Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä kirjahyllyssä mm. Ulysses, Gravity's rainbow, Infinite Jest, nainen miten vaikuttunut olet?

Vierailija
25.02.2024 |

Ja kaikki nuo vielä luettuna. Kerro tuntemuksistasi tähän.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoja lukeva mies on jotenkin gay." Tämä siis kuultu jossain muodossa useammalta naiselta. Kannattaa mieluummin moottoripyöräillä.

Vierailija
42/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, samat ihmiset eivät kylläkään fanita Nolania ja Pynchonia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiliskiven fanittajat eivät edes itse osaa tiivistää ja rönsyilevät ja pitävät kaikkea sanomaansa kultahippuina. 

Vierailija
44/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta syy fanitukseen on sama. 

Vierailija
45/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä siellä hyllyssä on. Osaatko analysoida lukemaasi ja keskustella siitä?

Onko nuo ainoat lukemasi kirjart? Yleensä mä luen ainakin yhden uuden kirjan per viikko. Pysytkö tahdissa? Ei noista kolmesta kirjasta pitkäksi aikaa juttua riitä.

Vierailija
46/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos taustalla soi Bachin Kunst der Fuge?

Kokemusteni mukaan kirjabrassailijoiden musiikkimaku on aivan kauhea. Jotain Cocteau Twinsiä ja Mahleria🤦🏻

Vierailija
47/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä Helmet-haastelukijoita, jotka lukevat vain saadakseen sosiaalista arvostusta?

Vierailija
48/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä siellä hyllyssä on. Osaatko analysoida lukemaasi ja keskustella siitä?

Onko nuo ainoat lukemasi kirjart? Yleensä mä luen ainakin yhden uuden kirjan per viikko. Pysytkö tahdissa? Ei noista kolmesta kirjasta pitkäksi aikaa juttua riitä.

En keskustelu ihmisten kanssa jotka lukevat nuorten naisten autofiktiopaskaa. 

Vierailija
49/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sanonut fanittamisesta mitään. 

Itsellänikin oli kirjahyllyssä paljon kirjoja, joista en varsinaisesti pitänyt. Sitten siivosin sen, melkein puolet meni roskiin. Nyt mahtuu taas lisää kirjallisuutta, jota ostan usein summamutikassa kokeillakseni jotakin uutta. Kaikilla ulkomaanmatkoillani luuhaan divareissa ja mielestäni kirjahyllyni kertoo minusta todella paljon. Ymmärrän kuitenkin, että siellä voi olla niitä teoksia, joita ei vielä edes ole ehtinyt lukea, joten kaikki ei ole oman maun mukaista kamaa.

Vierailija
50/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keski-ikäisten miesten sperman ja viinanhajuinen maailmantuska on jees?

Vierailija
51/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein jaksa autofiktioita, en miesten enkä naisten, vaikka olenkin niitä välillä lueskellut.

Vierailija
52/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jopa sekin on korkeatasoisempaa kuin pillunhajuiset uupumis-uhriutumis-lesbokokeilu-voimaantumiskirjat. 

Vierailija
53/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirjoja lukeva mies on jotenkin gay." Tämä siis kuultu jossain muodossa useammalta naiselta. Kannattaa mieluummin moottoripyöräillä.

Juntteja on aika paljon naisissa.

Vierailija
54/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jopa sekin on korkeatasoisempaa kuin pillunhajuiset uupumis-uhriutumis-lesbokokeilu-voimaantumiskirjat. 

Ei saa unohtaa äitini-oli-narsisti-kirjoja. 

Vierailija
55/55 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 Shades of Gray olisi vaikuttavampi.

Näin itsekin arvelin, että tuollainen jännempi kirjallisuus tekee vaikutuksen naisiin. Siksi tätä kysyin.

- AP

Se oli vitsi. Itse luen alkuperäiskielellä englanniksi mm. Brontën sisarusten, Jane Austenin ja Charles Dickensin klassikkokirjallisuutta. Mutta myös nykyajan dekkareita ja sekä vanhoja että uusia elämänkertoja. Myös minun pitäisi tosin vähän laajentaa repertuaaria. Nuorempana kävin kauhun ja fantasian genreä aika tiuhaan läpi. Mitähän uutta sitä keksisi?

Japanilainen kirjallisuus? Murakamilta ainakin löytyy mielenkiintoista kirjallisuutta.

Junichiro Tanizakin Makiokan sisarukset on iso suosikkini, olen lukenut muutamaan kertaan. Pitäisi kyllä lukea enemmän japanilaista kirjallisuutta. Adlibris-nettikaupassa huomasin suosituksissa Hanya Yanagiharan Pieni elämä. Pitäisi varmaan ostaa se.