Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellinen matkustelusta

Vierailija
25.02.2024 |

Harmittaa kun kaikki lomailee ulkomailla, eikä itsellä ole mitään mahdollisuutta enää sellaiseen. Minut irtisanottiin tuta syistä hyvästä työpaikasta. Silloin oli mahdollisuus käydä ulkomailla kerran vuodessa ja nautin matkojen suunnittelusta ja siitä että oli aina joku juttu jota odottaa.

Työttömänä ei tietenkään ollut rahaa matkustaa ja koronakin tuli siihen esteeksi. Mutta nyt entiset työkaverit ja sukulaiset ja kaikki matkustaa taas hiihtolomalla kuka minnekkin. Itse olen surkealla palkalla osa-aikatyössä, eikä lomia ole kertynyt. Ja palkka on niin surkea ettei todellakaan mitään jää säästöön. Tätäkö tämä loppuelämä on, samaa kituuttamista ilman minkäänlaista irtiottoa arjesta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut varaa matkustaa ikävuosinani 0-40 ja nyt sen jälkeen otan reissut kaikin rinnoin takaisin! Vuoden sisään olen päässyt neljästi ulkomaille, kesällä taas tulossa seuraava reissu ja sitten vuoden päästä kevättalvella pitkä matka.

Vierailija
2/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Ei ole vuosiin ollut varaa mihinkään. Lainaan kirjastosta matkakirjoja ja teen etnisiä ruokia kotona helpottaakseni tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tilanteesi kohenee. Tiedäthän, että esim. Wizzairilla pääsee halvimmillaan parilla kympillä Puolaan Gdanskiin Turusta? Pystyisitkö säästämään tuollaiseen edulliseen lomaan joskus? Sekin olisi vaihtelua arkeen. Matkustaa voi yllättävän edullisestikin. Kaikkea hyvää. 

Vierailija
4/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita asioita, joista tykkäät/ nautit?

Kannattaa panostaa niihin.

Vierailija
5/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄÄ EN JAKSA TÄTÄ KÖYHIEN ULLINAA!!!!!!

EIKÖ VOISI OLLA JOKU LAKI MIKÄ KIELTÄISI KUOLEMAN UHALLA TÄMMÖISET RAHAPULAVALITUS ALOITUKSET?

Vierailija
6/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustat koska muutkin tekee niin? Ootko ikinä ajatellut mitä sinä haluat tehdä?

Vierailija
7/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei ole terveys kestänyt matkustelua moneen vuoteen. Välillä hämmästyttää, kun toiset lähtevät matkoille tuosta vain.

Onneksi on mukava koti, jossa viihdyn, niin ei niin haittaa.

Vierailija
8/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIKÖ VOISI OLLA JOKU LAKI MIKÄ KIELTÄISI KUOLEMAN UHALLA TÄMMÖISET RAHAPULAVALITUS ALOITUKSET?

Hengitä syvään. Sitten suljet välilehden.

Vierailija
9/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa laki, joka passittaisi idiootit             omalle planeetalleen🙄

Vierailija
10/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelläkin rahalla pääsee reissuun kun vaan suunnittelee ja hankkii halvat liput ja majoituksen.

Ja on valmis useaan koneenvaihtoon.

Eräs pienipalkkainen sukulainen on aina reissussa -on mestari löytämään ne halvista halvimmat tarjoukset.

Vierailija
11/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas arvostan enempi tällaista suoraa tekstiä siitä, että harmittaa, kuin sellaista, jossa harmitus puretaan haukkumalla muiden tekemiä matkoja jne.

Vierailija
12/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri liput Madeiralle. Maksan tuon toisen, kun ei sillä ole rahaa, mutta tarjoaa muuten hyvää seuraa. Etsi sinäkin varakakkaampi daddy.

Vierailija
13/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en ymmärrä jatkuvaa matkustamista. Nuorempana matkustin jonkin verran, joten vierasta se ei ole. En tiedä, jotenkin viehätys on siitä kadonnut. Ensin tuntikausien matkustaminen, ja sama kotiin tullessa. Olo on enemmän ryytynyt kuin levännyt.

Viihdyn nykyään tosi hyvin kotona ja Suomessa. Jos matkustan, matkustan kotimaassa. Minulla on kiva koti ja ympäristö, josta nautin. Ei ole tarvetta lähteä täältä koko ajan pois ja se tuntuu joitakin ihmetyttävän.

Vierailija
14/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Fugessa. Ihan vi.... hirvee paikka. Asunnot on per...... ja kaikki muukin per......   . Ainut mikä on hyvää on aurinko ja meri. Vaihdetaan paikkaa, tule tänne kuukauden lomalle ja minä tulen sinun kotiisi kuukaudeksi. Suomessa kaikki on niin hyvin että et uskokaan.

Vierailija
15/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan matkustelin, nyt ei oo enää varaa. Mutta ei haittaa, kaikki on niin muuttunut, penkit pienentyny, tavaroitten kilorajat pienentyny, koneessa ei saa ilmasiks ruokaa jne jne. Nyt on mukavampi kotona, nam.

Vierailija
16/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vuosittain Japanissa lomamatkalla. Nyt lähden syksyllä Okinawaan. Koronavuodet oli ihan karseita, kun sain tämän nykyisen työpaikkani toimistosta, mutta Japaniin ei päässyt, kun rajat oli kiinni. Ennen koronavuosia vanhemmat maksoi matkustelun. Jos nyt menisi rajat kiinni eikä pääsisi Japaniin, niin tulisin hulluksi. En voi ymmärtää nuoria naisia, jotka ei matkustele ja vain istuu sisällä. M25

Vierailija
17/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en ymmärrä jatkuvaa matkustamista. Nuorempana matkustin jonkin verran, joten vierasta se ei ole. En tiedä, jotenkin viehätys on siitä kadonnut. Ensin tuntikausien matkustaminen, ja sama kotiin tullessa. Olo on enemmän ryytynyt kuin levännyt.

Viihdyn nykyään tosi hyvin kotona ja Suomessa. Jos matkustan, matkustan kotimaassa. Minulla on kiva koti ja ympäristö, josta nautin. Ei ole tarvetta lähteä täältä koko ajan pois ja se tuntuu joitakin ihmetyttävän.

Mukavuuden halua ja ehkä myös ilmastoasioiden vaikutus ? Itsekään en näe sellaista parin yön lentomatkustelua järkevänä, mutta ymmärrän kyllä, että ihmiset haluavat oppia ja kokea asioita muustakin kuin Suomesta  

Vierailija
18/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voe voe olen matkustellut aika paljon ja se on paljon. Siis onnelisimmat matkustajat löytyvät rämästä pakettiautosta tai ihan pyörän päältä siis polkupyörän. Miksi siis siksi että ei ole kiire

Vierailija
19/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn vuosittain Japanissa lomamatkalla. Nyt lähden syksyllä Okinawaan. Koronavuodet oli ihan karseita, kun sain tämän nykyisen työpaikkani toimistosta, mutta Japaniin ei päässyt, kun rajat oli kiinni. Ennen koronavuosia vanhemmat maksoi matkustelun. Jos nyt menisi rajat kiinni eikä pääsisi Japaniin, niin tulisin hulluksi. En voi ymmärtää nuoria naisia, jotka ei matkustele ja vain istuu sisällä. M25

Tapa itsesi!

Vierailija
20/26 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli matkusteltua aika vähällä rahalla ja enimmäkseen liftaten paljonkin. Muutaman kerran olen käynyt  välimeren kohteissa ja ne eivät ole enää kovin kiinnostavia. Kerran kun käy, niin ihan samanlainen turistimeininki on joka kerran ihan maasta riippumatta.  Nyt on räjähtänyt käsiin myös rikollisuus ja joku kertoi, että ei oikein saa rannallakaan olla rauhassa, niin paljon on puoliväkisin rannenauhojen myyjiä.

Ja nykyisin varsinkin monissa maissa ei turisteista pidetä vaan heitä  pidetään syyllisinä esim. merien likaantumiseen ja  hintojen kallistumiseen. Jotkuthantoki  tekevät matkalla muutakin, kuin makaavat ihosyöpää hankkien auringossa ja yöllä ryypäten.

En enää lähtisi. vaikka olisi varaakin.