Mitä ajattelette siitä, että joku käy kaikkialla yksin?
Kahvilla, ravintolassa, baarissa, elokuvissa, keikoilla, tapahtumissa, shoppailemassa, museoissa, risteilyllä jne.
Kerran jos toisenkin olen kuullut jonkun hämmästelevän tätä tyyliin "miksi sä yksin sinne menit? Olisit pyytänyt mut kaveriksi!!"
Kommentit (45)
Yksin on paras matkustaa. Aina joku alkaa kiukutteleen kännissä. Jos se etsii seurustelukumppania niin kai se kannattaa yksin mennä. Tosin mun kokemusten mukaan jos yksin menee baariin niin saa yksin ollakin. Voi olla että on myös epähetero eikä halua paljastua.
Olen hyvin introvertti, mutta jos menen johonkin luettelemaasi paikkaan, en halua mennä yksin. Harvemmin kuitenkin jaksan lähteä minnekään, siellä on liikaa melua, hälyä ja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että mikä renttu(?), käy huonoissa paikoissa kuten baareissa, keikoilla ja risteilyillä viinaa juomassa. Lisäksi leikkii olevansa kulttuuri-ihminen kun menee museoissa ja teatterissa. Kyllä Suomessa voisi olla ihmisille muutakin kuin nuo ja shoppailu, ostaa voi verkostakin hieman. Kauppakeskus on ruuhkainen tautipesäke johon aikuiset raahaavat lapsilaumoja, vaikka siellä olisi joskus kiva piipahtaa. Messutapahtuma ehkä ok, siellä voi olla silti ammattimyyjiä. Kotihiirelle menojen määrä on kauhea. Elokuvat saa muualtakin. Kahvila olisi rauhallisena hyvä, osa on nykyään kaikkea muuta kuin rauhallisia, ehkä leipomokahvilasta saa mukaan. Loskaa ja museo, kammottava yhdistelmä.
Et tiennyt, että baarissa, keikoilla ja laivalla voi käydä selvinpäin?
Omat viimeaikaiset kokemukset esim. ravintolassa jonkun kaverin kanssa käymisestä on, että se kumminkin vain räplää kännykkäänsä koko ajan. Siinä sitä vasta hölmöksi oloni tunnenkin. Mieluummin siis yksin, jos siellä puhelimessa on niin paljon parempaa seuraa hänelle.
Tykkään käydä museoissa ja viettää niissä aikaa oikein kunnolla. En tiedä muita jotka jaksaisivat.
Keikoilla ihan sama, en jaksa sitä toisen korvaan huutamista.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että kyseinen henkilö joko
- tykkää olla yksin ja on yksin aina kun mahdollista
Tämä on oikea vastaus.
Olen jotenkin liian kärsimätön olemaan muiden kanssa liikkeellä. En jaksa odotella ketään, en vatvoa ruokatilauksia, etsiä vessoja, vesipulloja, päänsärkylääkettä, nenäliinoja, rakkolaastareita enkä hakea unohtuneita ostoskasseja kahvilan penkiltä. Haluan mennä sinne minne menen ja olla siellä sen aikaa kun huvittaa.
Vielä vuosienkin jälkeen ärsyttää, kun olimme kaverin kanssa kävelemässä baariin yhden bändin keikalle ja hänen kädelleen roiskahti hieman lonkeroa. Hän ei suinkaan pyyhkäissyt kättään vaatteisiin tai ravistellut pahimpia pois, vaan lähti kävelemään takaisin kotiin pesemään käsiään ja tämän seurauksena keikan alkuosa jäi näkemättä.
Ihmisten kanssa on juuri tällaista säätöä ja hankaluutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakalla on mukavampi käydä yksin.
Miksi naiset menevät vessaan kaksin?
Eivät ne mene sinne kakalle vaan korkeintaan pissille ja meikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt niin. Mitä sitte?
Ei niin saa tehdä. Seuraa mediaa ja opi minkälainen sinun pitää olla.
kyllä ulospäinsuuntautuneetkin tyypit vaan käy kaikkialla yksinkin ei siitä mitään voi ajatella muuta kuin että käy jossain
Marika Korhosen kirja; Yksin, kiitos.
Lue niin ei tarvi ihmetellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakalla on mukavampi käydä yksin.
Miksi naiset menevät vessaan kaksin?
Eivät ne mene sinne kakalle vaan korkeintaan pissille ja meikkaamaan.
Itse en ainakaan mene kenenkään kanssa vessaan samaan aikaan. Missä näitä kahdestaan vessassa asioivia naisia oikein tapaatte niin usein?
Ap
Outo kysymys minulle. Jäin 48 v. leskeksi ja rupesin matkustelemaan ja menemään mihin tykkäsin yksin. Pari kertaa kokeilin menoja parin ystävättären kanssa. Siitä ei tullut mitään, kiinnostukset erilaisia, ruokatavat erilaisia, kahvittelut ym. kaikki erilaisia kuin itselläni. Valitusta oli jos oli liian kuuma, liian kylmä, ei ollut sopivaa otettu mukaan ym. ym. Ajattelin että tyhjän saa pyytämättäkin ja siitä lähtien menen yksin jopa Kiinaan menin yksin. Ei ongelmia mennä yksin ja vähät välitän mitä muut ajattelevat.
Muista en tiedä. En osaa olla kuin yksin. Tosin joskus lyhyitä suhteita. Pakko tunnustaa, että olivat mukaviakin. Oikeastaan kateeksi enemmän tai vähemmän käy pareja.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys minulle. Jäin 48 v. leskeksi ja rupesin matkustelemaan ja menemään mihin tykkäsin yksin. Pari kertaa kokeilin menoja parin ystävättären kanssa. Siitä ei tullut mitään, kiinnostukset erilaisia, ruokatavat erilaisia, kahvittelut ym. kaikki erilaisia kuin itselläni. Valitusta oli jos oli liian kuuma, liian kylmä, ei ollut sopivaa otettu mukaan ym. ym. Ajattelin että tyhjän saa pyytämättäkin ja siitä lähtien menen yksin jopa Kiinaan menin yksin. Ei ongelmia mennä yksin ja vähät välitän mitä muut ajattelevat.
Tämä juuri on sitä hankaluutta mitä tarkoitan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävisin kaikkialla yksin ja haluaisinkin olla 95% ajasta yksin. En kuitenkaan pysty siihen sillä olen yksinhuoltaja. Aion kuitenkin kasvattaa lapsen niin hyvin kuin osaan ja joudun myös tekemään paljon asioita mitä en todellakaan haluaisi.
m40
On totta, että lasten vuoksi pitää olla paljon sosiaalisempi kuin haluaisi- varsinkn maalla, jossa joka harrastukseen tai kavereiden luokse lapsi tarvitsee kyytiä. Sitten on kaikki talkoohommat leirikoulujen, luokkaretkien ja harrastusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävisin kaikkialla yksin ja haluaisinkin olla 95% ajasta yksin. En kuitenkaan pysty siihen sillä olen yksinhuoltaja. Aion kuitenkin kasvattaa lapsen niin hyvin kuin osaan ja joudun myös tekemään paljon asioita mitä en todellakaan haluaisi.
m40
On totta, että lasten vuoksi pitää olla paljon sosiaalisempi kuin haluaisi- varsinkn maalla, jossa joka harrastukseen tai kavereiden luokse lapsi tarvitsee kyytiä. Sitten on kaikki talkoohommat leirikoulujen, luokkaretkien ja harrastusten vuoksi.
Näistä talkoohommista ja varainkeruujutuista saa onneksi ostettua itsensä ulos rahalla :)
Ap
Ostoksille menen aina yksin. Yritän hoitaa ostokset nopeasti ja päästä pois ihmisjoukosta. En nauti tungoksesta tai siitä, että pitää olla makutuomarina jollekkin toiselle, joka ei tiedä itse mitä haluaa.
Ajattelen että varmaan haluaa olla rauhassa omassa seurassaan. Itsekin tykkään joskus käydä ravintolassa yksin herkuttelemassa. Välillä kuitenkin kiva myös käydä kaverin kanssa.
Ei, vaan narsisti tarvitsee hovinsa. Aina jonkun saa.