Olen hyvilläni että muutin pois kaupungista maaseudun rauhaan
Nyt mietin kaikkea turhaa kakofoniaa ja kalapaliikkia, ja kakotuttaa. Haluan olla loppuikäni osa luontoa ja elää kuin pellossa ilman virityksiä tai pyörityksiä.
Pitäkää kaupunkinne. Maalaisuudessa on järkeä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ampuisin itseni mieluummin kuin muuttaisin kaupungista maalaispersereikään.
Itsehän päätin, että jos tulisi sota mieluummin kuolisin kaupungissa kuin eläisin sodan ajan täällä maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampuisin itseni mieluummin kuin muuttaisin kaupungista maalaispersereikään.
Itsehän päätin, että jos tulisi sota mieluummin kuolisin kaupungissa kuin eläisin sodan ajan täällä maalla.
Miksi? Siis haluaisit mieluummin kuolla kuin elää 🤔
Toivottavasti polttoaineisiin tule 100 % korotus ja sähköautoille määrätään käyttömaksu. Myös savuvero puu-uunille ja saunoille.
Ei täällä kaupungin laidalla kyllä mitenkään epärauhallista ole. Minusta mukavaa on se, kun voi tilata ruokatarvikkeet ja ei tarvitse huolia lumitöistä tai putkien jäätymisestä.
Olishan tuo mukavaa, jos olisi rahaa tarpeeksi asti.
Maalla on parempi.
Jätin stadin saasteet, melut ja rosvot taakseni ja ostin talon pikkukunnasta.
Ei ole ollut sekuntiakaan ikävä levotonta, rikollista helsinkiä.
Muualla elämänlaatu vaan on korkeampi, mutta talohinnat matalammat 😎
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti polttoaineisiin tule 100 % korotus ja sähköautoille määrätään käyttömaksu. Myös savuvero puu-uunille ja saunoille.
Haluat siis kuitenkin maalaiset kaupunkiin naapureiksi.
Vierailija kirjoitti:
Odotan vaan että lumi sulaa ja pääsee puutarha hommiin.
Sama, t.kaupunkilainen omalla puutarhalla
Pitää miettiä aina plussat ja miinukset asioissa. Metelistä tuskin monikaan tykkää. Tai siitä kun asumisesta saa maksaa aika paljon enemmän. Eikä saa välttämättä vastinetta rahoille.
Lisäksi jos ei ole ongelmia niin niitä siellä kehittyy ja kehitetään lisää.
Köyhyys, toimettomuus ja paineistus luo paljon huonovointisuutta.
Asiat on hyvä itse kokea, ja ymmärtää mikä antaa enemmän kuin ottaa.
Viimeiset viisi vuotta on olleet suht raastavia, ja se ilo siinä oli, että (takaisin) löysin itseni. Sen ihmisen joka olin lapsena. Varpaat hiekassa. Nukkumassa penkkiarkussa silkkitäkin alla. Huutamassa väkeä kahville, heinäpellolta.
Toivottavasti löydän sellaisia asioita elämään jotka resonoi enemmän mulle.
Toivottavasti riittää uskallus uusiin seikkailuihin.
Kaupungista maalle muuttaneena huomaa, että kunnat on erilaisia ja se on hieno asia. Olen kuitenkin elämän aikana asunut eri kaupungeissa ja kunnissa. Hyvä vaan, että on valinnan varaa. Joissakin paikoissa on enemmän positiivisuutta, joissakin negatiivisuutta ja asenteet/suhtautuminen samoihin ilmiöihin ja asioihin voi vaihdella paikallisesti. Ihmiset tekee yhdessä sen kaupungin tai maalaiskunnan ilmapiirin. Taustalla vaikuttaa se paikallinen politiikkakin, mitä arvostetaan ja mitä ei arvosteta.