Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä, joka haluaisi adoptoida lapsen vain jotta se olisi toivottua sukupuolta?

Vierailija
15.01.2007 |

Mielestäni se on väärin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään toivomuksia sukupuolen suhteen oteta vastaan. tietääkö kukaan varmasti ?

Vierailija
2/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön toivominen on mahdollista. En minä osaa sanoa mikä on sallittu syy adoptoida ja mikä ei, kaikki syyt ovat kuitenkin itsekkäitä, tai ainakin pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen saisi itse valita paikanpäällä esim jostain lastenkodista. Sellaisen lapsen, jonka kanssa viihtyy ja synkkaa. Esim olisi kaksi viikkoa aikaa tutustua lastenkodin lapsiin ja valinta olisi sitten.

Vierailija
4/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynätään vanhempia. Kyllä saisi minusta valita ihan tarkkaan lapsen.

Vierailija
5/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan haetaan lapselle sopivia vanhempia, eikä vanhemmille sopivaa lasta... Hä?

Vierailija
6/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsen saisi itse valita paikanpäällä esim jostain lastenkodista. Sellaisen lapsen, jonka kanssa viihtyy ja synkkaa. Esim olisi kaksi viikkoa aikaa tutustua lastenkodin lapsiin ja valinta olisi sitten.

Ei adoptiolapsen(kaan) tarvitse ansaita vanhempiaan!

Vierailija
7/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiossa kuitenkin ainakin periaatteessa on mahdollista vaikuttaa tulevan adoptoitavan lapsen sukupuoleen, joten siinä mielessä mikäs ettei...

Varsinkin tytöt, jotka ovat epäsuosittuja Kiinassa, saisivat Suomesta ihanan kodin, koska meidän kulttuurissa taas pieniä tyttöjä ihannoidaan. =)

Vierailija
8/8 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tulee tyttöjä pääsääntöisesti, Thaimaasta taas taitaa tulla poikia. Usein kuitenkin sitoutuu ottamaan sen minkä saa.

Nyt tänä vuonna on kyllä tullut Kiinasta sellaiset säädökset, että aika monelta saattaa nousta tie adoptiossa pystyyn. Perinteisten terveyden yms. lisäksi kun on alettu vaatia mm. sitä ettei ole reilusti ylipainoinen, perheen tulot pitää olla tietyn verran ja että perheellä pitää olla jonkin verran netto-omaisuutta. Aika rankat on kriteerit, toisaalta hieno juttu, kun Kiinassa ei enää niin paljon lapsia tule adoptioon ja kotimaan adoptiotkin vetävät.

Minä mietin asiaa myös siltä kannalta, että onko esimerkiksi kiinalaista alkuperää olevan tytön vai pojan helpompi sopeutua suomalaiseen kulttuuriin. Kummalla on paremmat mahdollisuudet esimerkiksi löytää aikanaan parisuhde ja perhe tulevaisuudessa. Siinä on itsekkyys minusta kaukana, tiettyä realismia maailmasta täytyy olla myös. Ja tietty itsekkyys on aina adoptioprosessissa välttämättömyys, sillä jos adoptio tehdään sen vuoksi, että tehdään jollekin palvelus, niin adoptoituhan jäisi koko loppuelämäkseen kiitollisuudenvelkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi