Erotatko harakan variksesta ?
Miten kaikki suomalaiset täällä kasvaneet ei tiedä noin perusyksinkertaista asiaa, että kumpi kaikkein yleisimmästä linnusta on kumpi..??
Koulut, hoi. Vanhemmat, hoi
Kommentit (50)
Tunnistatko Suomen yleisimmät lintulajit, peipon ja pajulinnun? Sekä ulkonäöltä että laulusta?
Mä tykkään Variksesta enemmän henkkoht
Vierailija kirjoitti:
Muistisääntö ha-va, va-ha.
Jos tällaiseen tarvii jotain muistisääntö niin aika heikosti menee. Onko teille kissan ja koiran erottamisellekin joku muistisääntö? Ja junan ja raitiovaunun?
Harakka harmaa, not. Varis valkoinen, not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällaiseen tarvii jotain muistisääntö niin aika heikosti menee. Onko teille kissan ja koiran erottamisellekin joku muistisääntö? Ja junan ja raitiovaunun?
Raitiovaunu on pieni juna, joka kulkee kadulla. Siitä sen tunnistaa. Junia taas esiintyy enimmäkseen böndellä ja ne menevät kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tarvitse itse mutta tollanen jossain yhteydessä tuli, telkkarissa muistaakseni.
Harakan valkoiset läikät korostuu etenkin lentäessä. Mikähän järki tuossakin on jonkunlaiselle pedolle?
Vierailija kirjoitti:
No johan nyt! Harakka on se hienompi herra.
"Herra Harakka hieno niin, puettu silkkiin ja samettiin..."
Vierailija kirjoitti:
Tunnistatko Suomen yleisimmät lintulajit, peipon ja pajulinnun? Sekä ulkonäöltä että laulusta?
Toki, mutta varpusesta on tullut jo niin harvinainen että koiraspuolista pitää kunnolla katsoa että erottaa pikkuvarpusesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt naisista?
Joo. Haahkoista, kanoista ja kottaraisista.
Entäpä pyryharakat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mielestäni hyvä muisti ja hyvä yleissivistys mutta silti joudun aina ajatuksella miettimään, kumpi on oikea ja kumpi vasen. Harakan ja variksen kyllä tunnistan ilman sen kummempaa miettimistä mutta koska itselläni on tällainen "vamma" niin en ihmettele mitään muutakaan. Aivot on monimutkainen elin.
Tunnetko Suomen kymmenen yleisintä pesimälajia?
Pajulintu
Peippo
Punakylkirastas
Punarinta
Järripeippo
Vihervarpunen
Harmaasieppo
Metsäkirvinen
Räkättirastas
Hippiäinen
https://www.birdlife.fi/lintutieto/faq/muita-lintukysymyksia/
Minulle harakka, varis ja kurppa ovat synonyymejä.
Vierailija kirjoitti:
Erotatko variksen ja naakan toisistaan? Molemmat on harmaansävyisiä.
Naakka on musta, ei harmaa.
No kyllä tunnistan kaikki Suomen varislinnut.
Kyllä. Muistaakseni olin noin 4v, kun opin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Variksesta enemmän henkkoht
Sama. Petri Varis on heittämällä parempi kuin Timo Harakka.
Erotan vaikka tieto onkin täysin turha. Ei-syötävät linnut ei kiinnosta pätkääkään.
Kyllä mä ne eri linnuiksi erotan, mutta en muista kumpi on kumpi. Ja väliäkö tuolla..
M35