa-ajan matkoista.
Ainut paikka missä lentomatkailua paheksutaan yleisesti on tämä palsta.