Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastan skitsofreniaa ja haluan lapsia

Vierailija
24.02.2024 |

Oma sairauteni on hyvällä pohjalla; otan lääkkeeni ja olen sairaudentuntoinen. En ole ollut sairaalassa 4 vuoteen. Suoritan tällähetkellä kesken jääneitä lukio-opintojani aikuislukiossa ja olisi tarkoitus lähtä opiskelemaan lukion jälkeen sairaanhoitajaksi.

Tulevaisuudelta haluaisin työn lisäksi kumppanin ja perheen. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. 

Vierailija
2/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet vaikuttavat lapseen raskausaikana. En muutenkaan haluaisi tuollaisia geenejä levitettävän eteenpäin

Vierailija
4/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaita geenejä levitykseen.

Vierailija
5/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että hoidat itseäsi, voit hyvin ja haaveilet. Hyvä muistaa että raskausajan ja etenkin synnytyksen jälkeinen hormonimuutosten sarja on mielelle riskialtista aikaa, silloin on ilman aiempaa historiaakin suuri riski sairastua masennukseen ja psykoosiin.

Lääkkeiden vaikutus lapseen ja perinnöllisyysasiat myös huomioitava. Riskaabeli haave mutta voihan tuo mennä hyvinkin ammattilaisten tuella.

Vierailija
6/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka vauvaa hoitaessa väsymys laukaisee harhat? 

Vierailija
7/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan harhani ja varomerkkini. Minulla on myös hyvä tukiverkko

Ap

Vierailija
8/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvillä siitä, onko sairaanhoitajaopintoihin joitain terveysvaatimuksia?

Oletan, että olet nainen ja toivot biologisia lapsia. Siinä tapauksessa raskauden on hyvä olla suunniteltu ja lääkitysasioiden osalta etukäteen mietitty. 

Hyvää jatkoa ja onnea toiveillesi!

Vierailija
9/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan harhani ja varomerkkini. Minulla on myös hyvä tukiverkko

Ap

Älä silti jaa sairauttasi geenien myötä. Itselläni on vain huono selkä ja elämän pilanneet kivuliaat menkat, mutta en halua periyttää näitäkään. Paras äiti jättää lapset tekemättä, mikäli on tiedossa kivuliaita ja tai vaikeita sairauksia.

Vierailija
10/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki. Sairaus kuormittaa ihan heevetisti lähiomaisia eikä ne lääkkeet ole riskittömiä sikiötä ajatellen. Terkuin lähiipiirissä yksi sitosfreniaa sairastava. hanki mieluummin   mies, jolla on jo omia lapsia, niin voit olla bonusäitinä heille.

Vierailija
11/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs. Ajattelet vain itseäsi ja mitä itse haluat. Viis siitä, että lapsesta tulee mahdollisesti myös sairas. 

Vierailija
12/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehet voivat sairastua. Uskon kuitenkin että onnistuu. Jos tulee vaikeuksia, niin niistäkin selvitään.

Nauti haaveista. Niissä on voimaa.

Vierailija
13/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!!!

Kun sain tietää sairastavani kaksisuuntaista, päätin sillä hetkellä: Ei koskaan lapsia!

Täysin moraalitonta tehdä lapsi, jos on vaikeasti psyykkisesti sairas. Et voi tietää, että missä kunnossa olet 10v päästä.

Vierailija
14/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama juttu, on skitsoaffektiivinen häiriö ja toivoisin että saisin lapsen. Mutta en tiedä onko se toive realistinen kun olen jo 45-vuotias ja sairauden takia jaksaminen on aika huonoa. Mietityttää myös se että sairastuisiko lapseni samalla tavalla kuin minä. En oikeastaan tiedä haluanko sittenkään lapsia. 

Vierailija
15/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko yhdistettynä aloitukseen vaikuttaa provolta. Jokainen jolla alttius mistä syystä tahansa perinnöllisiin sairauksiin miettii privana mitä tehä.

Vierailija
16/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa tämä mutta sairaanhoitajaksi et välttämättä pääse opiskelemaan. Minä yritin aikoinaan lähihoitajakouluun ja pääsy taisi tyssätä siihen että kerroin sairastaneeni joskus masennusta.

Vierailija
17/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Sairaudentunnottomuus voi iskeä koska vain ja sairaus aaltoilee. Oma äitini sairastaa skitsofreniaa ja se on jättänyt jäljet minuun, ja psykoosissa oleva voi tehdä omaisen elämästä TODELLA raskasta.

En itsekään aio laittaa pahaa kiertämään ja jatkaa äitini geenejä, vaikka minulla on vain masennus.

Oma elämäsi pysyy myös tasaisena ja laadultaan hyvänä kun et hanki lapsia.

Vierailija
18/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi sinulta kukaan kieltää ja se on hyvä niin. Joskus on pakkosteriloitu ihmisiä melko julmin perustein, mm. mielen sairauksien perusteella. 

Kun kerran on hyvät turvaverkot niin anna palaa. Pidä hoitokontakti kuitenkin hommassa likellä ja ajan tasalla. Toivon sinulle vanhemmuuden onnea ja hyvää terveyttä!

Vierailija
19/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkiset taipumukset ja heikkoudet välittyvät eteenpäin suvuissa, aivan kuten mikä tahansa ominaisuus. Tiedostan oman sukuni selkeästi periytyvät psyykkiset taipumukset. 

Sama periaate ihmisellä kuin eläimilläkin ja jalostetuilla on tietyt rotu/sukulinjataipumukset.

Jos minulla olisi haitallinen sairaus joka kaiken lisäksi vaikuttaisi lähimmäisiini välittömästi, todennäköisesti tai potentiaalisesti suuresti, en lisääntyisi, se olisi vastuutonta.

Jokainen tekee omat valintansa, mutta kuka kantaa taakat huonoista valinnoista kun ainakaan ei voi toisen taakkaa kantaa vaikka sen olisikin hänelle antanut?

Vierailija
20/43 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen sanoi että ihminen voi olla vaikka kuinka "heihei" ja että mikä vaan psykoosi tai skitsofrenia on parempi kuin joku vinoutunut persoonallisuus.

Jos et ole siis pedofiilirotta, huumeongelmainen tai häirikkö, suosittelen lämpimästi vauvaa. 

Jo se että on hyvä työ josta nauttii ja kunnollinen parisuhde, on hyvä juttu.

Ota lepoa ja anna asioitten tapahtua... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi