Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut on irtisanottu tänään

Vierailija
26.02.2024 |

Olen  juuri palannut vakavan sairauden jälkeen töihin.,Jaksoin mm. kivan työni takia. Oli kiva palata. Mutta nyt yt:t ja mua ei enää tarvita. Ehdin olla samassa firmassa 25. 

olen yli 50, ja alalla ei juurikaan hommia. Mistä saan voimavaroja. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala heti etsiä töitä. Tänään on uusi mahdollisuus.

Hänellä on ollut jo yli kuukausi aikaa hakea niitä työtä. Meillä on haku auki ja eräällä alan isolla toimijalla on muutosneuvottelut alkaneet kolmisen viikkoa sitten ja sieltä ei ole ollut yhtään hakijaa. Jos niitä reilun kolmen viikon päästä tulee heidät ohitetaan hakuprosessissa. 

Vierailija
62/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nauttia hetkinen vapaudesta 6 kk:n irtisanomisajan palkan avulla.

Omalle kohdalleni osui lomautus toistaiseksi 20 vuoden työsuhteen jälkeen, koska näytti selkeältä, että firma ei enää kutsua minua takaisin, irtisanoin itseni heti kun 200 päivää oli lomautusta kestänyt ja otin sen puolen vuoden palkan.

Satumaista säkää oli, että kohtalaisen pian lomautuksen alettua sain soiton, jossa tarjottiin samanlaista duunia ja parempaa palkkaa.

Olin kuitenkin loman tarpeessa ja olin vuoden sapatilla ja sitten vasta aloitin uuden homman tarjotussa paikassa.

Yhtä hyvä tuuria ei tietenkään kaikilla ole ja täytyy sanoa, että olin huolestunut miten yli 50-vuotias vielä tulisi työllistymään.

Irtisanova yritys voi vallan hyvin pistää työvelvoitteen irtisanomisajaksi. Niin teki minun viimeisin työnantaja. Oma irtisanomisaika oli onnek

Sairausloma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tuumaustauko ja hengähdys.

Kaikki jotka täällä hokee "mene töihin" niin muistakaa, että ei ne 50+ niin vaan mene töihin. Hyvin harva työnantaja ottaa viiskymppisen töihin, eli työllistyminen on todella vaikeaa.

Toki riippuu alasta.. jos on hoitoalalla, töitä löytyy aina, mutta jos on vaikkapa joku toimistoalan työ, niihin otetaan näitä kakskymppisiä, joilla tulee olla 30 v kokemus...

Tsemppiä.

Ota ihan hetki aikaa surra mennyttä ja mieti sitten suunnitelma, että miten tästä eteenpäin.

Vierailija
64/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että irtisanotaan jos on pitkään sairaslomalla. Pitäisi vaan tulla selkeä sääntö kuinka paljon sairaslomaa oikeuttaa irtisanomiseen, niin ei tulisi tilanne sitten yllätyksenä.

Vierailija
65/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hallitus helpottaa irtisanomista ja pidentää määräikaisia työsuhteita.

Puuttuu lakko oikeuteen ja lisää paikallista sopimista.

Miten se sitten vaikuttaa valtion velkaan, en tiedä.

Vierailija
66/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni tuumaustauko ja hengähdys.

Kaikki jotka täällä hokee "mene töihin" niin muistakaa, että ei ne 50+ niin vaan mene töihin. Hyvin harva työnantaja ottaa viiskymppisen töihin, eli työllistyminen on todella vaikeaa.

Toki riippuu alasta.. jos on hoitoalalla, töitä löytyy aina, mutta jos on vaikkapa joku toimistoalan työ, niihin otetaan näitä kakskymppisiä, joilla tulee olla 30 v kokemus...

Tsemppiä.

Ota ihan hetki aikaa surra mennyttä ja mieti sitten suunnitelma, että miten tästä eteenpäin.

Nii-i, 50+ ja parinkymmenen vuoden jumi samassa työpaikassa. 

Vierailija
67/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nauttia hetkinen vapaudesta 6 kk:n irtisanomisajan palkan avulla.

Omalle kohdalleni osui lomautus toistaiseksi 20 vuoden työsuhteen jälkeen, koska näytti selkeältä, että firma ei enää kutsua minua takaisin, irtisanoin itseni heti kun 200 päivää oli lomautusta kestänyt ja otin sen puolen vuoden palkan.

Satumaista säkää oli, että kohtalaisen pian lomautuksen alettua sain soiton, jossa tarjottiin samanlaista duunia ja parempaa palkkaa.

Olin kuitenkin loman tarpeessa ja olin vuoden sapatilla ja sitten vasta aloitin uuden homman tarjotussa paikassa.

Yhtä hyvä tuuria ei tietenkään kaikilla ole ja täytyy sanoa, että olin huolestunut miten yli 50-vuotias vielä tulisi työllistymään.

Irtisanova yritys voi vallan hyvin pistää työvelvoitteen irtisanomisajaksi. Niin teki minun viimeisin työnantaja. Oma irtisanomisaika oli onnek

Neuvottelu kysymys. 

Vierailija
68/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala heti etsiä töitä. Tänään on uusi mahdollisuus.

Hänellä on ollut jo yli kuukausi aikaa hakea niitä työtä. Meillä on haku auki ja eräällä alan isolla toimijalla on muutosneuvottelut alkaneet kolmisen viikkoa sitten ja sieltä ei ole ollut yhtään hakijaa. Jos niitä reilun kolmen viikon päästä tulee heidät ohitetaan hakuprosessissa. 

Meillä on neuvottelut vielä käynnissä ja mulla on jo uusi sopimus allekirjoitettuna. 😂 Enää on epäselvää saanko neljän kuukauden palkan vanhasta työpaikasta uuden päälle.

Vierailija
69/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli nyt yllätyksenä.

Vierailija
70/77 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€/pv seisoskelutyöpaikkoja on paljon auki, olet meille sen arvoinen.

-Orpo ja Purra-

Vierailija
71/77 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla irtisanomisaika meneillään vielä viikon, kolme takana. Olen siis työssä edelleen. Olen 59 vuotias. Firma myytiin ja meistä suuri osa irtisanottiin ostajafirman työntekijöiden tieltä. 

Kuinkahan pärjään? 

Vierailija
72/77 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
73/77 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, että irtisanotaan jos on pitkään sairaslomalla. Pitäisi vaan tulla selkeä sääntö kuinka paljon sairaslomaa oikeuttaa irtisanomiseen, niin ei tulisi tilanne sitten yllätyksenä.

Tilanteet voivat olla hyvinkin erilaisia sairastelun suhteen. Koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kuka tahansa voi sairastua vakavasti ja joutua olemaan tahtomattaankin pois töistä. Mietipä sitä ! Voi se tulla myös omalle kohdallesi. Tuskin haluat siinä tilanteessa tulla irtisanotuksi.

Vierailija
74/77 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii rohmuta kamaa mukaan, taskut täyteen joka päivä.

Vierailija
75/77 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä ei kannata kysellä mitään, koska ala-ikäiset incelit ovat valloittaneet palstan. Hikikomorit aktivoituvat iltaisin, kun heräävät. Räpyttelevät silmiään ja naisenpuutteessaan alkavat rähmäisillä silmillään trollaamaan.

Hikikommarit vm.1918

Vierailija
76/77 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on jo, miten et tiedä?

Vierailija
77/77 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit se sinäkin kuule sairastua vakavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi