Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon taloudellisesta turvattomuuden TUNTEESTA

Vierailija
24.02.2024 |

Olen 5-kymppinen nainen.

Olen vakityössä ja bruttoni on noin 55 000 vuodessa 

Olen vuosia sitten eronnut ja kasvattanut yksin 2 lasta vain minimielarit, lapsilisät tukena.

Minulla on velaton asunto ja autokin, jonka arvo on noin 30 000. No toki auton arvo vain laskee.

Sijoituksia, säästöjä noin 60 000.

Tavallaan asiat hyvin, eikös.

Kuluneen vuoden aikana olen joutunut tukemaan lapsiani suurilla summilla, useilla tuhansilla. Toinen sotki raha-asiansa ja tasapuolisuuden vuoksi annoin saman summan toisellekin joka on taloudessaan tarkka.

Tämä kai jätti sen turvattomuuden tunteen. Olen maailmassa ainoa joka voi nuoriani auttaa. Pohjaton kaivo en ole vaan autan että taloutensa sössinyt pääsee alkuun eikä mene miinukselle. Mutta oppiiko hoitamaan asiansa-sen näyttää aika.

En nyt siis oikein uskalla kuluttaa rahaa itseeni kun jäi tämä huoli tulevasta.

Säästäminen on nyt hidasta ja tulee tunne ettei puskuria ole tarpeeksi.

Mitä pelkään? Köyhyyttä ? En osaa sanoittaa.

Tavallaan tiedostan että tilanteeni on ihan hyvä taustat huomioiden. Mutta onko sittenkään. Monella toki on oikeasti paljon pahempaa eivätkä voi lapsiaan auttaa.

Kai tämä tästä. Ajatus vain kiertää tätä kehää ja piti kirjoittaa jonnekin koska en tahdo ystävälle avautua. Tarvitsen nyt peiliä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä palkalla, vajaat 2200€/kk. Vakityö kuitenkin on(JESS!!). Asuntolainaa vähän, 45 000€ noin. Sijoituksia ja säästöjä noin 100 000€, koetan saada säästöön 800-1000€ kuukaudessa.

Sinkkuna ja yksin asuvana, eikä muita huollettavia tai huolehdittavia, Kyllä koen taloudellista turvattomuutta minäkin 

Vierailija
2/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Työpaikkani oli katkolla yhdessä vaiheessa ja koin hirveästi turvattomuutta. Huolestutti niin, etten saanut unta. Ehkä vähän auttoi, kun kävin läpi kaikki menoni ja tein budjetit eri tulotasoille, että jos tulot ovat x tai y, niin paljonko voi mihinkin köyttää rahaa. 

N50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uli uli. joillain on oikeasti tiukkaa rahoista toisin kuin sinulla

Vierailija
4/4 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uli uli. joillain on oikeasti tiukkaa rahoista toisin kuin sinulla

Tiedän kyllä, että minulla taloudellisesti asiat suhteellisen hyvin. Mutta ahistaa silti.

-ei ap. mut se eka kommentoija