Mitä mietit ihmisestä, joka ei koskaan kuori kasvojen ihoa?
Kommentit (22)
Minun mieheltä kuoriutui iho käsistä kun hitsasi t-paidassa
Siis, niiku, suurin osa maailman ihmisitä?
Enpä ole koskaan tehnyt iholle mitään kuin joskus harvoin pessyt saippualla ja rasvannut. Yleensä pesen vedellä enkä silläkään koko ajan lutraa. Iho on hyvä joten aivan turhaa kuluttaa aikaa, vaivaa ja rahaa tuollaisiin kuorimisiik ja muihin. Keski-ikäinen olen.
Enpäs ole tullut tuollaistakaan ajatelleeksi. Pitää oikein alkaa miettimään. Mutta kun en itsekään kuori ihonani, niin pitäisi sitten ensi ihmetellä sitäkin.
Minuta iho on mukava olla, en haluaisi sen kuorituvan mihinkään.
Niin? Taasko sina niin -hullu olet ryöminyt luolastasi?
En usko yhdenkään kaverinikaan koskaan kuorineen naamaansa. Tosin mistä sitä koskaan tietää. Partaa kyllä suurin osa ajaa.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005597571.html
"Ihotautien erikoislääkäri Maarit Vaalamo kertoo, että iho hoitaa kuorimisen hyvin itsekin. Siksi mekaanista ihon kuorimista ei tarvitse tehdä välttämättä lainkaan.
Pintakerroksen alaosissa on soluja, jotka jakautuvat. Kun uusia soluja muodostuu, ne kiipeävät kohti ylempiä kerroksia, erilaistuvat ja lopulta muodostavat ihon pinnan suojakerroksen. Tämä suojakerros uudistuu säännöllisesti, eli iho huolehtii kuorinnasta itse, Vaalamo sanoo."
Ei mulla ole muuta sanottavaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Taasko sina niin -hullu olet ryöminyt luolastasi?
Niin,,
Vierailija kirjoitti:
Soon kuareton, tieteskin.
🐣 Piip
Ei se ole kunnon ihminen eikä mikään, jos ei välillä ota kuorimaveitsellä kasvoja käsittelyyn
Vierailija kirjoitti:
Haitallista hommaahan se on.
Kyllä ihon kuorinta esim kerran kuukaudessa tai ennen kevättä on ihan hyväksi
Suolahapolla kuorin joka viikko kasvoni.
En ole ikinä kuorinut kasvojani. Pesen joka päivä vedellä, ja joskus persunesteellä tai perusvoiteella. Hyvä iho, ei epäpuhtauksia. En käytä meikkiä, enkä voiteita.
Täytyy myöntää, että en ole koskaan ajatellut asiaa.
Vaarallista. Kaikki sellaset jotka ovat jättäneet kasvojensa ihon kuorimatta ovat kuolleet. :(
En mieti mitään. Jos joku valittaisi iho-ongelmiaan, saattaisin kysyä kuorinnasta - jos se ei olisi kysyjällä tapana, suosittelisin.