Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ampu anopilla yli, en tiedä enää miten suhtautua häneen=((

Vierailija
15.01.2007 |

Asumme appivanhempien kanssa samassa kaupungissa. Appi on jo kokonaan eläkkeellä, anoppi osa-aikaisella tyyliin viikko töissä - viikko kotona. Yleensä aika lomaviikkoa edeltävänä viikonloppuna kysyy onko mulla jotain menoja, että katsovat mielellään lapsia. Harvoin on, mutta noin joka toinen lomaviikko ovat olleet tässä meillä lasten kanssa kun olen ollut hoitamassa asioita. Myös sanoo aina, että sovi omat menosi hänen lomaviikolleen, etti tarvii lapsia raahata mukana. Lapset ovat 1+, kaksoset 3+ sekä ekaluokkalainen joka palaa koulusta aina kello 13. Olen siis kotiäiti.

Nyt kuitenkin olen aktiivisesti etsinyt töitä, anoppi ei jostain syystä ole ollut kovin innostunut asiasta. Sain juolun alla kutsun työhaastatteluun. Kutsu olisi ollut anopin työviikon perjantai. Soitin siltä istumalta anopille ja kysyin, josko hän pitää lapsia lomaviikkonsa maanantai (neljän viikon päästä) ja että olen menossa työhaastatteluun. Tottakai, oli hänen vastauksensa ja sainkin sovittua työnantajan kanssa haastattelun muutoksesta. Varasin myös samalle eli tälle päivälle ajan juttelemaan perhepäivähoidosta vastaavan ihmisen kanssa aamupäivälle kello 11, haastattelu on 14:30.

Muutaman kerran anopin kanssa ollaan tästä asiasta puhuttu, sanoi jopa joulun jälkeen, että uuteen kalenteriin on merkattu lastenhoitoa tälle päivälle. Yleensä anoppi soittelee 1-2x päivässä, nyt soitti viimeksi perjantaiaamuna. Ihmettelin kun mitään ei kuulunut ja mies soitti eilen illalla anopille. Muitutti tästä päivästä ja anoppi sanoi:

" " Veikko" soittikin justiinsa äsken, että on liian huono keli lähteä Ideaparkiin.

(Veikko ja Hilkka ovat appivanhempien parhaat kaverit ja kahvittelevat ja shoppailevat yhdessä viikottain).

Mies ihmettelee, että ai Ideaparkiin, lapsia anopin piti hoitaa. No anoppi siinä selittelee, että kaveripariskuntansa kanssa olivat jo pitkään suunnitelleet lähtevänsä sinne, meiltä matkaa Ideaparkiin lähes 200km, mutta aina on ollut jotain estettä jommalla kummalla, että nyt oli ollut sopiva aika. Mies sanoi aika painavasti anopille, että mulla on tärkeetä menoa eikä niitä voi perua. Anoppi hiukan suutahtaneenakin sanoo, että eivät he menekkään sinne, kun on huono keli.

Kas... tänä aamuna anoppi soittaa puoli kymmeneltä, ovat jo menossa puolessa matkaa Ideaparkiin kuitenkin, keli onkin loistava... Olin niin hölmistynyt etten osannut sanoa mitään. Soitin omille vanhemmilleni, isälläni sattui olemaan vapaapäivä, lähti ajamaan nyt tänne 100km:n päästä että pääsen haastatteluun. Toisen tapaamisen jouduin perumaan=(

Hohhioh, meni kyllä luottamus totaalisesti!!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ap:n anoppi?

Kyllähän nyt 1+ voi hoitoon viedä! Eikä opettajan tuloilla noin isoa perhettä elätetä, vaan tarvitaan kahdet tulot. Kotihoidontuki on syvältä...

T: Opettajan äippälomalla oleva ope-vaimo

Vierailija
2/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isäsi tulee ja pääset haastatteluun. Yritä unohtaa anoppisi hetkeksi ja tsemppaa työhaastatteluun. Hyvin se menee!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilumminkin ilmaista. On hienoa että teillä on ollut apua isovanhemmista, meillä ei sitä iloa ole ollut, mutta täytyy toiseen voida luottaa. Toivottavasti saatte asian sovittua.

Vierailija
4/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävän keinon keksi mielipiteensä ilmaisemiseen. Tai eihän tuo pelkkää ilmaisua ole vaan ihan selkeää pompottamista ja hallitsemista.

Otahan nyt hiukan etäisyyttä anoppiin, odota että anoppi itse ottaa seuraavan kerran yhteyttä. Samoin älä toistaiseksi ota vastaan anopin lastenhoitoapua. Siten ehkä parhaiten viestität anopille, että ylitti rajat ja rajusti. Nimittäin jos ihminen noin räikeästi yrittää pompottaa ja häiritä (ei voi laittaa edes unohduksen piikkiin koska miehesi soitti ja puhui asiasta) niin tuskin suoralla puheella on kauheasti vaikutusta.

Vierailija
5/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella piilo-agressiivista käytöstä tollanen oharien teko. Lapsellista.

Vierailija
6/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki lapsille tarhapaikka. JO NYT, niin voit viedä heidät sinne työhaastattelujen ajaksi ja parina pivänä viikossa voivat totutellakin siihen, niin ettei muutos ole yhtä iso sitten kun oikeasti menet töihin.

Vierailija
7/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomassa Veikolle että " ei se meijän Minna oikeasti mihenkään töihin lähde, kunhan vaan haaveilee" . Veikko lisäksi sanonut että " pitäähän sulla omat menot olla eikä muitten aikataulujen mukaan mennä. Sama kai se on minä päivänä sinä niitten lapsia katot" . Anoppi sitten ajatellut että näin on.

Todella itsekäs anoppi. Toivon mukaan saatte selvitettyä kun pöly laskeutunut. Nyt tärkeintä kuitenkin ajatella haastattelua ja keskittyä siihen. Anoppi sitten myöhemmin.

Vierailija
8/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hanki lapsille tarhapaikka. JO NYT, niin voit viedä heidät sinne työhaastattelujen ajaksi ja parina pivänä viikossa voivat totutellakin siihen, niin ettei muutos ole yhtä iso sitten kun oikeasti menet töihin.

Mitäs tekemistä tuolla on sen kanssa, että anoppi LUPASI ottaa lapset ja sitten teki oharit tärkeällä hetkellä. Lapsellinen akka, kun tuolla tavalla mielipiteensä ilmaisee (ja vielä asiaan, joka ei hänelle kuulu mitenkään). Aikuinen sanoisi suoraan, jos jotain sanottavaa on tai pitäisi mölyt mahassaan.

Sinänsä ajatus osapäiväisestä hoidosta ei ole tyhmä. Saisit aikaa hakea töitä ja lapset saisivat pehmeän laskun hoitoarkeen.

Vierailija
9/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itse tekisin niin, että hakisi yhteishaussa tarhapaikkaa syksyksi. haku niihin on keväällä. näin saisit lapset samaan tarhaan. olisin siis vielä heinäkuuhun asti kotona. toki kannattaa otaa nyt työpaikka jos sen saat. on sulla hyvä isä, kun tuli lapsiasi hoitamaan. tarhaan voit ottaa lapset mukaan. katsovat kyllä pyydettäessä lapsiesi perään, että saat itse keskustella rauhassa.

Vierailija
10/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin toooosi pitkään vihainen, enkä todellakaan veisi sinne lapsia hoitoon. Hanki se osa-aikahoitopaikka työnhakua ja omaa jaksamistasi varten. Sullahan on kädet täynnä työtä koko ajan. Jos et saa työpaikkaa, tarvitset lapsille hoitoapua säännöllisesti muutenkin. Jo ihan oman jaksamisesi takia.

T:myös kaksosten äiti, jolla ei tosin ole muita lapsia

Vierailija
11/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En illalla enää päässyt vastaamaan kuten huomasitte...

Anoppi ei soittanut takaisin, mies soitti kahdeksan jälkeen. Anopilla oli ollut oikeen kiva päivä...=/

Mies kysyi miksi ei tullutkaan hoitamaan lapsia. Ensin ei oikeen osannut sanoa mitään, itkikin, kun mies hiukan kovisteli. Appikin puhelimessa oli ja lopulta selvisi, että ei vaan ollut osannut niille kavereilleen sanoa sitä eitä. Olivat kuulemma todella sopineet menosta sinne Ideaparkiin jo kauan sitten mutta päivämäärä jätetty avoimeksi. Kuitenkin perjantaina olivat kaverit alustavasti ehdotelleet maanantaita ellei keli ole huono ja anoppi oli siihen ylimalkaan sanonut että katotaan nyt. Kaverit olivat sen ottaneet lupauksena ja olivat sitten vaan olleet niin innostuneita lähdöstä ettei anoppi ollut hennonnut sanoa eitä.

Oli kuvitellut että otan lapset mukaan haastatteluun kun hän ei ollut hoitoapuna.

Aika fiasko oli eilinen päivä kaikessa kamaluudessaan, mun kanssani anoppi ei vielä ole puhunut enkä vieläkään oikeen tiedä mitä hänen suhteensa osaan ajatella...

Ap

Vierailija
12/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on kyllä toiminut väärin, mutta jos kyse on vain hänen avuttomuudestaan eikä ilkeydestä, eikö se vähän lohduta. Toivottavasti teillä ei mene välit pilalle tämän takia. Onko anoppisi ollut työelämässä, ehkä hän ei vain oikeasti ymmärrä?

Vierailija
13/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei menisi säälipisteitä liiaksi anopille...

Vierailija
14/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähänkö repisin hiuksia päästäni tuollaisessa tilanteessa... Mites miehesi suhtautui tähän kaikkeen? En kyllä olisi missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa piiiitkäään aikaan!!!!

Vierailija
15/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kannattaa kyllä puhua ihan suoraan, että mikä ihme meni päässä pieleen anopilla.

Hän ilmeisesti muuten on teille paljon avuksi ja hyvissä väleissä - ton takia ei kannata sitä sotkea, mutta puhua avoimesti missä mennään. Onhan monilla tuon ajan ihmisillä vankka uskomus, että miehen tulot riittää ja naisen ei tarvitse mennä töihin, vaan hoitaa lapsia ja kotia. Eikä siinä ajatella mitään pahaa, mutta tasan omasta näkökulmasta.

Vierailija
17/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et pyydä anoppia katsomaan lapsia. Kyllä ne asiat hoituu jotenkin lasten kanssakin ja sen jälkeen kun miehesi on tullut töistä. (Meillä 3 lasta, eikä lastenhoitoapua.)

Saapahan anoppi rauhassa ihmetellä miksei enää oskaan tarvi lasten kanssa olla.

Ihmeellinen temppu.

Vierailija
18/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaan, anopit voi joskus olla tooooosi perseestä!

Vierailija
19/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta inhottava temppu.

Vierailija
20/34 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kovasti lähettää voimia, siellä just hikoilet.

Kerropa sitten miten meni, kun pääset kotiin.

Ja anopille peräpukamia ja ilmavaivoja automatkalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi