Kenen mielestä ranska on maailman kaunein kieli?
Minusta niin ihanan kuuloista, osaan vähän itsekin sitä.
Kommentit (25)
Ihan kamala kieli. Olen sitä pakosta opiskellut enkä koskaan ole oppinut tykkäämään.
On kaunista ja rumaa ranskaa. Pehmeästi äännetty ja varsinkin laulettu ranska hivelee korvia, mutta nopea arkipuhe on monesti rumaa pöpöröpötystä.
Kirjoitettuna kaunista ja arkaaista, kun latinan vaikutteet erottuvat. Suomennan ranskaa työkseni.
Minusta se on rumin kieli mitä olen kuulkut. Ihan kuin oksentaisivat puhuessaan. Hirveetä.
En pysty katsomaan mitään ranskankielisiä ohjelmia, sarjoja tai elokuvia, tulee niin kolkko olo heti, pakko kääntää kavavaa tai valita muuta katsottavaa. Onneksi Suomessa ei ranskankielisiä tuotoksia ei usein töllöstä tule.
On todella kaunis kieli. Itselleni on italia vielä kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on rumin kieli mitä olen kuulkut. Ihan kuin oksentaisivat puhuessaan. Hirveetä.
En pysty katsomaan mitään ranskankielisiä ohjelmia, sarjoja tai elokuvia, tulee niin kolkko olo heti, pakko kääntää kavavaa tai valita muuta katsottavaa. Onneksi Suomessa ei ranskankielisiä tuotoksia ei usein töllöstä tule.
Toinen on saksan kieli. Ei pysty katsomaan mitään ohjelmia, jossa puhutaan saksaa. Kuulostaa niin hirveeltä.
Ranskanopettaja muisti aina sanoa, että ranska on maailman tarkin kieli, ja siksi paras sopimuskieli. Kuulemma siksi EU-sopimusten alkuperäiskieli on ranska, muut käännöksiä siitä. En tiedä todenperää.
Oui mon cherie, kaunista on, 3v ranskan opiskelua päättyi yo-vuonna 1980💕. Vielä jotain muistan: Je ne regrette rien...
Kyllä suomi on kielistä kaunein. Ei pärjää ulkomaan mongerrukset kotimaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala kieli. Olen sitä pakosta opiskellut enkä koskaan ole oppinut tykkäämään.
Lisään vielä, että töiden takia jouduin opiskelemaan ranskan alkeet ja kyllä ne kielitunnit olivat yhtä tuskaa. Töissä kuitenkin käytettin täysin englantia, mutta myös ranskan alkeet vaadittiin.
On se kaunis ja historiallinen. Vaikea oppia oppitunneilla pänttäämällä. Itselleni toimii parhaiten lukeminen ja kuuntelu, kielioppi hahmottuu siinä rinnalla. Duolingosta saa hyvää sparrausta.
Naisten puhumana kiva kieli, miesten puhumana taas usein aika karsea ja jotenkin nasaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on saksan kieli. Ei pysty katsomaan mitään ohjelmia, jossa puhutaan saksaa. Kuulostaa niin hirveeltä.
Ei minusta, ranskaa inhoan ylikaiken mutta saksa kuulostaa ihan hyvältä. Johtuu varmaan siitä että lapsesta asti katellut Vanhaa Kettua ja muita saksalaissarjoja, on kasvanut sitä kuunnellen, kuten enkkuakin.
Maailman rumin on, ei kaunein.
Ihan kuin kurlaisivat jotain ulos, miltähän niiden kitalakikin näyttää.
Moi, je ne pense pas, qu'il est trés beau.
Kaikkine nasaaliäänteineen, räkimisärrineen ja muine sössötyksineen ranska on todella ruma kieli. Puhumattakaan totaalisen vammaisesta oikeinkirjoituksesta.
Todella ruma kieli.ei tee mieli mennä turistina Ranskaan kun joutuisi kuuntelemaan tuota kamalaa kieltä.
Italia yhtä kaunis ja jotenkin voimakkaampi, elävämpi.
Me suommalaiset olemme hövinneet paljon kun on näin vaikea erilainen kieli meillä.