Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekeskeinen ystävä?

Vierailija
24.02.2024 |

Mulla on muutama hyvä ystävä jo lapsuus/ nuoruusvuosilta saakka. Paljon on yhdessä koettu ja tuettu toisiamme.

Nyt mua on alkanut häiritä erään kohdalla se, että kaikki pyörii hänen ympärillään. Jos hänellä on vaikeaa, kaikki tietää sen ja tukea pitää ja myötä elää. Tietysti, mutta osa on jotenkin tikusta asiaa ongelmia, tai sitten meillä on täysin eri määritelmä vaikeuksista. Huomaan toisinaan, että asia ei oikeasti ole niin ikävä, jos olisi mm. toiminut toisin, mutta sitä ei edes hyvänä ystävänä uskalla sanoa tai nousee myrsky.

Tuntuu hirveältä kirjoittaa tätä, mutta kun vika on aina kaikissa muissa, itse ei näe missään omassa toiminnassaan mitään parannettava. Lisäksi some on täynnä "syyllistämistä". Aforismeja tms. joissa määritellään millainen on hänelle hyvä ystävä. Eli toki tuntuu hiukan piikki lihassa kun en nyt ole omassa elämässä olevien asioiden takia jaksanut keskittyä hänen ongelmiinsa. Toisaalta hän itse ei esimerkiksi ole kertaakaan koko tänä vuonna kysynyt miten minä voin, kuten minä häneltä. Eli oman määritelmänsä mukaan hän ei ole minulle sellainen ystävä jota tarvitsen.

Onko teillä vastaavia draamakuningattaria elämässänne? Miten jaksatte? En haluaisi välejä kokonaan katkaista, mutta on kyllä saanut ottamaan etäisyyttä ja miettimään haluanko tällaista ystävyyttä. Hänellä on paljon ystäviä, joten mun poistuminen kuvioista ei varmaan paljon hetkauta, tuntuu silti ikävältä kun on niin pitkä historia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaa se ja välit poikki, ongelma ratkaistu. Ei se varmaan edes huomaa. 

Vierailija
2/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on itsekeskeisiä, olen huomannut tämän viimeisen vuoden aikana menetettyäni itselleni erittäin tärkeän ja läheisen perheenjäsenen.

Kolme ystävää,  joita luulin läheisiksi ja hyviksi ystäviksi, ovat vähentäneet yhteydenpitoa tai se on katkennut kokonaan. Ilmeisesti suruni ja vaikea elämäntilanne ovat heille liikaa, vaikka en ole heitä asialla kuormittanutkaan, sillä jokainen otti etäisyyttä jo heti, kun kerroin menetyksestäni.

Erityisesti kaksi heistä on sellaisia ystäviä, joita olen itse tukenut vuosien aikana paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on itsekeskeisiä, olen huomannut tämän viimeisen vuoden aikana menetettyäni itselleni erittäin tärkeän ja läheisen perheenjäsenen.

Kolme ystävää,  joita luulin läheisiksi ja hyviksi ystäviksi, ovat vähentäneet yhteydenpitoa tai se on katkennut kokonaan. Ilmeisesti suruni ja vaikea elämäntilanne ovat heille liikaa, vaikka en ole heitä asialla kuormittanutkaan, sillä jokainen otti etäisyyttä jo heti, kun kerroin menetyksestäni.

Erityisesti kaksi heistä on sellaisia ystäviä, joita olen itse tukenut vuosien aikana paljon. 

Otan osaa. Itsellä vastaava kokemus.

Tämä ketä aloitukseni koski, kertoi osanotot oman läheiseni menehdyttyä ja seuraavassa lauseessa olikin jo hänen perhehuolensa esillä. Minulle suuttui mykkäkouluun saakka kun en  tajunnut hänen ohimennen mainitsemaa tulevaa lääkärikäyntiä kommentoida ja huolestua, koska tilanne OLISI VOINUT olla vakava. Ilmoittaessaan ei antanut ymmärtää että olisi käynnistä mitenkään huolissaan, mun olisi se kuitenkin pitänyt ymmärtää.

Ehkä tässä onkin niin, että toinen meistä jatkaa ikään kuin teinikriiseilyä ja toinen on sen jo ohittanut. Tosin en koskaan ole osannut hakea huomiota omilla ongelmillani.

Ap

Vierailija
4/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla OLI tuollainen pitkäaikainen, lapsuudenkaverikin.

Viimeisenä vuotena ja varmaan jo vähän ennenkin, en enää muista, en jaksanut itse enää soitella sinne päin ollenkaan. Sitten kun hän soitteli, mun olisi ensinnäkin pitänyt olla 24/7 valmiustilassa vastaamaan puheluun. Ja ne puhelut koskivat häntä, hänen lapsiaan, hänen naapureitaan, hänen työkavereitaan, hänen sukulaisiaan, meidän yhteisten vanhojen koulukaverien haukkumista. 

Mulla oli itsellä vaikka mitä mielenkiintoista elämässä tapahtumassa mutta enpä saanut suunvuoroa kertoa noista mitään. Jäi sitten kokonaan häneltä tietämättä vaikkapa ulkomaanmatkani.

Oikeastaan sitten viimein tajusin että ei tota kiinnosta. Minä olen olemassa vain hänen roskasankonaan. Ehkä sekin oli huono juttu kun en ollut tuon reissuni takia hänen käytettävissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi