Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uudessa liitossa väärin muistella menneen liiton aikaista elämää?

Vierailija
25.02.2024 |

Olen 40-vuotias ja elämääni on mahtunut kaksi pitkää parisuhdetta, nuoruuden avioliitto, joka kesti ikävuodet 20-30 ja nykyinen avioliitto. Ensimmäinen avioliittoni oli suhteena hyvin tiivis, olimme toistemme parhaat ystävät, harrastimme samoja asioita, lähes aina yhdessä, meidän ystävät oli yhteisiä ystäviä, matkustelimme paljon yhdessä, perustimme firmankin yhdessä. Eli lähes kaikki mitä olen tehnyt ja kokenut noina ikävuosina oli yhdessä exän kanssa. Nykyinen avioliittoni ei ole ollenkaan noin tiivis (ihan hyvä niin). Mieheni ei oikein tykkää, jos puhun exääni liittyvistä asioista, minkä tavallaan ymmärrän. Mutta ongelma on se, että en voisi sitten oikein puhua mistään mitä olen tehnyt ikävuosina 17-30 (ex-suhteeni kesto). En voisi mainita ex-firmastani mitään, en kertoa mitä kiinnostavaa näin kun kävin Pariisissa jne. Ikään kuin pitäisi häivyttää kaikki eletty elämä noilta vuosilta. Ei hän mustasukkainen ole, ei vain tykkää että jauhetaan existä, itse ei puhu omista existään myöskään. Mp?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin.

Vierailija
2/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla trolli. Harva on niin vähä-älyinen ettei osaisi puhua menneistä tekemisistään viittaamatta eksiinsä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla trolli. Harva on niin vähä-älyinen ettei osaisi puhua menneistä tekemisistään viittaamatta eksiinsä.  

Ei ole trolli. Osaan minä puhua viittaamatta exään, mutta kun nykyinen tietää että kaikki mitä tein tein yhdessä exän kanssa, niin se asia tulee rivien välistä heti ilmi vaikka miten yrittäisin poistaa asian enkä mainitsisi exää sanallakaan. Ap 

Vierailija
4/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suhteessa ihmisen kanssa, joka olisi mustasukkainen menneisyydestäni. Sivusuhteet sitten erikseen.

Vierailija
5/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin välttelemään noista asioista puhumista, mutta onhan se vaikeaa, jos ei saa puhua ikävuosista 20-40. Pyrin kuitenkin mahdollisuuksien mukaan puhumaan minä-muodossa. Vaikka meillä eli sohva, niin sanon, että minulla oli sohva. Toki hän tietää, että olen käynyt maassa x eksän kanssa, mutta niinhän hänkin on matkustanut maassa s eksänsä kanssa.

Mies ei ole mustis, mutta ihan kohteliaisuuden vuoksi pyrin välttämään. 

Vierailija
6/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muistella. Jos ei mainitse exää siihen liittyen. Jotkut elävät kyllä tätä päivää ja tulevaisuutta enemmän. Miksi exä on nyt exä, jos sovitte yhteen. Vai tuliko kaveruus tilalle.

Vierailija
7/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muistella. Jos ei mainitse exää siihen liittyen. Jotkut elävät kyllä tätä päivää ja tulevaisuutta enemmän. Miksi exä on nyt exä, jos sovitte yhteen. Vai tuliko kaveruus tilalle.

Hän jäi kiinni pettämisestä niin otin avioeron. Ap

Vierailija
8/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa existä puhua, tietenkin.

Vierailija
9/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa muistella ääneen vanhaa suhdettaan uudelle kumppanille? Minua ei kiinnostaisi puhua siitä uudelle kumppanille eikä minua kiinnostaisi kuulla myöskään hänen vanhasta suhteestaan.

Vierailija
10/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kuusysiä ja anaaliseksiä

Vierailija
11/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa muistella ääneen vanhaa suhdettaan uudelle kumppanille? Minua ei kiinnostaisi puhua siitä uudelle kumppanille eikä minua kiinnostaisi kuulla myöskään hänen vanhasta suhteestaan.

En minä sitä suhdetta halua muistella. Vaan Pariisin matkaa, Japanin matkaa, golfaamista, kesämökkiä, vanhaa firmaani. Ne vain kaikki oli osa sitä suhdetta. Ap

Vierailija
12/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan muistele, että nykyistä edeltävällä heilalla oli paljon isompi kikuli ja että hän sai painaa sinua takaluukkuunkin, mutta nykyiselle et anna.

Tulee suvun juhlissa joulupöydässä vähän vaivaantunut olo sukulaisille moisista puheista.

Vierailija
13/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan muistele, että nykyistä edeltävällä heilalla oli paljon isompi kikuli ja että hän sai painaa sinua takaluukkuunkin, mutta nykyiselle et anna.

Tulee suvun juhlissa joulupöydässä vähän vaivaantunut olo sukulaisille moisista puheista.

Ap varmaan puhunutkin jumaloiden exän isosta kyrvästä ja nyt ihmettelee kun nykyinen ei halua kuulla hänen vanhasta elämästään.

Vierailija
14/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista elämä on. Existä ja heihin liittyvistä asioista ei yleensä sovi keskustella nyxän kanssa. Tiedät varmasti tuon ikäisenä sen. Tuollainen vanhojen muistelu luo vahvan kuvan siitä, että sinä haikailet exäsi perään. Miksi et voi luoda uusia muistoja nykyisen miehesi kanssa? Etkö sinä halua vai hänkö ei halua?

Vierailija
15/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus sellaisen naisen kanssa, joka jatkuvasti puhui eksästään. Sanoin toistuvasti, että minua se tapa ärsyttää enkä halua hänen eksästään kuulla monta kertaa päivässä. Ei mennyt jakeluun. Eipä meidän suhteemme kauan kestänytkään. Oli ihme tyyppi.

Vierailija
16/32 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun sen exän kanssa tehdyt lapset ovat teillä joka toinen viikonloppu?

Vierailija
17/32 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein tapa pilata parisuhde on tuod asiihen exät mukaan.

Vierailija
18/32 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi/saa muistella elämäänsä. Nuo ikävuodet ovat muutenkin niitä vuosia, mistä kertyy muisteltavaa. Aika ahdasta on elämä,j os niistä puhuminen, ja muistelu, olisi kiellettyä.

Joidenkin itsetunto on niin heikko, ettei kumppanilla saisi olla elämää ennen häntä. Saatika sitä muistella.

Vierailija
19/32 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on asia, mitä en pysty ymmärtämään, heitetään koko yhteinen elämä hukkaan vähäpätöisen asian takia. Eri asia tietysti, jos toinen rakastuu ja haluaa erota.

Vierailija
20/32 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on asia, mitä en pysty ymmärtämään, heitetään koko yhteinen elämä hukkaan vähäpätöisen asian takia. Eri asia tietysti, jos toinen rakastuu ja haluaa erota.

Eli sinusta on ok pettää kunhan ei rakastu toiseen? Ja puolison pitää hyväksyä pettämiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan