Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ajaa ravintolat konkurssiin

Vierailija
26.02.2024 |

Hallituksen toimet ajavat ravintolat konkurssiin. Haliitus ja EK huutavat, kuinka huonosti suomalaisilla menee. Ihmiset jäävät koitiin, eivätkä lähde kuluttamaan aikaansa ja rahojaan ravintolaan. Oikeasti meillä menee ihan yhtä hyvin kuin edellisenkin hallituksen aikana. Menkää nyt hyvät ihmiset ravintolaan syömään ja tapaamaan ystäviänne. Meille käy hyvin.

https://yle.fi/a/74-20076043

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä ajaa ravintolat konkurssiin?

Se kun asiakas ei saa rahalleen vastinetta. Jos tarjotaan käpyjä tai lautasella on jäkälää ja muutama heinä poikittain pienen jänislihanökäreen päällä ja lähdet nälkäisenä kotiin, et takuulla mene kyseiseen paikkaan uudestaan.

Maksat itsesi kipeäksi ja sulle tarjotaan sontaa.

Teen kotona parempaa ruokaa kuin mitä olen koskaan saanut mistään ravintolasta ja maksan siitä paljon vähemmän.

Katsokas peiliin te ravintoloitsijat ja Älkääkä pitäkö asiakkaita pilkkananne!

Aika kärkkäästi ilmaistu mutta 100% totta. En muista milloin olisin saanut ravintolassa edes yhtä hyvää ruokaa kuin kotona itse tehtynä. Aina saa ravintoloissa pettyä niin ruokaan kuin yleensä palveluunkin,

Vierailija
62/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunaviisikko ajoi monta ravintolaa konkurssiin typerien ylimitoitettujen koronarajoitustensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä ajaa ravintolat konkurssiin?

Se kun asiakas ei saa rahalleen vastinetta. Jos tarjotaan käpyjä tai lautasella on jäkälää ja muutama heinä poikittain pienen jänislihanökäreen päällä ja lähdet nälkäisenä kotiin, et takuulla mene kyseiseen paikkaan uudestaan.

Maksat itsesi kipeäksi ja sulle tarjotaan sontaa.

Teen kotona parempaa ruokaa kuin mitä olen koskaan saanut mistään ravintolasta ja maksan siitä paljon vähemmän.

Katsokas peiliin te ravintoloitsijat ja Älkääkä pitäkö asiakkaita pilkkananne!

Sille on syynsä miksi mättöruokapaikat menestyy ja nämä hienostelumaailmanparantajaravintolat kuihtuvat.

Vierailija
64/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kahvilassa. Iso katkarapuleipä, kahvi ja pari palloa jäätelöä lähes 30 e. 

Vierailija
65/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei mene hyvin! Palkat laahaavat jäljessä ainakin sen 300e. Kaikesta pihistetään, ruoka, vapaa-aika, ravintolasyönnit, lomamatkat, vaatteet jne. Syyhy senkun leviää. Pakko hakea halvinta mahdollista niin vaatteissa kuin ruoassa yms.

Te keskiluokkaiset ja muut parempiosaiset valitatte koko ajan kaikesta.

Vierailija
66/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on persujen ja kokoomuksen äänestäjiä iso osa just ravintolayrittäjistä, niin sitä saa mitä tilaa. Siinäpä haukuitte edellistä hallitusta aikanne, niin äänestitte pahemman tilalle.

Ei mitään ravintolayrittäjiä muuten vastaan, mutta tuli tutuksi monen heistä asenne edellisen hallituksen aikana.

Vierailija
67/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan ja ravintoloiden alv:n nostaminen kymmenellä prosentilla taitaa olla monelle se viimeinen niitti. Vaihtoehtoja oli, mutta ette kuuluneet kultapossukerhoon ravintola-alan tuloilla. Sori siitä.

Vierailija
68/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna reissulounas (kaalikääryle + lisukkeet) buffasta 11.00 euroa. 

Vierailija
69/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä nyt hallituksen vika ole..!! Esim sähkönhinta on sellainen että siihen  pitää oikeasti saada joku tolkku. Esim hintakatto tms.  Sillä jos normiperheet maksavat monet 400-500 egeä sähköstä , nyt aina alkuvuoden ajan, per kuu...Niin kyllä todellakin jää silloin esim. Juuri ne ravintolakäynnit kokonaan väliin

Vierailija
70/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on persujen ja kokoomuksen äänestäjiä iso osa just ravintolayrittäjistä, niin sitä saa mitä tilaa. Siinäpä haukuitte edellistä hallitusta aikanne, niin äänestitte pahemman tilalle.

Ei mitään ravintolayrittäjiä muuten vastaan, mutta tuli tutuksi monen heistä asenne edellisen hallituksen aikana.

Se on jotenkin huvittavaa, kun mun yrittäjät haukkuvat edellistä hallitusta.

Itse olen pääosin tosi tyytyväinen edelliseen hallitukseen, mutta mielestäni heidän suurin virheensä oli yrittäjien liian avokätinen tukeminen. 

Vierailija
71/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pääosin tosi tyytyväinen edelliseen hallitukseen, mutta mielestäni heidän suurin virheensä oli yrittäjien liian avokätinen tukeminen. 

Ne Marinin hallituksen koronatuet jaettiin ihan haulikolla ampumalla. Osa sai ennätysmäiset korvaukset jotka jaettiin sitten osinkoina samantien omistajien kesken kun taas pienemmät toimijat meni konkkaan. Täysin holtitonta talouspolitiikkaa kaikin puolin.

Vierailija
72/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T: työtön kotona paskalle haiseva loinen

Vierailija
73/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa paukku kossua maksaa 8e. Jumalauta. Kahden paukun hinnalla alkosta koko pullo. Jos talvella joskus baariin, niin oma "vesi"pullo AINA laukussa. Kesällä terdelle? Siis miksi..? Samalla frendi porukalla viereisessä puistossa huokeat juomat ja oma mielimusa. Baari ei vie sun rahoja ja lopulta kun on vienyt ei portsari heitä sua puistosta yhtään mihinkään.

Vierailija
74/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut vähentämään nimenomaan ruoasta ja kahvilakäynneistä yms. Ei voi mitään kun kaikki on kallistunut. 

Samaan aikaan foodorasta tarjouksilla perhepitsa ilmaisella kuljetuksella kotiovelle 15e. Syöt siitä yksin kaks päivää.

Vierailija
75/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomaa mitään eroa. Täällä päin, Helsingissä, on ravintolat ja ruokapaikat aika täynnä. Käyn 1-2 kertaa viikossa ravintolassa syömässä ja pöydät täynnä. 

Tätä itsekin ihmettelen! käyn lounaalla Helsingissä ja Vantaalla töiden mukaan ja joka paikka on aivan täynnä. Myös iltaisin on aika täyttä, joten en ihan nyt usko näitä selityksiä etteikö ihmisillä olisi varaa ravintoloihin.

Vierailija
76/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ole ollut monteen vuoteen rahaa käydä ravintolassa, sori siitä. Käykää te joilla on rahaa.

Vierailija
77/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma on se, että ulkomaalaiset sijoitusyhtiöt vaativat hyvää tuottoa, joten vuokra on korkea. Siis Helsingissä. Jotta homma kannattaa pitää olla riittävän korkeat hinnat.

Jos ei sillä kannata, niin ravintoloitsija nostaa hintoja ja asiakkaat vähenee.

Kantakuppilani oli täynnä väkeä nosti kohtuulliset perusoluen hinnat normitasolle. 

Seuraus; asiakkaat väheni. Mitä seuraavaksi? Lopetetaan lehtitilaukset. 

7-lehden ja Hesarin lopetukselle ei paljon säästä.

Seuraus; asiakkaat väheni entisestään.

Kohta varmaan lopettaa.

Jos laittaisi hinnat vähän alemmaksi, mutta ei kuitenkaan "räkälä" tasolle ja lehdet takaisin, niin varmasti kannattaisi paremmin. 

Vierailija
78/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ravintolamättö kiinnostanut eikä tule kiinnostamaan.

Vierailija
79/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne Marinin hallituksen koronatuet jaettiin ihan haulikolla ampumalla. Osa sai ennätysmäiset korvaukset jotka jaettiin sitten osinkoina samantien omistajien kesken kun taas pienemmät toimijat meni konkkaan. Täysin holtitonta talouspolitiikkaa kaik

Jos kokoomus olisi ollut silloin puikoissa, niin ne olisivat jakaneet enemmän rahaa, joka piti laittaa nopealla tahdilla kiertoon.

He arvostelivat edellistä hallitusta aikoinaan, että se ei ottanut TARPEEKSI VELKAA yritystukina jaettavaksi.

Kuulostaa varmasti uskomattomalta, kun he niin paljon väittävät myöhemmin muuta, ja aina vaan syyttävät tänäkin päivänä entistä hallitusta kaikesta minkä söheltävät.

Mutta mitäpä sillä väliä. "Kun valhetta toistaa tarpeeksi montaa kertaa, niin siitä tulee tosi." - Goebbels, Nassisaksa

Vierailija
80/94 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ole ollut monteen vuoteen rahaa käydä ravintolassa, sori siitä. Käykää te joilla on rahaa.

Kyllä sitä rahaa on kun vain viitsii töissä käydä. En minäkään mikään huippupalkkainen ole mutta kyllä ravintolassa on varaa sillointällöin käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi