Tahattomasti lapsettomien ajatuksia kaivataan
Lapsettomien yhdistys Simpukka ry kerää kirjoituksia tahattoman lapsettomuuden kokemuksesta Suomessa. Kirjoitusten avulla edistetään lapsettomuustietoisuutta ja tahattomasti lapsettomien hyvinvointia Suomessa.
Kommentit (7)
Täällä on vain vapaaehtoisesti lapsettomia, siksi palstan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako valittaa. Elämä ilman lapsia on helpompaa ja ihmisillä on oikeitakin ongelmia.
Mutta kun minäminäminäminä ja mun halut.
Vierailija kirjoitti:
Moni tahattomasti lapseton kertoo itsestään vapaaehtoisesti lapsettomana, koska asia on liian kipeä käsiteltäväksi. Eräänlainen defenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tahattomasti lapseton kertoo itsestään vapaaehtoisesti lapsettomana, koska asia on liian kipeä käsiteltäväksi. Eräänlainen defenssi.
Ei todellakaan kerro. Olen pysyvästi ja tahattomasti lapseton eikä tulisi mieleenkään esittää mitään muuta. Joskus työyhteisössä velat, jotka eivät minua tunne, ovat yrittäneet vähän bondata kun eivät ymmärrä, että lapsettomuudelle on muitakin syitä kuin omat haluamiset. En ole jokaiselle ääliölle alkanut taustojani vuodattaa, että väärinkäsityksiä varmaan esiintyy. Veloja on huomattavasti vähemmän kuin tahattomasti lapsettomia, mutta silti heistä puhutaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako valittaa. Elämä ilman lapsia on helpompaa ja ihmisillä on oikeitakin ongelmia.
Tänään juuri mietin, että onneksi minulla on nuo rakkaat lapseni, kun kaikki muu elämässä on vehkeestä. Olen niin onnellinen, että lapsia sain.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minäminäminäminä ja mun halut.
Ei se vauvakuume ja lisääntymispakkomielle ole yhtään vähemmän minäminäminä.
Omas tarvetta siinä tyydytetään.